„Renault“ ruošiasi 2026 m. pradėti gaminti šeštosios kartos „Clio“ ir išlaikyti vieno mėgstamiausių Europos mažųjų automobilių pozicijas. Nors daugelis gamintojų visiškai atsidavė elektromobiliams (EV), „Renault“, kurdama „Clio“, laikosi kitokio požiūrio. Naujajame modelyje ir toliau bus siūlomos benzininės ir hibridinės jėgainės, o jo giminaitis „Renault 5“ išvengs vien tik elektrinės pavaros. Naujasis „Clio“, pasižymintis nauju dizainu ir pažangiausiomis technologijomis, turėtų sukelti bangas mažų hečbekų rinkoje.
Šiuolaikinis dizainas ir ikoninis paveldas
„Renault“ naujojo „Clio“ dizaino filosofija sujungia sportinį paveldą ir šiuolaikišką lotyniškojo stiliaus įkvėptą išvaizdą. Laurensas van den Ackeris, „Renault Group“ dizaino direktorius, apibūdino „Clio“ kaip dalį markės „dizaino ikonų“ kartu su „Scenic“ ir „Espace“. Šiame naujajame modelyje bus pabrėžiamas jausmingumas ir modernumas, siūlomi dosnūs išlenkimai, švarios linijos ir minimalios raukšlės, užtikrinančios rafinuotą, bet dinamišką išvaizdą.
Pagrindiniai dizaino elementai:
- Smailėjanti stogo linija, kurią vainikuoja sportiškas spoileris.
- 2024 m. „Embleme” koncepcijos įkvėptos lenktos ratų arkos
- Modernūs priekiniai žibintai su žemėjančiomis LED juostomis
- Lengvi, aerodinamiški ratlankiai
Kas slypi po gaubtu?
Skirtingai nuo būsimų tik elektra varomų „Renault“ modelių, tokių kaip „Renault 5“ ir „Renault 4“, šeštosios kartos „Clio“ ir toliau bus siūlomi vidaus degimo varikliai (VDV) su hibridinėmis jėgainėmis. Šia strategija siekiama suteikti klientams daugiau lankstumo, nesukeliant konkurencijos tarp „Clio“ ir „Renault“ elektromobilių modelių.
Šiuo metu „Clio“ siūloma:
- 90 AG benzininį variklį su mechanine pavarų dėže
- 141 arklio galių hibridinį variklį, kuriame keturių cilindrų variklis derinamas su dviem elektros varikliais, pasižyminčiais puikiomis degalų sąnaudomis (iki 4,2 l/100 km)
Tikėtina, kad kitame „Clio“ liks šios galimybės, tačiau į jį bus integruoti patobulinimai, kad jis atitiktų „Euro 7“ išmetamųjų teršalų standartus, kurie įsigalios 2026 m. pabaigoje.
Techniniai ir interjero patobulinimai
„Renault“ daug dėmesio skiria naujojo „Clio“ technologijoms, siekdama pasiūlyti labiau susietą ir intuityvią patirtį. „Google“ sukurtoje informacijos ir pramogų sistemoje bus įdiegtos šios funkcijos:
- Valdymas balsu ir prieiga prie tokių programėlių kaip „Google“ žemėlapiai
- Lengvai pritaikoma jutiklinio ekrano sąsaja
- Pažangi grafinė animacija ir haptiniai jungikliai
Viduje „Renault“ derina aukštųjų technologijų funkcijas su komfortu ir tvarumu. Naujojo „Clio“ salone bus minkštos, malonios sėdynės, aptrauktos tvariais audiniais, ir plačiai naudojamos perdirbtos medžiagos, atsižvelgiant į „Renault“ tikslą iki 2030 m. 30 proc. automobilių gaminti iš antrinio naudojimo medžiagų.
Aiški ateities strategija
„Renault“ sprendimas „Clio“ naudoti benzininius ir hibridinius variklius yra strategiškai prasmingas. Nors daugelis pirkėjų noriai renkasi elektromobilius, išlieka stipri įperkamų, ekonomiškų mažų automobilių rinka. Siūlydama tiek hibridines, tiek vidaus degalų jėgaines, „Renault“ gali atitikti teisės aktų reikalavimus ir kartu patenkinti platesnį pirkėjų ratą.
„Clio“ ateitį taip pat sustiprino neseniai priimtas „Ford“ sprendimas atsisakyti „Fiesta“ modelio, todėl „Clio“ tapo vienu iš pagrindinių pretendentų mažų automobilių rinkoje. Kadangi „Dacia Sandero“ dominuoja pardavimuose, „Clio“ turi visas galimybes užimti dar didesnę rinkos dalį.
Ko tikėtis 2026 m.
Šeštosios kartos „Renault Clio“ sieks išlikti ištikimas savo šaknims ir kartu žengti į ateitį. Derindamas elegantišką dizainą, modernias technologijas ir efektyvius jėgos agregatus, jis žada išlikti vienu mėgstamiausių Europos mažų automobilių.
Ar ilgainiui pasiteisins „Renault“ strategija išvengti visiško „Clio“ elektrifikavimo? Laikas parodys, bet kol kas tai atrodo protingas žingsnis sparčiai besikeičiančioje automobilių rinkoje.
Ar rinktumėtės hibridinį, o ne tik elektrinį variantą? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!