• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 22 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

„Start-Stop“ sistema: kaip ji veikia ir kokias problemas sukelia?

pagal Andžej Biaigo
2022.08.25, 13:26
Naujienos
A A
0

Šaltinis: Varta.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

„Start-Stop“ sistema dabar yra standartinė kiekvieno naujo automobilio įranga. Ji buvo sukurtas siekiant taupyti degalus ir mažinti anglies dioksido bei kitų išmetamųjų dujų kiekį. Praktikoje degalų taupymas yra iliuzinis, o automobilių priežiūros išlaidos yra didesnės. Vis dažniau teigiama, kad „start-stop“ funkcija pagreitina variklio ir pagalbinių dalių nusidėvėjimą. Todėl nenuostabu, kad daugelis vairuotojų jos visai nenaudoja.

„Start-Stop“ sistemos pirmtakas buvo sukurtas 1964 m. Jį sukūrė „Toyota“ ir naudojo „Crown“ modelyje. Aštuntajame dešimtmetyje panaši sistema buvo įdiegta „Fiat Regatta“ automobilyje.

„Start-Stop“ sistemos idėja buvo labai paprasta. Važiuojant mieste automobilis sustoja kelis, keliolika ar keliasdešimt kartų. Stovėdamas prie raudono šviesoforo signalo automobilis stovi apie minutę, o įstrigęs spūstyje – dar ilgiau. Stovint, kai variklis dirba tuščiąja eiga, sunaudojama nedaug degalų, o vidutinis automobilis per valandą darbo sudegina iki 1 litro degalų. Tai reiškia, kad automobilis sunaudoja apie 16,6 ml (mililitrų) degalų per minutės sustojimą prie šviesoforų. Buvo nuspręsta taupyti ir sumažinti anglies dioksido bei kitų išmetamųjų dujų kiekį. Buvo naudojama elektroninė sistema, kuri automatiškai išjungia ir įjungia variklį. Laimei, automobilių gamintojai paliko vairuotojams gelbėjimosi ratą. Tai yra, „start-stop“ funkcija turi jungiklį prietaisų skydelyje.

Kaip veikia „Start-Stop“ sistema?

Apie tai, kad „Start-Stop“ funkcija yra aktyvi, praneša prietaisų skydelyje šviečiantis indikatorius. Kai automobilio su mechanine pavarų dėže vairuotojas sustoja prieš sankryžą, nuspaudžia stabdį, sankabą ir perjungia pavarų svirtį į neutralią padėtį. Sistema automatiškai išjungia variklį. Vairuotojui nuspaudus sankabos pedalą, variklis įsijungia.

Automobiliuose su automatine pavarų dėže sistema (variklio įjungimas ir išjungimas) įjungiama ir išjungiama tiesiog nuspaudus ir atleidus stabdį arba vienu metu perjungus pavarų svirtį į D (įjungta), N (išjungta) padėtį.

Kai sistema išjungia variklį, automobilio išorinis apšvietimas, visos aktyviosios saugos sistemos, priekinio stiklo valytuvai, variklio valdiklis, prietaisų skydelio sudedamosios dalys, ekranas ir (arba) monitorius bei vairuotojo ir keleivių įjungta salono įranga, pvz., šildymas, oro kondicionierius ar garso aparatūra, toliau veikia. Kai variklis išjungtas, visos sistemos maitinamos iš akumuliatoriaus. Akumuliatoriaus įkrovos būklę nuolat stebi atitinkamas jutiklis. Jei akumuliatorius silpnas, „Start-Stop“ funkcija automatiškai išjungiama.

Skaitykite  Naujas degalų standartas E20 – pavojus senesniems automobiliams?
https://youtu.be/rDZc9arqLm4
Volkswagen video apie tai, kaip veikia start-stop sistema.

Automobilio konstrukcijos pokyčiai dėl „Start-Stop“ sistemos

„Start-Stop“ sistema yra dar viena elektroninė sistema, valdanti variklį ir sujungta su pavaros bloko valdymo kompiuteriu. Tačiau vien elektronikos nepakanka. Automobiliai su „Start-Stop“ sistema naudoja daug galingesnį starterį, kuris yra brangesnis ir, žinoma, sunaudoja daugiau elektros energijos. Kai variklis išjungiamas, visų sistemų veikimą palaiko akumuliatorius. Todėl reikėjo naudoti šiek tiek kitokios konstrukcijos akumuliatorių, kuris yra atsparesnis giliam išsikrovimui nei standartinis akumuliatorius ir kartu gali greitai sugerti didelį srovės kiekį. Dėl šios priežasties automobiliuose su šia sistema naudojami EFB arba AGM akumuliatoriai (gamintojas nurodo, kokio tipo akumuliatorius turi būti naudojamas konkrečiame automobilyje, jų negalima naudoti pakaitomis). Jie yra brangesni už standartinius akumuliatorius.

specialus akumuliatorius start stop sistemai
Šaltinis: Varta.

Išjungus variklį, tepimo sistema nustoja veikti. Daugumoje šiuolaikinių variklių papildomai įrengtas turbokompresorius. Dėl staigaus tepimo trūkumo turbokompresoriuje gali atsirasti variklinės alyvos likučių koksavimas. Tai viena iš dažniausių šių komponentų pažeidimo priežasčių. Be to, variklis netenka tepimo, todėl jį užvedus reikia laukti, kol tepimo sistema vėl pasieks reikiamą alyvos slėgį ir pradės tiekti variklio alyvą į visus tepimo mazgus. Kai kuriuose automobiliuose yra papildomos turbinos tepimo ir aušinimo sistemos. Dabar variklio alyvos slėgiui palaikyti po to, kai variklis išjungiamas „Start-Stop“ sistema, naudojamos specialios sistemos. Tai, pavyzdžiui, atbuliniai vožtuvai alyvos filtruose, kurie neleidžia alyvai grįžti atgal, kai pavaros blokas išjungtas.

Alternatorius taip pat yra kitokios konstrukcijos, kad galėtų greičiau generuoti srovę ir įkrauti akumuliatorių. Be to, yra apsaugos priemonių, kurios automatiškai išjungia „Start-Stop“ sistemą, pvz., ji gali neveikti esant labai žemai temperatūrai, kai sunaudojama labai daug srovės ir sunku užvesti variklį.

Ginčai dėl „Start-Stop“ sistemos veikimo

Kaip jau rašėme, dėl šios sistemos veikimo sutaupytos lėšos yra iliuzinės. Galbūt žmogui, kuris dažnai važinėja perpildytame mieste, sutaupytos lėšos gali būti pastebimos.

Automobilio variklis labiausiai nukenčia jį užvedant. Jei važiuojate perpildytame mieste su įjungta „Start-Stop“ sistema, variklis įsijungia iki 20-30 kartų per valandą. Tai bus pražūtinga ir turbokompresoriui. Vartojamieji komponentai – starteris, generatorius ir akumuliatorius – yra brangesni nei standartiniuose automobiliuose.

Skaitykite  Kodėl 10 metų senumo automobilis – protingiausias pasirinkimas 2025-aisiais?

Kai kurie gamintojai siūlo specialių variklinių alyvų, skirtų automobiliams su šia sistema. Tačiau sunku rasti šių alyvų skirtumų, palyginti su variklinėmis alyvomis, skirtomis automobiliams be šios sistemos. Variklio alyvą ir alyvos filtrą rekomenduojama keisti daug dažniau nei įprastai kas metus arba kas 15 000 km. Dėl to vėlgi padidėja eksploatacinės išlaidos.

Vožtuvų pavara dėvisi greičiau. Ypač įtempėjo grandinė. Kiekvieną kartą užvedus variklį prireikia kelių sekundžių, kad grandinė būtų tinkamai įtempta. Jį sukuria hidraulinis įtempiklis, kurio veikimas priklauso nuo variklio alyvos slėgio.

Žymos: automobilisstart-stop funkcijavariklis
Dalintis137DalintisSiųstiDalintis24
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz