„Shell“ ką tik paskelbė, kad Kalifornijos valstijoje nedelsiant uždaro visas septynias vandenilio degalines. Tai įvyko po kelis mėnesius trukusių problemų dėl degalų prieinamumo.
Nors kalbant apie alternatyvas vidaus degimo varikliu varomiems automobiliams daugiausia kalbama apie elektrinius automobilius, lygiagrečiai daug įmonių bando kurti vandenilio technologiją. Tiesa, ji dar nėra masinė, tačiau apie ją sužino vis daugiau žmonių.
Vandenilinių automobilių kūrimo pradininkė yra „Toyota“, po jos seka „Honda“, „Hyundai“ ir kt. Tačiau tai nereiškia, kad vandenilio evoliucija automobilių pasaulyje vyksta sklandžiai visame pasaulyje.
Pavyzdžiui, „Shell“ ką tik nusprendė uždaryti septynias vandenilio degalines Kalifornijoje. Tai skubus ir galutinis sprendimas. Todėl bus uždarytos trys degalinės San Franciske ir po vieną San Chosė, Sakramente, Berklyje ir Citrus Heights.
Apie drastiškus viso tinklo veikimo pokyčius klientams pranešė „Shell Hydrogen“ viceprezidentas Andrew Beardas. Tačiau jis nuramino klientus, nurodydamas interneto svetainę, kurioje jie gali rasti alternatyvias vietas, kur galima užsipilti degalų.
Visoje Kalifornijoje yra 55 vandenilio degalinės – dabar jų bus tik 48. Taigi tai nėra milžiniška katastrofa vandeniliu varomų automobilių, tokių kaip „Toyota Mirai“, „Hyundai Nexo“ ar „Honda Clarity“, savininkams, tačiau šių kelių punktų panaikinimas kai kuriems tikrai gali apsunkinti gyvenimą.
Vandenilio trūkumas Kalifornijoje. „Shell“ sprendimas pradės nerimą keliančią tendenciją?
Oficialiame pranešime „Beard“ nurodo „komplikacijas, susijusias su vandenilio tiekimu ir kitais išorės rinkos veiksniais“. Kaip nurodoma „InsideEV“ svetainėje, pastaraisiais mėnesiais Kalifornijos degalinėse iš tiesų buvo daug trūkumų dėl vandenilio prieinamumo, o prastovos daugelyje punktų gali būti tikrai ilgos.
Tikėtina, kad „Shell“ manė, jog degalinių, kurios kartais veikia tik kelias valandas per dieną, išlaikymas nedidelei vairuotojų grupei nėra tikslingas, todėl bendrovė pasitraukė iš projekto. Kyla klausimas, ar daugiau bendrovių paseks jos pavyzdžiu.
Juk Kalifornija visame pasaulyje žinoma kaip ne tik elektromobilių, bet ir visų naujų technologijų plėtros centras. Vandenilio infrastruktūros neišplėtimas ir visiškas jos mažėjimas būtų labai rimtas signalas pasauliui.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.