• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 16 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

„Grinda“ gatvių priežiūros sistema: bus galima įvertinti asfalto kokybę, numatyti prognozuojamą nusidėvėjimo spartą ir nustatyti remonto poreikį

pagal Andžej Biaigo
2021.10.21, 7:13
Naujienos
A A
0

Nuotr. Kastyčio Mačiūno

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Asfalto danga nusidėvi. Vienose gatvėse – dėl intensyvaus sunkiasvorių transporto priemonių eismo, kitose, rečiau važiuojamose, – tiesiog nuo amžiaus. Kiekvienu atveju skiriasi ir nusidėvėjimo sparta, ir asfalto dangos pažaidų tipai. O ar įmanoma prognozuoti, kada gatvės važiuojamoji danga jau prašysis remonto?

„Grinda“ ėmėsi kurti tokią gatvių priežiūros, remonto ir biudžeto planavimo sistemą. Specialia įranga nuskenavus gatvių važiuojamąją dalį bus galima įvertinti asfalto kokybę, numatyti prognozuojamą asfalto nusidėvėjimo spartą ir nustatyti remonto poreikį.

Įvertins 2.400 km Vilniaus gatvių dangos būklę

Šiemet numatyta nuskenuoti 2.400 km asfaltuotų Vilniaus miesto gatvių atkarpų, įvertinant kiekvienos važiuojamosios kelio dangos eismo juostos būklę. Atskiri dėmesio reikalaujantys ruožai bus tiriami papildomai. Gauti duomenys bus naudojami efektyviam ir racionaliam gatvių remonto prioritetų nustatymui.

„Grinda gatviu prieziuros sistema bus galima ivertinti asfalto kokybe numatyti prognozuojama nusidevejimo sparta ir nustatyti remonto poreiki 2
Nuotr. Kastyčio Mačiūno

„Viena iš bendrovės strateginių krypčių – poslinkis nuo rangos darbų link inžinerinio-techninio pobūdžio kompetencijų ugdymo. Vertindami bendrovės specialistų gebėjimus valdyti itin sudėtingus projektus, esame pasirengę tapti miesto susisiekimo infrastruktūros kompetencijų centru,“ – sako Dalius Kuliešius, UAB „Grinda“ Gamybos tarnybos vadovas, šiuo metu laikinai einantis direktoriaus pareigas.

Pagrįsta duomenimis – todėl objektyvu

Visų tiriamų gatvių ruožai padalyti į 10 m ilgio atkarpas. Jas tiriant bus nustatytas vidutinis kiekvienos atkarpos provėžų gylis bei išilginio lygumo rodiklis (angl. International Roughness Index, IRI). Jis leidžia identifikuoti dangos pakitimus dar prieš jiems tampant duobėmis. Laiku ėmusis prevencijos priemonių kelio dangą galima naudoti ilgiau ir ją palaikyti kokybišką gerokai mažesnėmis sąnaudomis.

Savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ specialistai apdoros gautus duomenis, atsižvelgdami į surinktą informaciją, o Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyriaus specialistai sudėlios gatvių tvarkymo prioritetus ir biudžetą.

„Grinda gatviu prieziuros sistema bus galima ivertinti asfalto kokybe numatyti prognozuojama nusidevejimo sparta ir nustatyti remonto poreiki 3
Nuotr. Kastyčio Mačiūno

Dangų tyrimui – itin moderni ir galinga įranga

Projektas susideda iš dviejų dalių, apimančių gatvių važiuojamosios dangos paviršiaus ir po ja esančių pagrindų tyrimus.

Pirmąją dalį – gatvių dangos paviršių tyrimus – atliks tarptautinė geodezinių tyrinėjimų įmonė UAB „LiMAP“, veiklą vykdanti trijuose žemynuose ir įgyvendinusi daugybę technologiškai itin sudėtingų projektų. Tai vienintelė įmonė Baltijos šalyse, galinti pasiūlyti tokį aukštą tyrinėjimo lygį.

Skaitykite  Kiek pabrango automobilių draudimas 2025 m.? Nauja analizė

Asfalto dangų skenavimui ir duomenų apdorojimui bus naudojama itin moderni įranga. LCMS-2 yra konkrečiai kelio dangos tyrimams sukurtas lazeris, galintis skenuoti 4 m pločio juostą, per sekundę užfiksuodamas 112 mln. taškų. Šis lazeris pasižymi ypač tikslia gylio geometrija ir generuoja labai detalią kelio dangos nuotrauką.

Duomenų fiksavimui naudojama sferinė kamera dėl savo techninių savybių fiksuoja nuotraukas net judant dideliu – 70–100 km/h – greičiu jų nesuliedama, taip pat pasižymi dideliu įrašymo greičiu ir geba ypač greitai prisitaikyti prie skirtingo apšvietimo – tai ypač svarbu tuneliuose ar po tiltais esančių dangų tyrimo kokybei. Visi kadrai yra preciziškai „surišami“ į vientisą sferinę nuotrauką.

Naudoto automobilio patikimumas – VIN kodas atskleis tiesą.

Specializuota lazerio kūrėjų programinė įranga yra papildyta dirbtinio intelekto algoritmais, leidžiančiais automatiškai nustatyti IRI, provėžų gylius, skirtingai kategorizuojamus dangos įtrūkius, duobes, plyšius, mikrotekstūrą, lupimąsi, dirbtinius objektus (tokius kaip šuliniai, nuotekų grotelės ir pan.), kelio ženklinimą ir kitus parametrus. Tai pažangiausia šiuo metu rinkoje esanti įranga. Tokiam lazeriui valdyti naudojamas 20 fizinių „Intel“ branduolių turintis serveris.

Numatytas ir giluminių sluoksnių tyrimas

Papildomą atskirų ruožų giluminių sluoksnių tyrimą atliks Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) mokslininkai. Gatvių pagrindų kokybės matavimai atliekami naudojant krintančio svorio deflektometrą, kuris simuliuoja važiuojančios transporto priemonės rato dinaminę apkrovą. Šis tyrimas padės įvertinti skaldos ir smėlio sluoksnių sutankinimo būklę, grunto laidumą vandeniui ir kitus parametrus.

Reguliariai atliekamas tyrimas leis nuolat stebėti ir objektyviai vertinti gatvių važiuojamosios dalies būklę, remontui skirtų lėšų panaudojimo tikslingumą bei suskirstyti gatvių remonto prioritetus. Svarbiausia, Vilniaus gatvių infrastruktūros valdytojai matys realią, nepagražintą sostinės gatvių būklę ir galės priimti duomenimis grįstus sprendimus dėl jos gerinimo.

PAPILDOMA AKTUALI INFORMACIJA:

  • Vilniuje yra 1.495 gatvės, jos driekiasi 1.173 km.
  • Projekto metu Vilniaus gatvėse bus ištirta 2.400 km eismo juostų.
  • Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) 2017 m. atlikto tyrimo „Vilniaus miesto B ir C kategorijų gatvių būklės nustatymas ir įvertinimas“ metu bendras ištirtų gatvių ilgis sudarė 367 km.
  • Vilniaus miesto susisiekimo infrastruktūros vystymui (priežiūra, remontas, rekonstrukcija) 2018–2020 m. Vilniaus miesto savivaldybė skyrė 70,062 mln. EUR.
Skaitykite  Tesla kelia Model S ir X kainas ir atnaujina technologijas JAV rinkoje
Žymos: gatvių priežūros sistemagrinda
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest


Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

TOP 10 naudotų automobilių, kurie geriausiai išlaiko vertę 2025 m.

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz