Prancūzijos padangų gamintoja „Michelin“ uždaro savo gamyklą centrinėje Meksikoje, o tai kelia klausimų dėl pasaulinių tiekimo grandinių ir padangų kainų. Straipsnyje nagrinėjame, kodėl priimtas toks sprendimas ir kokios jo pasekmės gali būti Lietuvos vairuotojams.
Silao mieste – patvirtintas uždarymas
Pasak laikraščio „Reforma“, „Michelin“ nusprendė uždaryti savo gamyklą Silao mieste, Gvanachuato valstijoje. Ši moderni padangų gamykla veikė nuo 2019 metų ir turėjo apie 1200 darbuotojų. Oficialaus gamintojo pareiškimo dar nėra, tačiau vietos valdžia patvirtino informaciją apie uždarymą.
Pagrindinės uždarymo priežastys
Analitikai įvardija kelias galimas priežastis, kodėl „Michelin“ nusprendė trauktis:
- Mažėjanti pasaulinė padangų paklausa po pandemijos
- Augančios darbo ir energijos sąnaudos regione
- Vidinė restruktūrizacija siekiant optimizuoti gamybą
- Prekybos politikos neapibrėžtumas tarp Meksikos ir JAV
„Daugelis tarptautinių gamintojų šiuo metu konsoliduoja savo pajėgumus, kad sumažintų kaštus ir išvengtų perteklinės gamybos“, – aiškino vienas Gvanachuato pramonės analitikas.
Poveikis pasaulinėms tiekimo grandinėms
Uždarymas gali paveikti automobilių pramonę, ypač tuos gamintojus, kurie naudojo šios gamyklos produkciją. Silao gamykla specializavosi aukštesnės klasės lengvųjų automobilių padangų gamyboje, kuri buvo eksportuojama į JAV ir Europą.
Galimi ilgesni pristatymo terminai ar kainų pokyčiai, tačiau „Michelin“ turi kitas gamyklas JAV, Europoje ir Azijoje, kurios gali perimti gamybą.
Ar tai paveiks Lietuvos rinką?
Nors gamykla buvo uždaryta tolimame regione, Lietuvos importuotojai ar padangų serviso įmonės gali pajusti netiesioginį poveikį. Kainos ar pristatymo trukmė gali šiek tiek keistis priklausomai nuo gamybos perkėlimo.
„Stebėsime situaciją, tačiau kol kas nematome rizikos dėl padangų trūkumo Baltijos šalyse“, – teigė vienos didžiausių Lietuvos padangų platinimo įmonių atstovas.
Socialinis ir ekonominis smūgis Meksikai
Silao gamykla buvo viena pažangiausių Lotynų Amerikoje, o jos uždarymas yra skaudus smūgis vietos bendruomenei.
„Tai labai liūdna žinia mūsų miestui – „Michelin“ buvo laikomas ilgalaikiu investuotoju“, – komentavo vietos profsąjungos atstovas.
Ką tai reiškia padangų pramonei?
Šis sprendimas yra dar vienas ženklas, kad gamintojai visame pasaulyje peržiūri savo veiklos vietas, atsižvelgdami į augančius kaštus, geopolitinius iššūkius ir gamybos efektyvumo poreikį.
Tokios permainos gali paveikti ir Europos tiekėjus, kurie taip pat analizuoja gamybos perkėlimo ar koncentravimo galimybes.
Išvada
„Michelin“ sprendimas uždaryti gamyklą Meksikoje atspindi platesnes ekonomines tendencijas. Nors Lietuvos vairuotojai galbūt nepajus tiesioginio poveikio, ilgalaikės pasekmės gali pasireikšti kainų, tiekimo ar padangų asortimento pokyčiais.
Ar jums šiemet teko susidurti su padangų trūkumu ar augančiomis kainomis? Pasidalinkite komentaruose!