„Brembo“ ir „Michelin“ bendradarbiauja kurdamos pažangesnę ir geriau reaguojančią sistemą: „Sensify“. Naujoji sistema, derindama elektroninį tikslumą su realiuoju laiku gaunamais duomenimis apie padangas, žada trumpesnį stabdymo kelią ir naują kontrolės lygį. Štai kuo ji revoliucinga.
Kas yra „Sensify“ ir kaip jis veikia?
„Sensify“ – tai naujausia „Brembo“ stabdžių sistemų inovacija, sukurta remiantis stabdžių pagal laidus principu, tačiau perkelta į kitą lygmenį. Skirtingai nuo tradicinių hidraulinių sistemų, „Sensify“ pakeičia arba papildo skysčio linijas elektrinėmis pavaromis ir sudėtingais valdymo blokais.
Naujas valdymo lygis
Stabdžių pedalas nebe tiesiogiai stumia skystį per vamzdžius. Vietoj to jis siunčia elektroninį signalą į centrines smegenis, kurios nustato optimalią stabdymo jėgą kiekvienam ratui, naudodamos hidraulines pavaras arba visiškai elektrinius variklius suportuose.
„Michelin“ vaidmuo – padangų intelektas realiuoju laiku
„Michelin“ teikia konkrečių padangų duomenis, kurie pagerina „Sensify“ sistemos reakciją. Jų programinė įranga teikia informaciją apie padangų apkrovą, nusidėvėjimą, slėgį ir temperatūrą.
„Pagal šiuos keturis parametrus galime nustatyti ir apskaičiuoti padangos sukibimo koeficientą“, – aiškina Serge’as Lafonas, „Michelin“ OE padangų verslo vadovas. „Tai labai svarbu bet kuriai stabdžių sistemai.“
Šie duomenys leidžia „Sensify“ stulbinamai tiksliai sureguliuoti kiekvieno rato stabdymo slėgį.
Našumo padidėjimas ir bandymai realiomis sąlygomis
Pirmieji bandymai rodo, kad „Sensify“ sutrumpina ABS stabdymo kelią iki 13 pėdų (apie 4 metrų), palyginti su tradicinėmis ABS sistemomis. Šie rezultatai galioja įvairiomis sąlygomis – šlapios, sausos, šiltos, šaltos ir net su nusidėvėjusiomis ar nepakankamai pripūstomis padangomis.
„Visais atvejais naudojate maksimalų slėgį, neužblokuodami padangos“, – sako Lafonas.
Išbandyta įvairiomis sąlygomis
- Visiškas sustojimas nuo 50 km/h iki 140 km/h
- Naujos ir susidėvėjusios padangos
- Vasariniai ir žieminiai mišiniai
- Sausas ir šlapias paviršius
Sistema apskaičiuoja sukibimą su kelio danga ir atitinkamai reguliuoja stabdymo jėgą, taip sumažindama slydimą ir padidindama saugumą.
Programine įranga apibrėžta ateitis
Sistema „Sensify“ sukurta atsižvelgiant į „programinės įrangos apibrėžtą transporto priemonę“. Ji palaiko ryšį su kitomis automobilio elektroninėmis sistemomis – pavyzdžiui, pakabos, diferencialo ar traukos kontrolės – atverdama naujas automobilio dinamikos galimybes.
„Tai, kaip „Sensify“ priima sprendimus, labai skiriasi“, – pažymi Ignacio Alvarezas Troncoso, „Brembo“ mokslinių tyrimų ir plėtros vadovas. „Esame šio bendradarbiavimo pradžioje.“
Poveikis ne tik stabdymui
- Adaptyvioji pakaba gali reaguoti į duomenis apie padangų sukibimą
- Traukos ir stabilumo sistemos įgauna tikslumo
- Aktyvioji aerodinamika galėtų prisitaikyti realiuoju laiku
Šie realaus laiko duomenys galėtų iš esmės pakeisti kitų sistemų reagavimą į kelio sąlygas.
„Brembo“ ir „Michelin“ partnerystė nustato naują transporto priemonių stabdžių sistemų standartą, kuriame dera tikslumas, išmanumas ir saugumas. Kadangi „Sensify“ ruošiasi debiutui 2026 m., galime būti naujos programinės įrangos valdomų automobilių eros pradžios liudininkai.
Ar džiaugiatės išmanesnėmis stabdžių sistemomis? Ką norėtumėte matyti ateities transporto priemonėse? Praneškite mums komentaruose!