Vokietijos pramonės milžinė „Liebherr“ pristatė potencialiai revoliucingą alternatyvą įprastiems dyzeliniams varikliams. Naujausias jų vidaus degimo variklis gali veikti naudodamas žaliąjį amoniaką, vandenilį arba dyzeliną. Oficialiai jis bus parodytas 2025 m. balandį tarptautinėje statybos ir pramonės parodoje „Bauma 2025“, vyksiančioje Miunchene.
Šis dvipusis variklis atspindi vis stiprėjantį pramonės siekį pereiti prie žalesnių sprendimų. Skirtingai nei įprasti iškastiniai degalai, žaliasis amoniakas gaminamas iš atsinaujinančių energijos šaltinių, todėl yra anglies dioksido atžvilgiu neutralus. Be to, lyginant su vandeniliu – kitu potencialiu žaliu kuru – amoniaką gerokai lengviau transportuoti ir laikyti. Jis tampa skystu esant –33 °C temperatūrai, o vandeniliui reikia net –253 °C aušinimo arba suslėgimo iki 700 barų.
Vis dėlto, amoniakas – ne idealus kuras. Jo užsidegimo temperatūra siekia net 650 °C, kai tuo tarpu benzinas dega jau nuo 200 °C, o dyzelinas – nuo 220 °C. Dėl šios priežasties „Liebherr“ varikliui reikia papildomo kuro – dyzelino arba vandenilio – uždegimui inicijuoti. Nors įmonė dar nepateikė išsamių techninių duomenų apie variklio našumą, ji patikino, kad šis sprendimas atitiks griežtus kasybos pramonės reikalavimus.
Ar šis variklis bus visiškai be anglies emisijų – priklausys nuo pasirinkto antrojo kuro. Tik naudojant žaliąjį vandenilį, išgautą iš aplinkai nekenksmingo amoniako, sistema galėtų veikti visiškai be emisijų.
Kol kas lieka neaišku, kada šis variklis pasieks rinką ar kaip jis pasirodys realiomis darbo sąlygomis, tačiau vienas dalykas aiškus – ši inovacija gali reikšti lūžio tašką statybų ir pramonės technikos sektoriuje. Ypač tokiose Europos Sąjungos šalyse kaip Lietuva, kur žaliosios technologijos tampa vis aktualesnės tiek politiniu, tiek ekonominiu požiūriu.
Kaip manote – ar varikliai, veikiantys amoniaku, gali pakeisti dyzelinius? Pasidalinkite nuomone komentaruose!