Pirkdami naudotą automobilį, dauguma vairuotojų nori dviejų dalykų: patikimumo ir degalų ekonomijos. Pasak automobilių eksperto Granto, yra vienas variklis, kuris atitinka abu šiuos reikalavimus – 2,0 litro „Honda i-VTEC“ variklis, gaminamas 2001-2012 m.
„Jei kurį laiką sekate mane, tikriausiai žinote, kad esu didžiulis šio variklio gerbėjas, ir tam yra rimta priežastis“, – sakė Grantas neseniai duotame interviu „Express“.
Puikiai suprojektuotas variklis
2000-ųjų pradžioje 2,0 l VTEC variklis buvo montuojamas į daugelį „Honda“ modelių, įskaitant „Civic“, „Accord“, CR-V ir net FR-V. Kuo jis buvo ypatingas?
i-VTEC (išmanioji kintamo vožtuvų laiko ir kėlimo elektroninio valdymo sistema) sistema buvo sukurta taip, kad užtikrintų mažą efektyvumą ir didelę galią. Tai reiškė, kad vairuotojai galėjo mėgautis mažesnėmis degalų sąnaudomis kasdien važinėdami į darbą ir vis tiek turėti staigų našumą, kai jo prireikdavo.
„Šis variklis buvo puikiai suprojektuotas. Jis turėjo tiek daug variantų, tačiau visi jie buvo patikimi, jautrūs ir efektyvūs“, – sakė Grantas.
Realios programos
Pirmą kartą VTEC sistemą „Honda“ pristatė aštuntojo dešimtmečio pabaigoje, tačiau 2001 m. pristatyta i-VTEC sistema pakilo į aukštesnį lygį. Standartinėse „Civic“ ir „Accord“ modifikacijose šis variklis pasižymėjo solidžiomis degalų sąnaudomis – todėl idealiai tiko kasdieniam vairavimui. Modeliuose, skirtuose našumui, pavyzdžiui, „Civic Type-R“, jis išvystė daugiau kaip 200 arklio galių ir leido pasiekti didesnį nei 200 km/val. greitį.
Tačiau kas dar įspūdingiau? Daugelis šių variklių ir po dviejų dešimtmečių tebėra naudojami keliuose.
Puikus naudotas pirkinys 2025 m.
Nors šie modeliai sensta, Grantas teigia, kad jie vis dar yra fantastiškas naudotas pirkinys 2025 m. – ypač jei tinkamai prižiūrimi.
„Net ir mažesnio galingumo versijos, naudojamos Civic ir CR-V modeliuose, yra itin patikimos“, – aiškino jis. „Honda“ aiškiai žinojo, kad turi kažką gero, ir naudojo juos iki 2012 m.“
Daugelis savininkų praneša, kad šie varikliai be didesnių problemų eksploatuojami gerokai ilgiau nei 300 000 km, jei reguliariai keičiama alyva ir laiku atliekama techninė priežiūra.
Pagrindiniai 2,0 l „i-VTEC“ variklio privalumai:
- Patvirtintas ilgalaikis patikimumas
- Puiki degalų ekonomija
- Mažos techninės priežiūros išlaidos
- Universalumas (tinka ir šeimos automobiliams, ir našiems modeliams)
- Plačiai prieinamos dalys
Jei renkatės biudžetui palankų naudotą automobilį, kuris vis dar gali įveikti 2025 m. atstumą, ieškokite „Honda“ su 2,0 l i-VTEC varikliu po gaubtu. Nesvarbu, ar tai Civic, Accord, ar CR-V – šis variklis yra protinga ir ilgaamžė investicija.
Ar kada nors turėjote „Honda“ su VTEC varikliu? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose!