Langų tamsinimas yra aktuali tema, nes dėl Lietuvoje galiojančių teisės aktų šio tipo reguliavimas yra ribojamas. Paprastai leidžiama užtamsinti tik šoninius langus gale ir galinį stiklą. Kinijoje kitaip!
Kinijoje tamsinti langai yra standartinė įranga. Stebinantis patentas
Dėl Pekino klimato sąlygų (ilga ir karšta vasara) ir nenoro degintis saulėje dauguma vairuotojų renkasi langų tamsinimą. Standartinį, t. y. automobilio gale, kaip Lietuvoje, arba neįprastą, kuris yra būdas apeiti griežtas taisykles.
Kaip tamsinti ir priekinius šoninius langus? Tiesiog išpjaukite juose „liukus“, kad atsivertų šoninių veidrodėlių vaizdas ir taip būtų laikomasi reikalavimo, kad automobilio priekyje būtų matomas visas vaizdas. Tikriausiai pripažinsite, kad tai atrodo…. idiotiškai. Tarsi vairuotojas negalėtų nuspręsti, ar tikrai nori ant automobilio priekio uždėti plėvelę.
Vairuoti su tokiu patentu taip pat keista, nes akomoduojančiu regėjimu sunku vienu metu stebėti situaciją užtamsintoje ir skaidrioje lango dalyje. Tačiau kinų policininkai – to nelaiko problema ir baudų vairuotojams už tai neskiria. Lietuvos diagnostikos specialistai ir policijos pareigūnai tikrai neleistų tokiai procedūrai praeiti pro šalį.
Ar verta tamsinti langus?
Tamsintų langų nauda akivaizdi – salonas įkaista lėčiau, o vairuotojas ir keleivis nėra taip veikiami saulės spindulių. Tamsesnis automobilio salonas taip pat suteikia daugiau privatumo ir sunkiau pastebėti automobilyje paliktus vertingus daiktus.
Tačiau yra ir kita medalio pusė – ribotas matomumas. Tai kelia rūpesčių, ypač važiuojant naktį arba manevruojant menkai apšviestoje daugiaaukštėje automobilių stovėjimo aikštelėje. Kitaip tariant, tai turi įtakos saugumui. Kai kalbama apie saugumą, nenuostabu, kad tokį aspektą reglamentuoja taisyklės. Bent jau pas mus.