Japonijos automobilių gamintojas „Mazda“ paskelbė apie du didelius atšaukimus, susijusius su daugiau nei 180 000 automobilių dėl programinės įrangos saugos trūkumų. Atšaukiami modeliai – populiarūs „MX-5 Miata“, „CX-30“ ir „Mazda3“. Abu atšaukimai bus išspręsti nemokamai atnaujinant programinę įrangą, tačiau susirūpinimas dėl saugos ir „Mazda“ reputacijos išlieka.
Atšaukimas 25V336: „Mazda MX-5 Miata“ posūkio signalo gedimas
Pirmasis atšaukimas, numeris 25V336, susijęs su 11 244 „Mazda MX-5 Miata“ automobiliais.
Dėl diagnostinės programavimo klaidos automobilio dinaminės stabilumo kontrolės (DSC) modulyje posūkio signalai neveikia tinkamai. Dėl to vairuotojai gali nesugebėti signalizuoti apie posūkį ar eismo juostos keitimą, o tai didina avarijų riziką.
„Mazda“ teigia, kad problema bus išspręsta atnaujinus programinę įrangą salone, ir patvirtino, kad apie susijusius incidentus ar sužalojimus nepranešta.
Atšaukimas 25V357: CX-30 ir Mazda3 oro pagalvių programinės įrangos defektas
Antrasis ir rimtesnis atšaukimas, pažymėtas 25V357, susijęs su 171 412 2024–2025 m. CX-30 ir Mazda3 modelių automobiliais.
„Veoneer Japan Safety Systems“ tiekiamo oro pagalvių valdymo modulio programinės įrangos gedimas gali sukelti oro pagalvių sistemos išsijungimą. Nors „Mazda“ pabrėžia, kad iki šiol su šia problema nesusijusių avarijų ar sužalojimų nebuvo, tačiau jei gedimas nebus pašalintas, jis kelia rimtą pavojų saugumui.
„Mazda“ atsakas pasauliniu mastu ir poveikis gamybai
Atsargumo sumetimais „Mazda“ laikinai sustabdė atitinkamų modelių gamybą ir tiekimą. Šis sprendimas priimtas kritiniu metu – 2024 finansiniais metais bendrovė pardavė daugiau nei 1,3 mln. vienetų, o tai yra 5 % daugiau nei 2023 m. Tačiau atšaukimai ir dėl to sutrikusi tiekimo grandinė gali trukdyti pasiekti 2025 m. tikslus, ypač konkurencingoje JAV ir Azijos rinkose.
Kodėl programinės įrangos problemos tampa vis dažnesnės
Šiuolaikiniai automobiliai saugumo, našumo ir komforto sistemose labai priklauso nuo programinės įrangos. Automobilių gamintojai vis dažniau perka komponentus iš pasaulinių tiekėjų, todėl integracijos ir bandymų uždaviniai tampa vis sudėtingesni. Net tokios gerą reputaciją turinčios markės kaip „Mazda“ nėra apsaugotos nuo tokių techninių nesklandumų.
Ką turėtų daryti vairuotojai
Jei turite 2024–2025 m. „Mazda CX-30“, „Mazda3“ arba naujesnį „MX-5 Miata“ modelį, patikrinkite jo VIN numerį naudodami oficialią „Mazda“ atšaukimo priemonę arba apsilankykite vietiniame salone. Programinės įrangos atnaujinimai bus atlikti nemokamai.
- Atšaukimas 25V336: 11 244 MX-5 Miata vienetai – indikatorinės lemputės gedimas
- Atšaukimas 25V357: 171 412 CX-30 ir Mazda3 vienetai – oro pagalvių programinės įrangos klaida
Norėdami patikrinti savo automobilio būklę, kreipkitės į „Mazda“ klientų aptarnavimo liniją.
Kokia jūsų nuomonė? Ar tokie atšaukimai pakeitė jūsų pasitikėjimą Japonijos automobilių gamintojais? Prisijunkite prie diskusijos komentaruose arba soc