Čekijos automobilių gamintojas „Skoda“ toliau investuoja į dyzelinių variklių technologijas, siekdamas sumažinti išmetamų teršalų kiekį. Atsižvelgdamas į griežtus ES aplinkos apsaugos reikalavimus ir dideles baudas, „Skoda“ paskelbė apie svarbų žingsnį link ekologiškesnių dyzelinių variklių, pradėdamas naudoti hidrinį augalinį aliejų (HVO) kaip degalą.
Kas yra HVO degalai?
HVO, arba hidrinis augalinis aliejus, yra sintetinis biokuras, laikomas ekologiškesne alternatyva tradiciniams dyzeliniams degalams. Jis yra skaidrus, bekvapis ir pasižymi didesniu cetano skaičiumi (70, palyginti su 51) nei standartiniai dyzeliniai degalai, todėl degimas yra geresnis, o kietųjų dalelių išmetimas mažesnis. Skirtingai nuo biodyzelino, HVO nėra gaminamas iš žemės ūkio kultūrų, bet iš perdirbtų kepimo aliejų ir gyvulinių riebalų, kurie hidrinami, siekiant pagerinti degumą ir sumažinti suodžių filtro regeneravimo ciklus.
Kokie „Skoda“ modeliai yra paveikti?
Nuo 2021 m. 25 savaitės (birželio vidurio) visi „Skoda“ modeliai su TDI varikliais yra pritaikyti naudoti HVO degalus. Bendrovė patvirtino, kad visi į prekybos salonus pristatomi dyzeliniai automobiliai bus suderinami su HVO, o tai bus galima atpažinti pagal „XTL“ ženklą degalų bako dangtelyje. Šiuo žingsniu „Skoda“ prisijungia prie platesnės pramonės tendencijos pereiti prie tvaresnių iškastinio kuro alternatyvų.
HVO kuro privalumai
- Mažesnės CO₂ emisijos, palyginti su tradiciniu dyzelinu
- Mažesnės kietųjų dalelių emisijos
- Tyliau ir sklandžiau veikiantis variklis
- Nereikia didelių variklio modifikacijų
- Suderinamas su įprastu dyzelinu
Iššūkiai ir išlaidos
Nors HVO degalai turi akivaizdžių privalumų aplinkai, šiuo metu jie kainuoja 10–15 % daugiau nei įprasti dyzeliniai degalai. Tačiau didėjantis jų prieinamumas Europos rinkose ir reguliavimo institucijų spaudimas mažinti išmetamų teršalų kiekį gali paskatinti platesnį jų naudojimą ateinančiais metais.
„Skoda“ įsipareigojimas dyzeliniams degalams
Nepaisant pramonės perėjimo prie elektrifikacijos, „Skoda“ patvirtino ketinimą toliau siūlyti dyzelinius modelius. „Skoda Karoq“ yra pirmasis automobilis, kuriame 2025 m. debiutuos atnaujintos dyzelinės versijos, suderinamos su HVO kuru, o tai rodo prekės ženklo dvigubą strategiją – išlaikyti vidaus degimo variklių pasiūlą ir investuoti į ekologiškesnius sprendimus.
„Skoda“ sprendimas patobulinti dyzelinius variklius, kad jie būtų suderinami su HVO, atspindi pragmatišką požiūrį į tvarumo ir klientų poreikių pusiausvyrą. Gerindama dyzelinių automobilių poveikį aplinkai, „Skoda“ stiprina savo įsipareigojimą diegti inovacijas ir laikytis besikeičiančių Europos standartų.
Ar svarstytumėte pereiti prie HVO kuro, jei jis būtų plačiai prieinamas? Pasidalykite savo nuomone komentaruose žemiau!