Nepaisant infliacijos ir mažėjančių pardavimų, naudotų automobilių kainos Jungtinėje Karalystėje toliau sparčiai kyla. Ir kol kas nematyti jokių ženklų, kad šis augimas galėtų sulėtėti.
Remiantis Auto Trader mažmeninių kainų indeksu, kuris analizuoja apie 900 tūkst. transporto priemonių visoje šalyje, vidutinė naudoto automobilio kaina šių metų rugpjūtį išaugo 15,6 procento, palyginti su 2021 m. rugpjūčiu. Vos per vieną mėnesį – nuo liepos iki rugpjūčio – kainos dar pakilo 0,3 procento. Tai jau 29-asis mėnuo iš eilės, kai fiksuojamas kainų augimas.
Dar įspūdingesni rodikliai matomi žvelgiant plačiau – nuo 2020 m. rugpjūčio kainos pakilo 36,4 procento, o lyginant su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – net 43,4 procento.
Įdomu tai, kad naudotų automobilių pardavimai antrąjį šių metų ketvirtį sumažėjo 13 procentų, palyginti su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu. Toks kritimas siejamas su pasiūlos trūkumu – pirkėjai tiesiog neranda tinkamų modelių.
Tuo tarpu kai kurie modeliai pasiekė įspūdingus kainų rekordus:
- Peugeot 107 vidutinė kaina dabar siekia apie 4870 eurų – 43,2 proc. daugiau nei pernai.
- Fiat Punto pabrango iki 6505 eurų – augimas siekia 39,5 proc.
- Renault Scenic kainuoja apie 10 160 eurų – 38,5 proc. daugiau nei prieš metus.
- Toyota Prius vidutinė kaina šoktelėjo iki 20 850 eurų – tai 38 proc. daugiau nei pernai rugpjūtį.
Tačiau yra ir išimčių. Kai kurių prabangesnių automobilių kainos smuko:
- Audi SQ5 atpigo 4,4 proc. – iki 40 580 eurų.
- Land Rover Discovery 4 kaina sumažėjo 5,1 proc. – iki 23 790 eurų.
- BMW 8 serijos modelis atpigo 7,4 proc. – iki 61 360 eurų.
- Jaguar XK vidutinė kaina nukrito net 12 proc. – iki 29 100 eurų.
Pasak Nacionalinės franšizės automobilių prekybos asociacijos (NFDA) vadovės Sue Robinson, tikimasi, kad kainos artimiausiu metu išliks stabilios, tačiau mažėjimo ženklų kol kas nematyti.
Lietuvos pirkėjams, kurie svarsto galimybę įsigyti naudotą automobilį iš JK, šios naujienos reiškia vieną – vis mažiau tikėtinų gerų sandorių. Dėl kainų augimo ir sumažėjusios pasiūlos, verta pasidairyti ir į ES šalių rinkas, kur sąlygos gali būti palankesnės.
Kaip manote jūs – ar vis dar verta importuoti naudotus automobilius iš Jungtinės Karalystės, ar jau praleidome geriausią laiką? Savo nuomonę palikite komentaruose žemiau.