• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Sekvencinė pavarų dėžė: lenktynininkų technologija, kuri keičia gatvės automobilius

pagal Michal Kovalčiuk
2025.04.04, 9:00
Naujienos
A A
0
bmw robotizuota pavaru deze
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ar kada nors stebėjotės, kaip lenktyniniai automobiliai keičia pavaras taip greitai? Atsakymas slypi jų transmisijoje. Sekvencinė pavarų dėžė, anksčiau buvusi išskirtinai lenktynėms, dabar skinasi kelią ir į gatvės automobilius. Bet kaip ji veikia ir ar verta ją turėti?

Kas yra sekvencinė pavarų dėžė?

Sekvencinė pavarų dėžė – tai transmisijos tipas, kuriame pavaros jungiamos griežta seka: tik aukštyn arba žemyn. Skirtingai nei tradicinėje H formos mechaninėje dėžėje, čia neįmanoma peršokti nuo 1-os tiesiai į 3-ą ar nuo 4-os į 2-ą.

Ši sistema plačiai naudojama lenktyniniuose automobiliuose, motocikluose, o dabar – ir sportiniuose gatvės modeliuose.

Motociklas

Kaip ji veikia?

Pagrindinis mechanizmas remiasi skrituliniu selektoriumi ir šakutėmis:

  • Vairuotojas trukteli svirtį į priekį arba atgal.
  • Sukamas selektoriaus būgnas, kuris judina pavarų šakutes.
  • Šakutės perstumia pavaras į reikiamą padėtį – greitai ir tiksliai.

Daugelyje modernių automobilių naudojami menteliniai perjungikliai ant vairo, todėl rankų nuo vairo nuimti nereikia.

Kodėl ši sistema taip populiari lenktynėse?

Formulės 1, WRC ar MotoGP komandos renkasi sekvencines transmisijas dėl kelių esminių privalumų:

  • Greitis: pavarų perjungimas trunka milisekundes.
  • Tikslumas: išvengiama netyčinių klaidų, pvz., neteisingai parinktos pavaros.
  • Atsparumas: sistema pritaikyta aukštam sukimo momentui ir apsukoms.

Visa tai leidžia pagerinti rato įveikimo laiką ir efektyviau išnaudoti variklio galią.

1280px Subaru Legacy B4 2009 Motegi GT 250km
Lenktyninis Subary Legacy B4

Ar tinka kasdieniam vairavimui?

Nors trasoje ši transmisija žiba, mieste – situacija kitokia:

  • Privalumai:
    • Greitas ir malonus pavarų perjungimas.
    • Kai kurios versijos neturi sankabos pedalo.
  • Trūkumai:
    • Gali būti nepatogu spūstyse.
    • Brangesnė priežiūra, ribotas servisų pasirinkimas.
    • Kai kurie modeliai neturi atbulinės pavaros ar reikalauja specifinių tepalų.

Tokiose šalyse kaip Vokietija ar JK, sekvencinės dėžės tampa vis populiaresnės sportiniuose automobiliuose. Tačiau Lietuvoje, pvz., Vilniuje ar Kaune, ši technologija vis dar laikoma nišine.

vilnius miestas baltas tiltas neris
Sauliaus Žiūros nuotrauka

Ką sako ekspertai?

Automobilių inžinierius Markus Klein, interviu duotame AutoTech EU 2024 m., teigė:

„Sekvencinės dėžės suteikia vairuotojui visišką kontrolę be vėlavimo. Tikram automobilių entuziastui tai – ideali patirtis.“

Lietuviškuose automobilių forumuose atsiliepimai įvairūs – vieni žavisi galimybe jaustis kaip trasoje, kiti skundžiasi nepatogumais mieste.

mokama parkavimosi zona

Įdomūs faktai

  • Išrasta: XX a. pradžioje, patobulinta 8-ajame dešimtmetyje.
  • Pavaros perjungimo laikas: iki 50 milisekundžių.
  • Svoris: dažnai lengvesnė už automatines dėžes.
  • Naudojama: BMW M serijoje, „Audi“ RS modeliuose, „Yamaha R1“ motocikluose.
motociklas motociklo vairuotojas vyras stovi prie motociklo ant vaziuojamosios kelio dalies

Ar verta?

Jei esi automobilių entuziastas, ieškantis adrenalino ir kontrolės – taip. Jei vairuoji mieste ir vertini komfortą – galbūt ne.

Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?

Išvada

Sekvencinė transmisija – tai naujos kartos sprendimas, jungiantis lenktynių technologijas su kasdieniu vairavimu. Nors dar nėra masiškai paplitusi, ji neabejotinai žavi savo galimybėmis.

Ar esi bandęs(-usi) automobilį su sekvencine pavarų dėže? Pasidalink komentaruose arba pažymėk draugą, kuris turi tai pamatyti!

Dalintis14DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz