Susisiekimo ministerija paskelbė viešųjų pirkimų konkursą dėl trijų būsimos „Via Baltica“ trasos, besitęsiančios apie 160 km nuo Kauno link Latvijos, atkarpų infrastruktūros planų parengimo. Pasiūlymų dėl šios strateginės iniciatyvos laukiama iki lapkričio 25 d.
Ambicingas nacionalinis projektas
„Via Baltica“ yra vienas svarbiausių pastarųjų dešimtmečių strateginių projektų. Kiekvienas žingsnis į priekį yra svarbus. Intensyviai ruošiamės užtikrinti sklandų ir saugų susisiekimą tarp Lietuvos ir Latvijos“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis. „Kuo greičiau pradėsime ruožo Latvijos link statybas, tuo greičiau pasieksime savo tikslą iki 2030 m. užbaigti visos „Via Baltica“ rekonstrukciją.“
Konkursas apima tris konkrečias atkarpas:
- Panevėžys-Aristava-Sitkūnai (A8): 80,35 km
- Panevėžio aplinkkelis (A17): A17: 22,24 km
- Panevėžys-Pasvalys-Ryga (A10): 57,09 km (iki Latvijos sienos)
Tikimasi, kad šių atkarpų infrastruktūros planai bus parengti iki 2026 m. pabaigos. Vėliau bus pradėtas žemės įsigijimas ir detaliojo projekto projektavimas.
Planuojami patobulinimai ir saugos priemonės
Rekonstrukcijos metu visuose trijuose ruožuose numatoma įrengti keturių eismo juostų kelią, papildant jį esminiais elementais:
- Jungiamieji keliai ir žiedinės sankryžos
- Gyvūnų aptvarai
- Kelio apšvietimas
- Kiti būtini eismo saugos elementai
Plėtros proceso supaprastinimas
„Praėjusiais metais, patobulinę vidines procedūras, pasiekėme efektyvesnių projektų įgyvendinimo terminų – nuo ankstyvo viešųjų pirkimų planavimo iki pasirengimo sezoniniams kelio darbams“, – pastebi Marius Švaikauskas, ‚Via Lietuva‘ generalinis direktorius. „Šiuo metu „Via Baltica“ gerinimo darbai vykdomi netoli Lietuvos ir Lenkijos sienos, tačiau į priekį judame ir planuodami šiaurinius ruožus.“
„Via Baltica“ modernizavimas yra svarbi investicija į eismo saugumą, karinį mobilumą ir ekonomikos augimą. Šis maršrutas atlieka lemiamą vaidmenį stiprinant Lietuvos ryšius Baltijos regione ir už jo ribų.
Naujausi etapai ir ateities tikslai
40 km ilgio „Via Baltica“ ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos taip pat artėja prie pabaigos: 28,5 km ilgio ruožas modernizuotas, o trys iš keturių ruožų užbaigti. Ilgiausia ir sudėtingiausia atkarpa atidaryta spalio 11 d., o paskutinis ruožas bus baigtas kitais metais. Kaunas-Marijampolė ruožas buvo atnaujintas 2018 m..
„Via Baltica“ svarba
Varšuvą ir Taliną jungianti 970 kilometrų, „Via Baltica“ apima 269 kilometrus Lietuvoje, besitęsiančius nuo Latvijos iki Lenkijos. Pripažinta ypatingos valstybinės svarbos projektu, ši automagistralė labai svarbi Lenkijos ir Baltijos šalių ekonominiam gyvybingumui, visuomenės mobilumui ir karinei logistikai.