Reaguodama į augančią įtampą prekyboje ir galimus tarifų padidėjimus, Toyota svarsto galimybę perkelti dalį RAV4 gamybos į Jungtines Valstijas. Toks žingsnis galėtų turėti įtakos ne tik JAV, bet ir Europos, įskaitant Lietuvos, automobilių rinkai.
Kodėl Toyota peržiūri gamybos planus
Kaip praneša „Reuters“, Toyota svarsto naujos kartos RAV4 visureigio gamybą JAV, konkrečiai Kentukio ir Indianos gamyklose. Šis sprendimas susijęs su JAV planuojamais didesniais tarifais importuojamiems automobiliams iš Kinijos bei galimai – Japonijos.
Perkėlus gamybą į JAV, būtų sumažinta tarifų įtaka ir apsaugota Toyota pozicija svarbiausioje rinkoje. Nors oficialaus pareiškimo dar nėra, vidiniai planai jau aptariami.

Ką tai reiškia Europai ir Lietuvai
Nors gamybos pokyčiai pirmiausia paveiktų JAV rinką, globalios tiekimo grandinės dažnai turi įtakos kainoms ir prieinamumui visame pasaulyje. Lietuvoje tai gali reikšti tiek kainų pokyčius, tiek ilgesnius pristatymo laikus ar tam tikrų modelių stoką.
Analitikai prognozuoja, kad jei JAV gamyba išaugs, kiti regionai gali susidurti su eksporto sumažėjimu. Tuo tarpu gamyba arčiau pagrindinių rinkų gali padidinti tiekimo stabilumą.

RAV4 – vienas svarbiausių Toyota modelių
RAV4 yra vienas populiariausių Toyota visureigių tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje. Dėl hibridinių versijų ir nedidelių sąnaudų (iki 4,5 l/100 km), šis modelis patrauklus tiek miestų, tiek regionų gyventojams.
- Stiprūs pardavimai Europoje, taip pat Baltijos šalyse
- Populiarus tarp aplinkai neabejingų vairuotojų dėl hibridinės technologijos
- Vienas iš Toyota lyderių pasaulinėje rinkoje
„RAV4 užima svarbią vietą Toyota strategijoje. Bet koks gamybos pokytis gali turėti įtakos visiems kontinentams“, – komentavo vienas pramonės analitikas.

JAV tarifai keičia globalias gamybos kryptis
Remiantis „Reuters“, JAV planuoja įvesti iki 100 % siekiančius tarifus kiniškiems elektromobiliams, taip pat griežtinti importo kontrolę kitų Azijos šalių gamintojams. Nors Toyota – japonų kompanija, jos pasaulinė veikla daro ją pažeidžiamą šių pokyčių.
Ši taisyklė galioja JAV. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis.
Europos bei Lietuvos gamintojai atidžiai stebi situaciją, nes tarifai gali paskatinti didžiųjų gamintojų sprendimus daugiau gamybos perkelti arčiau pagrindinių rinkų – ES arba Šiaurės Amerikos.

Kokį poveikį tai turės Toyota Lietuvoje?
Toyota Lietuvoje yra vienas populiariausių prekės ženklų, o RAV4 – vienas dažniausiai sutinkamų visureigių miesto gatvėse. Bet koks kainų pokytis ar tiekimo vėlavimas gali paveikti ir naujų, ir naudotų automobilių rinką.
Automobilių atstovybės gali būti priverstos keisti užsakymų planavimą, priklausomai nuo Toyota sprendimų pasauliniu mastu.
Strateginis pokytis ar tik atsarginis planas?
Nors oficialiai dar niekas nepatvirtinta, Toyota žengia žingsnius, ruošdamasi galimam blogiausiam scenarijui. Ar tai taps realiu gamybos pokyčiu, priklausys nuo JAV prekybos politikos raidos.
Kaip manote jūs? Ar tai paveiks ir Lietuvos rinką? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!