„General Motors“ paskelbė apie plataus masto techninės priežiūros kampaniją, apimančią maždaug 600 000 automobilių su 6.2 V8 L87 varikliu. Priežastis? Anksčiau rekomenduota 0W-20 variklinė alyva pasirodė esanti per plona realioms važiavimo sąlygoms, todėl variklis susidėvėjo anksčiau laiko. Dabar paveiktų transporto priemonių savininkų bus prašoma pakeisti alyvą tirštesne 0W-40 alyva, kad būtų išvengta brangiai kainuojančių variklio pažeidimų.
Kodėl 0W-20 alyva tapo GM V8 variklių problema
Į tokias 2021-2024 m. modelio transporto priemones kaip „Cadillac Escalade“, „Chevrolet Silverado“ ir „Chevrolet Suburban“ buvo tiekiama gamykloje rekomenduojama 0W-20 alyva. Nors ši plona alyva pagerina degalų naudojimo efektyvumą ir padeda gamintojams laikytis aplinkosaugos standartų, pasirodė, kad jos nepakanka didelės apkrovos darbams, pavyzdžiui, vilkimui ar važiavimui greitkeliu. Tokiomis sąlygomis plona alyvos plėvelė neapsaugojo svarbiausių variklio komponentų, ypač alkūninio veleno guolių, todėl pagreitėjo jų nusidėvėjimas, o kai kuriais atvejais ir variklio gedimas.
Naujos oficialios rekomendacijos: Pereiti prie 0W-40 alyvos
Atsakydama į naudotojų skundus ir JAV Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) atliktą oficialų tyrimą, GM peržiūrėjo savo alyvos rekomendacijas. Dabar savininkams patariama pereiti prie 0W-40 alyvos, kuri išlaiko geresnį klampumą esant aukštai darbinei temperatūrai ir didelei apkrovai. Ši tirštesnė alyva sudaro stipresnį apsauginį sluoksnį, todėl sumažėja metalo kontakto su metalu ir variklio pažeidimo rizika.
- Tai paveikė 600 000 transporto priemonių: „Cadillac Escalade“, „Chevrolet Silverado“, „Suburban“
- Problema kilo dėl plonos 0W-20 alyvos gedimo esant didelei apkrovai
- GM dabar rekomenduoja pereiti prie 0W-40 alyvos, kad būtų užtikrinta geresnė apsauga
- Varikliai su pažeidimais bus pakeisti pagal garantiją
Kodėl klampumas svarbus variklio apsaugai
Nors 0W-20 alyva idealiai tinka degalų naudojimo efektyvumui ir trumpiems važiavimams mieste, ji sunkiai užtikrina pakankamą apsaugą didesnėse transporto priemonėse, eksploatuojamose veikiant didelėms apkrovoms. Kita vertus, 0W-40 alyva vis dar gerai teka esant žemai temperatūrai, tačiau esant aukštesnei temperatūrai ir apkrovai ji sukuria storesnę apsauginę plėvelę, todėl geriau tinka dideliems visureigiams ir sunkvežimiams, naudojamiems vilkti ar važiuoti didelius atstumus.
Ekspertai primena vairuotojams, kad „tinkama“ alyva priklauso nuo transporto priemonės naudojimo būdo. Mažo klampumo alyvos tinka hibridiniams miesto automobiliams, o sunkiasvorėms transporto priemonėms reikia tvirtesnio tepimo, kad būtų užtikrintas ilgaamžiškumas ir patikimumas.
Ką savininkai turėtų daryti toliau?
Nukentėjusių GM transporto priemonių savininkai turėtų patikrinti savininko vadovą ir susisiekti su vietos prekybos atstovybe, kad būtų paskirtas techninės priežiūros susitikimas. GM nemokamai pakeis variklio alyvą, o transporto priemonėms, kuriose jau yra pažeidimų požymių, gali būti taikomas variklio keitimas pagal garantiją.
Kokia jūsų nuomonė? Ar esate susidūrę su panašiomis problemomis savo transporto priemonėje? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.