Rotacinis variklis yra viena iš ikoniškiausių „Mazda“ technologijų nuo tada, kai pirmą kartą pasirodė 1967 m. Nors 2012 m., kai buvo pagamintas RX-8, kompanija nutraukė grynai rotoriniu varikliu varomų automobilių gamybą, „Mazda“ niekada visiškai neatsisakė šio unikalaus variklio. Naujausi oficialūs pareiškimai rodo, kad rotacinis variklis gali sugrįžti į būsimus „Mazda“ sportinius automobilius.
„Mazda“ rotorinio variklio paveldas ir kodėl jo gamyba buvo nutraukta
„Mazda“ išgarsino rotacinį variklį savo RX serijos sportiniais automobiliais, tokiais kaip RX-7 ir RX-8. Iš pradžių Felikso Wankelio sukurtas variklis išsiskyrė savo kompaktiškumu, dideliu sūkių dažniu ir sklandžiu galios perdavimu. Tačiau, nepaisant dešimtmečius trukusio tobulinimo, rotacinis variklis susidūrė su degalų naudojimo efektyvumo ir taršos reikalavimų laikymosi problemomis. Iki 2012 m. „Mazda“ nusprendė nebenaudoti šio variklio serijiniuose automobiliuose dėl vis griežtėjančių aplinkosaugos reikalavimų.
- Pirmą kartą naudotas NSU „Spider“ modelyje prieš „Mazda“ jį pritaikant.
- Veikė tokius kultinius modelius kaip „Cosmo“, RX-3 ir RX-7.
- Išgarsėjo tuo, kad su 787B laimėjo 24 valandų Le Mano lenktynes.
Naujos viltys Rotary gerbėjams: oficialus „Mazda“ pareiškimas
2024 m. vasarį „Mazda“ paskelbė atkurianti „RE Development Group“ – komandą, skirtą rotorinių variklių tyrimams. Šis žingsnis reiškė rimtą įsipareigojimą atgaivinti rotacinę technologiją. Kalbėdamas su „Car and Driver“, „Mazda“ generalinis direktorius Masahiro Moro patvirtino, kad per pastaruosius metus padaryta „labai džiuginanti“ pažanga, nepaisant didelių iššūkių, kuriuos kelia išmetamųjų teršalų taisyklės.
Tai leidžia manyti, kad „Mazda“ ne tik tyrinėja koncepcinius rotaciniais varikliais varomus automobilius, bet ir investuoja realius išteklius į tai, kad jie taptų būsimos gamos dalimi.
Kokiuose modeliuose galėtų būti rotorinė jėgainė?
Istoriškai „Mazda“ naudojo rotacinius variklius tokiuose sportiniuose automobiliuose kaip RX serijos. Tačiau markė taip pat eksperimentavo su rotoriniais varikliais varomais pikapais, sedanais ir net autobusais. Atsižvelgiant į kompaktišką variklio konstrukciją, jį teoriškai būtų galima integruoti į įvairių tipų transporto priemones. Vis dėlto labiausiai tikėtini kandidatai į rotacinio variklio atgimimą yra būsimieji „Mazda“ sportiniai automobiliai, galbūt su RX ženklu.
- Tokie konceptai kaip „RX-Vision“ ir „Iconic SP“ užsimena apie „Mazda“ ketinimus.
- Ateityje rotaciniai varikliai galėtų būti naudojami elektromobiliams maitinti.
- Galimybė naudoti hibridinius arba iš tinklo įkraunamus hibridinius variklius su rotacine pavara.
Ar rotoriniai varikliai gali atitikti šiandieninius efektyvumo standartus?
Vienas didžiausių iššūkių, su kuriais susiduriama grįžtant rotoriniam varikliui, yra prastas jo degalų naudojimo efektyvumas ir išmetamųjų teršalų kiekis. Tačiau atnaujintos „Mazda“ investicijos leidžia manyti, kad ji galbūt rado būdų, kaip išspręsti šias problemas. Vienas iš tokių sprendimų galėtų būti rotacinių variklių naudojimas kaip elektromobilių ridos prailginimo įtaisų, leidžiančių „Mazda“ išnaudoti kompaktišką variklio dydį ir nesikliauti juo kaip vieninteliu galios šaltiniu.
Nors kol kas nepaskelbta apie jokį oficialų gaminamą modelį, „Mazda“ vykdomi tyrimai ir generalinio direktoriaus pareiškimai teikia vilties, kad rotaciniais varikliais varomi automobiliai netrukus gali grįžti į rinką.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.