„Hyundai“ ir „Kia“ nėra svetimos vagysčių problemos. 2022 ir 2023 m. šios markės pateko į naujienas po to, kai „Kia Boys“ siautėjo naudodami žemų technologijų metodus bazinių modelių automobiliams vogti, pavyzdžiui, naudodami USB įkroviklį užvedimo cilindrui įjungti. Nuo to laiko išpuoliai tapo sudėtingesni, ir dabar vagys, turintys gilesnes kišenes ir didesnes ambicijas, pradėjo ieškoti „Hyundai“ elektromobilių kaip taikinio.
Jų įrankis? Įsilaužimo aparatas, užmaskuotas taip, kad atrodytų kaip „Nintendo Game Boy“.
Pranešimų apie pavogtus „Hyundai Ioniq 5“ pradėta gauti praėjusių metų pabaigoje. Savininkai atsibusdavo pamatę dingusius automobilius arba mobiliuosiuose telefonuose gaudavo pranešimus, kad jų automobiliai buvo atrakinti ir galiausiai jų nebuvo galima susekti iš „Hyundai“ programėlės.
Kaltė tenka „Game Boy“
Techniškai šis prietaisas vadinamas emuliatoriumi, tačiau tai yra radijo perdavimo aparatūros krūva, kurią kažkas Europoje įdėjo į korpusą, kad jis atrodytų kaip klasikinis „Nintendo“ delninis kompiuteris. Šis prietaisas egzistuoja jau kelerius metus. Tačiau remiantis parduodamais įrenginiais, kuriuos matėme, ir transporto priemonėmis, kurios, kaip teigiama, yra su jais „suderinamos“, „Hyundai Motor Group“ elektromobiliai dabar yra pirmieji elektriniai modeliai, kurie yra konkretūs taikiniai.
Jis veikia, kai automobilis pažadinamas palietus durelių rankeną ir aktyvuojant automobilio ir savininko raktų pultelio rankų suvedimo protokolą. Tada emuliatoriuje aktyvuojama programa, kuri pradeda bendrauti su automobiliu. Įrenginys apgauna automobilį, kad šis manytų, jog tai teisėtas raktas, naudodamas specialų algoritmą, kuris galiausiai apskaičiuoja tinkamą kodą – paprastai per kelias sekundes. Jei tai užtrunka šiek tiek ilgiau, vagis gali įsidėti prietaisą į kišenę ir laukti, kol jis suvibruos, taip signalizuodamas, kad rado kodą ir išsaugojo jį naudojimui.
Štai vaizdo įrašas, kuriame rodoma viena tokia akivaizdi vagystė:
Anksčiau esame matę sudėtingesnių techninių atakų. Dažniausiai pasitaikė relinės atakos, kai vagys išplečia raktų pultelio veikimo spindulį, kad apgautų automobilį ir priverstų jį manyti, jog raktas yra už kelių centimetrų nuo automobilio, o ne už kelių dešimčių metrų. Net „Tesla“ automobiliai buvo jautrūs tokioms atakoms, o tai gali būti tai, kas, kažkieno manymu, vyksta su „Ioniq 5“. Tačiau kai kuriais atvejais vagystės metu savininkai net nebuvo toje pačioje šalyje.
Šis prietaisas atrakina transporto priemonę ir gali būti naudojamas kaip raktas, kad galėtumėte išvažiuoti. Saugiai pasišalinęs iš nusikaltimo vietos, vagis gali pašalinti automobilio ryšio modulius, kad GPS ir sekimas programėlėje taptų nenaudingi.
Įrenginio perpardavinėtojai teigia, kad „Hyundai Ioniq 5“, „Kia EV6“ ir „Genesis GV60“ galima pavogti per kelias sekundes. Kiti Korėjos automobilių gamintojo vietiniai modeliai, kuriems taikoma ši problema, yra „Kia Niro“, „Forte“ ir „K5“. Yra nemažai kitų modelių, kurie taip pat yra jautrūs tokio tipo atakoms, tačiau jiems reikia sugeneruoti unikalų PIN kodą, naudojant automobilio VIN kodą, kuris matomas iš automobilio išorės.
Šiame Lenkijos žiniasklaidos priemonės „Polsat News“ reportaže matote, kaip žurnalistas ir teisėsaugos pareigūnas demonstruoja vieną iš tokių prietaisų maždaug po šešių minučių:
Susisiekėme su „Hyundai“, kad sužinotume, kiek automobilių gamintojas žino apie šį konkretų apsaugos nuo vagysčių apėjimą, tačiau rašant šį straipsnį gamintojas negalėjo mums pateikti jokios informacijos.