Prieš kelias dienas Kinijoje „šovė“ šampano kamščiai. Ir viskas dėl to, kad po septynerių metų buvo užbaigta Šendženo-Šongšano jungties statyba. Šis tiltasne tik atrodo įspūdingai. Jis taip pat kainavo abstrakčią sumą.
Kalbant apie Kiniją, galima drąsiai kalbėti apie gigantomaniją. Tiek šalies valdžios institucijos, tiek žmonės mėgsta mušti rekordus. Jie taip pat mėgsta girtis savo pasiekimais ir dideliais daiktais. Geras to pavyzdys – europietiški automobiliai, kuriems specialiai Kinijos rinkai kuriamos ilgosios versijos. Ilgas Kinijoje gali būti net „Passat“. Ir tai nepaisant to, kad standartiniame modelyje vietos galinės sėdynės keleiviams ir taip pakanka.
Šendženo-Šongšano jungtis yra milžiniška. Tačiau ji negali būti kitokia
Kinai ką tik atidarė Šendženo-Šongšano jungtį. Tai ne vienas tiltas, o įspūdingas statinys, sudarytas iš kelių tiltų ir tunelių. Jis skirtas susisiekimui pietų Kinijos Guangdongo provincijoje palengvinti. Šiai provincijai priklauso Honkongas, kuriame gyvena daugiau kaip 7,3 mln. gyventojų. Kartu šis statinys sumušė net 10 pasaulio rekordų. Tačiau šiuo atveju gigantomanija tapo reikalavimu. Tiltas pastatytas toje vietoje, kur Peru upė įteka į Pietų Kinijos jūrą. Todėl vandens kelio plotis yra milžiniškas ir, be kita ko, apima daugybę vandens perėjų.
Šendženo-Šongšano jungtį sudaro 19 tunelių. Statybos kaina 6,7 mlrd. dolerių
Šendženo-Šongšano jungtis yra 24 km ilgio jungtis tarp miestų (nors visų kelių ilgis yra 43 km). Į šį ilgį įeina tunelis tarp dviejų salų ir tiltai, jungiantys kiekvieną salą su žemynine dalimi. Tiltų yra net 19, o tunelio ilgis – 6,7 km. Tačiau čia viskas nesibaigia. Mat aukščiausi tiltų bokštai yra net 270 m aukščio, o kelią sudaro aštuonios eismo juostos (po keturias į abi puses). Kiekvienoje iš jų galima važiuoti iki 100 km/val. greičiu.
Šendženo-Šongšano jungtis buvo tiesiama septynerius metus. Eismas per sankryžą pradėtas lygiai 2024 m. birželio 30 d. 15.00 val. vietos laiku. Tai sutrumpino kelionės laiką tarp kraštutinių miestų nuo dviejų valandų iki vos 30 minučių. Kiek tai kainavo? Suma yra abstrakti. Iš tiesų, perėja kainavo 6,7 mlrd. dolerių.
Kokius pasaulio rekordus sumušė „Shenzen-Zhongshan Link“ jungtis?
Šendženo-Šongšano jungtis yra įspūdinga. Tai jau žinome. Tačiau kokius rekordus ji iš tikrųjų sumušė? Sąrašas tikrai ilgas. Sumušti rekordai:
- didžiausias bendras jūrų kabamojo tilto su plienine dėžine konstrukcija tarpatramis.
- aukščiausios plokštės rekordas.
- didžiausias jūros tilto navigacinis atstumas.
- didžiausias inkaravietė tarp kabančių jūros tiltų.
- didžiausias pakabinamo tilto atsparumo vėjui bandymo greitis.
- didžiausia plieninė tilto plokštė su karšto mišinio epoksidine ir asfalto danga.
- ilgiausias dvipusis aštuonių eismo juostų tunelis po vandeniu.
- plačiausias povandeninis tunelis iš plieno ir betono konstrukcijų.
- didžiausias vientisas plieninio panardinto vamzdžio liejimas naudojant savaime suslėgtą betoną.
- plačiausia, daugkartinė, M formos užtvanka, naudota paskutinėje povandeninio vamzdžio tunelio jungtyje.