Transporto priemonių, kuriomis draudžiama važinėti Londono švaraus transporto zonoje, savininkai, užuot atidavę automobilį į metalo laužą, gali padaryti gerą darbą. Ir dar gauti už tai pinigų.
2023 m. rugpjūčio 29 d. visoje Londono teritorijoje buvo išplėsta itin mažos taršos zona (ULEZ). Aršus vietos gyventojų pasipriešinimas nepadėjo – nuo to laiko, išskyrus pirmąją Kalėdų dieną, į Jungtinės Karalystės sostinę draudžiama įvažiuoti „Euro 6“ standartų neatitinkantiems dyzeliniams automobiliams ir benzininiams automobiliams, kurių standartas žemesnis nei „Euro 4“.
Tai reiškia, kad net jei turite 2014 m. automobilį, jums gali būti uždrausta nemokamai važinėti po Londoną. Draudimą galima apeiti, tačiau sumokėjus 12,5 svarų sterlingų baudą už dieną. Padauginę šią sumą iš 364 dienų, gausime iki 4550 svarų sterlingų (apie 5321 eurų) metinį mokestį vien už 10 metų senumo automobilio vairavimą.
Ką daryti, jei nenorite mokėti mokesčio? Neatitinkantį reikalavimų automobilį galite parduoti arba atiduoti į metalo laužą. Tačiau kompensacija yra tik 2 000 svarų sterlingų, o tai dažnai nesudaro nė dešimtadalio į metalo laužą atiduodamo automobilio vertės.
Tačiau dabar Londone gyvenantys žmonės gali ne tik gauti minėtus 2000 svarų sterlingų, bet ir padaryti gerą darbą. Kaip praneša „The Guardian“, nuo 2024 m. kovo 15 d. gyventojai gali gauti kompensaciją ir įsipareigoti paaukoti savo automobilį Ukrainai.
Londono meras pakeitė savo nuomonę. Vietoj to, kad automobiliai būtų atiduoti į metalo laužą, jie keliaus į Ukrainą
Pirmą kartą ši tema buvo iškelta 2023 m. pradžioje, kai jau buvo paskelbta apie ULEZ pakeitimus. Tuomet Kijevo meras ir buvęs pasaulio bokso čempionas Vladimiras Kličko ragino – užuot atidavus į metalo laužą dar kiek įmanoma tinkamus naudoti automobilius – juos siųsti ten, kur šiuo metu jų labiausiai trūksta, t. y. į karo zoną ir kitas Ukrainos dalis.
Londono meras Sadiqas Khanas iš pradžių atsisakė tai daryti, teigdamas, kad tokie veiksmai nepriklauso jo kompetencijai. Iš tiesų jis nebuvo įsitikinęs, kad automobilių siuntimas į Ukrainą būtų naudingas londoniečiams. O jei tokios naudos nebūtų, įstatymas jam būtų uždraudęs priimti tokį sprendimą.
Šia pozicija Khanas dar kartą supykdė visuomenę, kuri ir taip jau buvo susierzinusi dėl sprendimo išplėsti ULEZ. Po kelis mėnesius trukusių derybų, prašymų ir pasiūlymų meras persigalvojo ir kovo 15 d. sistema oficialiai pradėta taikyti.
Taigi, jei londonietis nori atiduoti automobilį į metalo laužą ir gauti kompensaciją (nors ir nedidelę, bet vis dėlto), jis gali padaryti gerą darbą ir skirti automobilį išvežti į Ukrainą. Žinoma, ne visi jie bus tinkami važiuoti į priekį, bet tikrai kai kurie egzemplioriai bus vertingi mūsų rytiniams kaimynams.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.