„Tesla“ ambicingas elektrinių sunkvežimių „Cybercab“ ir „Semi“ planas susidūrė su didele kliūtimi, nes įsigaliojo nauji JAV tarifai kiniškoms prekėms. Pasak „Reuters“, padidėję importo muitai privertė „Tesla“ sustabdyti svarbiausių komponentų tiekimą iš Kinijos į Jungtines Valstijas, o tai tiesiogiai paveikė naujos kartos transporto priemonių modelių pristatymą.
Nuo 34 proc. iki 125 proc: Per dideli muitai, kad juos būtų galima absorbuoti
Iš pradžių „Tesla“ planavo absorbuoti sąnaudų padidėjimą, kurį sukėlė 34 % tarifai Kinijos importui. Tačiau buvusiam prezidentui Donaldui Trumpui padidinus tarifą iki 125 %, bendrovė nebegalėjo finansiškai pateisinti papildomų išlaidų. Dėl to faktiškai buvo sustabdyta labai laukiamų „Cybercab“ ir „Semi“ modelių gamyba.
Muskas asmeniškai kreipėsi į Trumpą
Siekdamas išgelbėti „Tesla“ gamybos planus, generalinis direktorius Elonas Muskas, kaip pranešama, tiesiogiai kreipėsi į D. Trumpą, ragindamas jį atšaukti agresyvias prekybos priemones. Nepaisant jo įtakos ir aukšto lygio statuso, apeliacija buvo nesėkminga. Nuo to laiko „Tesla“ sustabdė naujų „Model S“ ir „Model X“ automobilių užsakymų priėmimą, ypač Kinijos rinkoje.
Kinija atsako atitinkamais tarifais
Atsakydama į JAV tarifų didinimą, Kinija įvedė savo 125 % muitus amerikiečių importuojamoms prekėms, įskaitant „Tesla“ automobilius. Dėl to „Tesla“ buvo priversta sustabdyti savo prabangių modelių užsakymus Kinijoje – vienoje iš pagrindinių tarptautinių rinkų. Šis dvigubas smūgis kelia susirūpinimą dėl „Tesla“ pasaulinės plėtros ir gamybos masto didinimo galimybių.
Susilpnėjo investuotojų pasitikėjimas
Nesėkmė įvyko „Tesla“ jautriu metu. E. Muskas reklamavo „Cybercab“ ir „Semi“ kaip pavyzdines inovacijas, kuriomis siekiama pritraukti investuotojų susidomėjimą ir skatinti būsimą augimą. Dabar, kai neaiškus gamybos grafikas, kyla klausimų dėl „Tesla“ gebėjimo išlaikyti lyderio pozicijas inovacijų srityje didėjant geopolitinei įtampai.
Ką tai reiškia pasaulinei elektromobilių rinkai
Nors šiuo metu šios situacijos centre yra JAV ir Kinijos prekybos santykiai, ji gali turėti šalutinį poveikį platesnei elektrinių transporto priemonių pramonei. Europos rinkose, įskaitant Lietuvą, gali vėluoti arba pasikeisti „Tesla“ gaminių kainos, jei ir toliau bus susiduriama su gamybos sunkumais. Besivystantis prekybos karas išryškina pasaulinių elektromobilių tiekimo grandinių pažeidžiamumą dėl politinių sprendimų.