Kai po krepšinio rungtynių Toronto motina Julija su draugu ir keturiais vaikais įsėdo į Uberį, ji nė neįsivaizdavo, kad naktis baigsis panika. Tačiau kai jos penkerių metų dukra užmigo ant galinės sėdynės, o „Uber“ nuvažiavo be jos, Džulija susidūrė su baisiausiu kiekvieno tėvo košmaru, o „Uber“ reakcija liko labai nepageidaujama.
Kaip šeimyninė kelionė virto bauginančiu išbandymu
Incidentas įvyko 2025 m. kovo mėn. po Toronto „Raptors“ rungtynių. Julija ir jos draugas su vaikais važiavo „Uber“ automobiliu namo. Dėl šalčio jie pirmiausia į vidų įnešė tris berniukus ir jų paltus, o miegančią mergaitę trumpam paliko automobilyje. Tačiau kai Džulija grįžo, automobilis jau buvo dingęs.
Ji iš karto bandė susisiekti su vairuotoju per programėlę, tačiau „Uber“ klientų aptarnavimo tarnyba atsisakė padėti. Apimta nevilties ji paskambino pagalbos telefonu 911. Net policijai sunkiai sekėsi susisiekti su bendrove, nes jai buvo liepta pateikti skaitmeninį skubios pagalbos prašymą – biurokratinis procesas, netinkamas skubiems atvejams.
„Uber“ atsakas: vėlavimai, nusivylimas ir 7 JAV dolerių kreditas
Toronto policijai pavyko surasti automobilį po 90 minučių – už daugiau nei 20 kilometrų. Vairuotojas teigė nežinojęs apie miegantį vaiką. Julija vėl susitiko su dukra, kuri buvo nesužeista, bet sukrėsta. Oficialus „Uber“ atsakas? Į jos draugo sąskaitą išsiųstas 7 JAV dolerių kreditas.
„Galite man pasiūlyti 1 mln. dolerių. Jei nebus pakeista politika, aš to nepriimsiu“, – CBC sakė Julija. „Niekas neturėtų patirti to, ką patyrėme mes.”
Politikos problemos iš esmės
- „Uber“ nepateikė tiesioginio kontakto su vairuotoju.
- Pagal skubios pagalbos protokolą reikia oficialaus policijos prašymo – tai sulėtina reagavimo laiką.
- Bendrovės atstovai teigė, kad laikėsi vidaus procedūrų.
- „Uber“ anksčiau naudojo arbitražines išlygas, kad išvengtų ieškinių.
Ar tai gali nutikti Lietuvoje?
Lietuvoje važiavimo dalijantis platformos, tokios kaip „Bolt“, veikia pagal panašias vartotojų apsaugos taisykles. Tačiau jei transporto priemonėje būtų paliktas vaikas, greičiausiai įsikištų tokios institucijos kaip Valstybinė transporto saugos inspekcija (VTPSI) arba savivaldybės policija. Vis dėlto tiesioginės prieigos prie vairuotojų trūkumas ir pernelyg didelė priklausomybė nuo bendravimo programėlėmis tebekelia susirūpinimą.
Ekspertų nuomonė
„Programėlėmis pagrįstos platformos dažnai teikia pirmenybę sistemos automatizavimui, o ne žmogaus pagalbai. Tai lemia vėlavimą avarinėse situacijose, kai svarbios sekundės“, – sako Vilniaus universiteto viešojo saugumo tyrėja, daktarė R. Daukantienė.
Pamokos platformų naudotojams
Nesvarbu, ar Kanadoje, ar Lietuvoje, ar kitur, pagrindinė išvada aiški: naudotojai turi žinoti apie važiavimo pavojus ir ribotą realiuoju laiku teikiamos pagalbos pobūdį. Išlipę iš transporto priemonės, visada dukart patikrinkite ją ir pasirūpinkite, kad vaikai būtų saugiai išvesti pirmieji.
Ar patyrėte incidentą, susijusį su važiavimo dalijantis automobiliu, arba pažįstate ką nors, kas jį patyrė? Praneškite mums komentaruose!