• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Naujas automobilių priedas, kuris išves jus iš kantrybės

pagal Michal Kovalčiuk
2025.03.02, 13:00
Naujienos
A A
0
vairuotojo nuovargio atpazinimo sistema
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Naujausi automobilių modeliai vis labiau panašėja į kompiuterius ant ratų – jutikliniai ekranai, virtualūs mygtukai ir daugybė įspėjimų apie galimus pavojus. Tačiau ar šios naujovės iš tiesų pagerina vairavimo patirtį? Nuo 2026 m. visuose naujuose Europos automobiliuose turės būti įrengta pažangi įspėjimo apie vairuotojo dėmesio atitraukimą sistema (ADDW), kuri stebi, kur žiūrite vairuodami. Vairuotojai jau dabar nėra patenkinti.

Kas yra ADDW ir kodėl jis erzina?

ADDW – tai naujos kartos sistema, sukurta tam, kad užtikrintų, jog vairuotojas nuolat žiūri į kelią. Ji veikia naudodama kameras ir dirbtinį intelektą, kuris analizuoja vairuotojo veido judesius. Jei per ilgai nukreipiate žvilgsnį į šalį – tarkime, žiūrite į multimedijos ekraną ar telefoną – sistema pradeda pypsėti ir ekrane rodo pranešimą: „Žiūrėkite į kelią!“

Kuo didesnis greitis, tuo trumpesnis laiko tarpas, per kurį ADDW įspės vairuotoją:
20–50 km/h – perspėjimas per 6 sek.
Virš 50 km/h – perspėjimas per 3,5 sek.

Praktiškai tai reiškia, kad jei bandote navigacijoje surasti adresą ar nustatyti temperatūrą automobilio salone, po kelių sekundžių jus pasitiks erzinantis garso signalas.

Automobilių technologijos kuria problemas, kurias vėliau pačios „sprendžia“

Ironiška, bet ADDW atsirado dėl problemos, kurią sukūrė pačios automobilių gamintojų inovacijos. Šiuolaikiniuose automobiliuose dauguma funkcijų perkelta į ekranus, kuriems valdyti reikia nukreipti žvilgsnį nuo kelio. Gamintojai nebesiūlo paprastų mygtukų ar fizinių valdiklių – viskas daroma per skaitmeninę sąsają. Taigi, iš pradžių jie įdiegė technologiją, kuri atitraukia dėmesį, o dabar prideda kitą sistemą, kuri baudžia už tai, kad ja naudojatės.

Ar ADDW galima išjungti?

Išjungti galima – bet ne visiems laikams. Pagal ES reikalavimus, ADDW privalo būti aktyvus kiekvieną kartą užvedant automobilį. Kai kurie gamintojai leidžia jį lengvai išjungti, pavyzdžiui, Renault suteikia tam atskirą mygtuką. Tačiau kituose automobiliuose, pavyzdžiui, Volkswagen, tam reikia vargintis su lietimui jautriu ekranu ir giliai paslėptais meniu nustatymais.

O ką daryti, jei nenorite, kad kamera jus stebėtų? Kai kurie vairuotojai jau dabar rado sprendimą – jie tiesiog užklijuoja kamerą lipnia juosta. Nors tai gali sukelti įspėjimus ar ekrane rodomus pranešimus, bent jau nėra erzinančio pypsėjimo.

Skaitykite  Kodėl kai kurių vairuotojų automobiliai visada blizga?

Ne pirmas kartas, kai „privaloma naujovė“ kelia problemų

ADDW nėra pirmoji sistema, kuri turėjo palengvinti vairavimą, bet galiausiai tapo nepatogumu. Intelligent Speed Assistant (ISA), skirtas informuoti vairuotojus apie greičio ribojimus, dažnai veikia netiksliai. Jis gali remtis pasenusia navigacijos informacija arba neteisingai perskaityti kelio ženklus, todėl praneša apie 40 km/h greičio ribojimą greitkelyje. Dėl šios priežasties dauguma vairuotojų jį tiesiog išjungia kiekvieną kartą įsėdę į automobilį.

Ar ADDW taps dar vienu nepageidaujamu „patobulinimu“?

Kol kas vairuotojai susiduria su vis daugiau technologinių „pagalbininkų“, kurie dažnai sukelia daugiau problemų nei realios naudos. Ar ADDW tikrai pagerins saugumą, ar tik dar labiau erzins vairuotojus? O gal tai dar vienas žingsnis link visiškai automatizuotų automobilių, kuriuose vairuotojas nebeturės jokios laisvės?

Ką manote jūs? Ar ši nauja sistema iš tikrųjų pagerins eismo saugumą, ar tik sukels daugiau nepatogumų? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!

Dalintis66DalintisSiųstiDalintis11
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz