Elektromobilių sektoriuje vyksta revoliucinis JAV įsikūrusios elektrinių pikapų ir visureigių gamintojos „Rivian“ ir pasaulinės automobilių pramonės milžinės „Volkswagen“ bendradarbiavimas. Ši bendra įmonė yra ne tik finansinis įvykis, nes „Volkswagen“ investavo 5,8 mlrd. dolerių, bet ir technologinis šuolis į priekį. Ji žada išspręsti du pagrindinius elektromobilių pramonės iššūkius: ekonomiškumą ir programinės įrangos naujoves.
Kas laukia „Volkswagen“ ir „Rivian“?
„Rivian“ partnerystė reiškia didesnį gamybos kiekį, kuris padeda sumažinti tiekėjų sąnaudas ir sumažinti finansinį spaudimą, susijusį su gamybos apimčių didinimu rinkoje, kurioje lėtėja elektromobilių paklausa. Kita vertus, „Volkswagen“ gauna galimybę naudotis pažangiausia „Rivian“ programine įranga ir elektros architektūra, kuri supaprastina transporto priemonių gamybą ir sumažina svorį dėl mažesnio valdymo blokų ir laidų skaičiaus.
Kiti automobilių gamintojai žiūri į prizą
„Rivian“ programinės įrangos vadovas Wassym Bensaid atskleidė, kad daugelis kitų originalios įrangos gamintojų (OEM) domisi galimybe bendradarbiauti su bendra įmone. „Daugelis OĮG beldžiasi į mūsų duris“, – sakė V. Bensaidas, tačiau atsisakė įvardyti suinteresuotąsias šalis. Bendrosios įmonės programinės įrangos apibrėžta transporto priemonių platforma yra patraukli, nes ji suteikia trumpesnį kelią automobilių gamintojams, atsiliekantiems elektromobilių inovacijų srityje.
Partnerystės architektūra taip pat leidžia atlikti atnaujinimus per orą, todėl transporto priemonės gali būti tobulinamos naudojant programinę įrangą, panašiai kaip išmanieji telefonai. Toks integracijos lygis daugeliui tradicinių automobilių gamintojų tebėra iššūkis, todėl „Rivian“ platforma keičia žaidimo taisykles.
Pasirengimas ateičiai
Analitikai teigia, kad bendra įmonė gali tapti Vakarų automobilių gamintojų, išskyrus „Tesla“, pagrindine platforma. „Rivian“ prioritetas – iki 2027 m. pradėti gaminti mažesnį ir įperkamesnį visureigį R2, o technologiją integruoti į ‚Volkswagen‘ prekės ženklus. Šis grafikas neatmeta bendradarbiavimo su kitais automobilių gamintojais, atverdamas duris naujoms partnerystėms ateityje.
„Rivian-VW“ platforma gali iš naujo apibrėžti automobilių gamintojų požiūrį į elektromobilių gamybą ir sudaryti galimybes mažesniems ir tradiciniams rinkos dalyviams išlikti konkurencingiems. Pramonei pereinant prie programinės įrangos apibrėžtų transporto priemonių, toks bendradarbiavimas bus labai svarbus formuojant elektromobilių kraštovaizdį.
Galutinės mintys
„Rivian“ ir „Volkswagen“ partnerystė rodo didėjančią bendrų technologinių platformų svarbą elektromobilių pramonėje. Spręsdama pagrindinius uždavinius, tokius kaip sąnaudos, efektyvumas ir inovacijos, ši bendra įmonė ketina iš naujo apibrėžti pramonės standartus. Tradiciniams automobilių gamintojams stengiantis prisitaikyti, „Rivian“ pažangiausia platforma gali tapti tiltu, kurio jiems reikia norint konkuruoti elektromobilių varomoje ateityje.