Nuo 2023 m. liepos 1 d. Vokietijoje taikomos griežtesnės techninės apžiūros taisyklės. Deja, daugelis beveik naujų automobilių testą baigia su neigiamais rezultatais.
Naujosios taisyklės, kurios Vokietijoje galioja mažiau nei metus, taikomos dyzeliniams automobiliams, homologuotiems pagal „Euro 6“ standartą. Pirmoji techninė apžiūra praėjus trejiems metams po to, kai automobilis išvažiavo iš salono, jų savininkams gali būti didelė staigmena. Nors kalbame apie beveik naujus automobilius, ne visi jie pereina griežtą patikrą.
Vokietijos automobilių klubo ADAC duomenimis, į laikraščių antraštes pateko netikėta problema, dėl kurios skundžiasi dešimtys „Ford“ su 1,5 TDCi varikliu ir kietųjų dalelių filtru savininkų. Kai kurie iš šių automobilių dėl neigiamo išmetamųjų teršalų testo rezultato nepraėjo techninės apžiūros.
Diagnostikos specialistų teigimu, kietųjų dalelių filtras neatlieka savo darbo ir turėtų būti pakeistas nauju. ADAC duomenimis, tai kainuoja iki 3 000 eurų. Ir kalbame apie beveik naujus automobilius. Tarsi to būtų negana, Vokietijos prekės ženklo filialas šiuo metu neturi patvirtintų filtrų, tačiau aktyviai ieško sprendimo.
Siekiant išspręsti šią problemą, rengiami programinės įrangos atnaujinimai, pristatomi pataisyti DVKDF ir derinami veiksmai su KBA.
teigia ADAC cituojami markės atstovai.
Ne tik vienas gamintojas
„Ford“ savininkų skundai paskatino automobilių klubą atidžiau išnagrinėti šią problemą. Paaiškėjo, kad problemos mastas yra daug didesnis ir apima ne tik šios markės automobilius. TÜV duomenys apie 950 809 automobilius, patikrintus techninės apžiūros metu nuo 2023 m. rugpjūčio 1 d. iki spalio 30 d., rodo, kad net 32 285 automobiliai neatitiko pirmosios techninės apžiūros reikalavimų, o tai sudaro 3,4 proc. gedimų.
Patvirtinimas ir patikrinimas yra du skirtingi dalykai
Pagrindinė visų nesusipratimų priežastis – tipo patvirtinimo procedūros ir per techninį bandymą atliktų bandymų neatitikimas. Patvirtinimo procedūroje atsižvelgiama į kietųjų dalelių, išmetamų vienam nuvažiuotam kilometrui, skaičių. Tuo tarpu Vokietijos techninės apžiūros metu tikrinamas kietųjų dalelių ir išmetamųjų dujų tūrio santykis.
TÜV ir „Dekra“ atstovai pabrėžia, kad buvo patvirtinta gana aukšta 250 000 dalelių/cm3 riba, o šią ribą viršijantys „Euro 6“ automobiliai gauna neigiamą techninio bandymo rezultatą.
Atrodytų, kad problemą būtų galima išspręsti standartizavus bandymų procedūras ir diagnostikos specialistams taikant tuos pačius reikalavimus, kaip ir transporto priemonių patvirtinimo procese. Tačiau dėl laiko, sąnaudų ir techninių apribojimų tai neįmanoma.
Aukos yra beveik bejėgės
Pagal galiojančius Vokietijos įstatymus transporto priemonių gamintojai privalo laikytis patvirtinimo reikalavimų, kurie nebūtinai sutampa su diagnostikos specialistų reikalavimais atliekant techninius bandymus.
Todėl beveik naujų dyzelinių variklių, kurie buvo atmesti per pirmąją patikrą, savininkai atsidūrė sudėtingoje padėtyje. Jie turi mažai galimybių gauti žalos atlyginimą iš transporto priemonės gamintojo ir yra pasmerkti vadinamiesiems geros valios gestams.
Todėl ADAC ragina gamintojus atsižvelgti į diagnostikos specialistų reikalavimus jau išmetamųjų teršalų papildomo apdorojimo sistemų projektavimo etape, kad jos atitiktų ne tik tipo patvirtinimo reikalavimus, bet ir techninių bandymų standartus.
Automobilių klubas taip pat prašo prisidėti prie išlaidų ir geros valios gestų tais atvejais, kai beveik naujas automobilis neatlieka pirmosios techninės apžiūros dėl išmetamųjų teršalų.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.