• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Taisyklės ir tikrovė: ES pokyčiai dėl vidaus degimo variklių draudimo

pagal Michal Kovalčiuk
2025.02.06, 13:30
Naujienos
A A
0
automobilio variklis mechanikas

Fot. D-1 Vision / iStock nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Panašu, kad Europos Sąjunga persvarsto savo griežtą draudimą iki 2035 m. pardavinėti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais. Remiantis Vokietijos laikraščio „Der Spiegel“ pranešimu, politikos formuotojai dabar diskutuoja su automobilių pramonės atstovais ir ieško lankstesnių sprendimų. Tai žymus poslinkis nuo ankstesnės ES pozicijos, kuri tvirtai pasisakė už visišką perėjimą prie elektromobilių per ateinantį dešimtmetį.

Krizėje atsidūrę automobilių gamintojai: Keičiantis kontekstui

Nuo 2023 m., kai buvo priimtas pirminis sprendimas, Europos automobilių pramonėje įvyko esminių pokyčių. Kinijos gamintojų iškilimas sužlugdė rinką, o įsitvirtinę Europos prekių ženklai, tokie kaip „Volkswagen“, „Mercedes“ ir „Stellantis“, susidūrė su mažėjančiais pardavimais ir pelningumu. Padėtis pablogėjo žlugus Švedijos akumuliatorių gamintojui „Northvolt“, todėl dar labiau padidėjo tiekimo grandinės problemos. Be to, automobilių tiekėjai buvo priversti atleisti tūkstančius darbuotojų, o pramonės duomenimis, nuo 2019 m. iki 2024 m. pabaigos bus panaikinta daugiau kaip 145 000 darbo vietų.

Šis ekonominis spaudimas privertė ES persvarstyti absoliutaus vidaus degimo variklių draudimo galimybę. Kitas svarbus veiksnys – sumažėjusi elektromobilių paklausa, nes vartotojai vis dar abejoja dėl didelių išlaidų ir susirūpinimo dėl įkrovimo infrastruktūros. Reaguodama į tai, ES pradėjo strateginius dialogus su pramonės atstovais, kad įvertintų galimus reguliavimo pakeitimus.

Perėjimas prie lankstumo?

Vienas iš svarbiausių šiuo metu svarstomų pasiūlymų – leisti po 2035 m. toliau prekiauti iš tinklo įkraunamomis hibridinėmis transporto priemonėmis (PHEV) ir elektromobiliais su vidaus degimo varikliais, kurių veikimo spindulys didinamas. Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen pripažino, kad būtina skubiai pritaikyti politiką prie dabartinių pramonės realijų, ir pavedė už transportą atsakingam Komisijos nariui Apostolosui Tzitzikostui iki 2025 m. kovo 5 d. parengti peržiūrėtą veiksmų planą.

Pramonės lyderiai, įskaitant „Mercedes-Benz“ derybininką Eckartą von Klaedeną, pabrėžė technologinio neutralumo svarbą. Pasak E. von Klaedeno, užuot įvedus visiškus draudimus, rinka ir vartotojų pageidavimai turėtų nulemti automobilių vystymosi kryptį. Iš šios perspektyvos galima daryti prielaidą, kad hibridai ir alternatyvių degalų technologijos galėtų atlikti svarbų vaidmenį ilgalaikėje ES anglies dioksido išmetimo mažinimo strategijoje, nepriverčiant staigaus ir brangaus perėjimo.

Skaitykite  ES iki 2030 m. keičia automobilių taisykles: ką tai reiškia vairuotojams?

CO2 reglamentų iššūkis

Kitas aktualus klausimas – 2025 m. sausio 1 d. įsigaliosiančios CO2 emisijų taisyklės. Automobilių gamintojai ilgai priešinosi šiems griežtiems apribojimams, baimindamiesi didelių finansinių baudų. Kai kurios bendrovės stengėsi apeiti apribojimus sudarydamos strateginius aljansus, pavyzdžiui, „Tesla“ pardavinėjo CO2 kreditus konkurentams. Be to, siekiant padidinti paklausą, drastiškai sumažintos elektromobilių kainos, tačiau pardavimo rodikliai vis dar neatitinka lūkesčių. Pavyzdžiui, „Hyundai“ baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių asortimentas 2023 m. sudarė tik 11 proc. visų Europos pardavimų, o tai toli gražu nesiekia pramonės užsibrėžto 20 proc. tikslo.

Kritikai teigia, kad vien tik baudžiamosios priemonės neskatins plačiau diegti elektromobilių. Priešingai, jie įspėja, kad dėl pernelyg griežto reguliavimo gali dar labiau sumažėti darbo vietų, užsidaryti gamyklos ir sustoti technologinė pažanga. Todėl dabar svarstoma galimybė atidėti arba pakeisti CO2 ribas.

Kas toliau laukia Europos automobilių pirkėjų?

Jei ES imsis lanksčių reguliavimo priemonių, po 2035 m. vartotojai galės naudotis įvairesnėmis transporto priemonių galimybėmis. Nors visiškai elektra varomos transporto priemonės išliks svarbiausia žemyno ilgalaikių tvarumo tikslų dalis, hibridinių ir ilgesnio nuotolio modelių įtraukimas gali palengvinti perėjimą. Mažesnės sąnaudos, geresnė infrastruktūra ir besikeičianti vartotojų paklausa galiausiai nulems Europos automobilių rinkos kryptį.

Kaip manote, ar ES turėtų leisti naudoti hibridinius automobilius ir po 2035 m., ar vis dėlto turėtų visiškai pereiti prie elektromobilių? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!

Žymos: co2draudimaiEuropos SąjungaTvarumas
Dalintis8DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.