Japonijos Mie prefektūros gyventojai nuo šiol patruliuos su superautomobiliu: galingas 573 arklio galių „Honda NSX“ oficialiai prisijungė prie vietos policijos pajėgų. Legendinėje Suzukos trasoje pristatytas NSX išsiskiria ne tik savo galingumu, bet ir simboliniu vaidmeniu modernizuojant ir demonstruojant teisėsaugą.
Dovana, o ne valstybinis pirkinys
Priešingai nei dauguma policijos automobilių, NSX nebuvo įsigytas už valstybės lėšas. Vietoj to jį padovanojo 43 metų nekilnojamojo turto magnatas Toshiya Kobayashi – žinomas automobilių sporto entuziastas. Jo dosni dovana, kurios vertė – 25 mln. jienų (apie 150 000 eurų), buvo įteikta per iškilmingą atidarymo ceremoniją trasoje, skambant gyvai muzikai ir važiuojant 100 km/val. greičiu.
Didelio našumo ir aukšto profilio automobilis
Hondos NSX yra hibridinis superautomobilis su viduryje esančiu varikliu, kuriame V6 su dviem turbokompresoriais derinamas su trimis elektros varikliais. Kartu jie suteikia 573 arklio galias visų varančiųjų ratų sistemai. Nors automobilis gali išvystyti didesnį nei 300 km/h greitį, policijos versijoje yra šios savybės:
- Tradicinis juodai baltas policijos apipavidalinimas su „POLICE“ ženklu
- Raudoni avariniai žibintai, sumontuoti ant stogo
- pritaikymai, skirti naudoti teisėsaugos institucijose (detalės neatskleidžiamos)
Didesnių tendencijų dalis
Japonijos policijos pajėgos jau seniai naudoja aukštos klasės automobilius. Ankstesni pavyzdžiai – „Nissan GT-R“, „Mazda RX-7“ ir „Nissan 350Z“. Tačiau dabar NSX gali tapti labiausiai atpažįstamu policijos automobiliu regione, ypač po viešo debiuto per rugpjūčio mėn. vykusį „SuperGT“ paradą Suzukoje.
Kaip jis atrodo pasaulyje?
Nors Japonijos egzotiški policijos automobiliai traukia dėmesį, ekstravagantiškiausio pasaulyje automobilių parko titulas vis dar priklauso Dubajui. JAE policija gali pasigirti tokiais hiperautomobiliais kaip „Bugatti Veyron“, „Porsche 918“ ir „Lamborghini Aventador“. Nepaisant to, Japonijos strateginis sportinių automobilių naudojimas rodo ir nacionalinį pasididžiavimą, ir norą pagerinti visuomenės ir policijos santykius.
Pasekmės Europai ir Lietuvai
Nors mažai tikėtina, kad tokius automobilius naudotų Lietuvos policijos pajėgos – dėl kainos ir praktiškumo, – būtų galima išnagrinėti koncepciją, kaip naudoti didelio pravažumo automobilius bendruomenės įtraukimo ar simboliniais tikslais. Lietuvoje panašiose iniciatyvose retro ar istoriniai automobiliai buvo naudojami per tokius renginius kaip „Policija vaikams“ ar kelių eismo saugumo kampanijas.
Ar pritartumėte tokiam policijos automobiliui Lietuvoje? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!