Padangų kainoms kylant, o sezoniniam jų keitimui tampant vis brangesniu ir varginančiu procesu, vis daugiau Europos – taip pat ir Lietuvos – vairuotojų renkasi universalias (visiems metų laikams skirtas) padangas. Tačiau ar toks pasirinkimas tikrai saugus?
Neseniai atliktas stabdymo testas, kurį organizavo Lenkijos Padangų Pramonės Asociacija, sukėlė nemažą šurmulį: premium klasės universalios padangos pasirodė prasčiau nei ne tik brangios vasarinės, bet net ir pigios sezoninės padangos iš nežinomos kilmės šalių. Nors testuose padangų modeliai nebuvo įvardinti, reklaminiame vaizdo įraše aiškiai matyti, kad naudota Vredestein Quatrac Pro padanga – tai aukštos klasės universali padanga, gaminama Olandijos prekės ženklo, priklausančio Indijos kompanijai „Apollo Tyres“.
Viena padanga visiems orams? Ne taip paprasta.
Universalios padangos žada patogumą – viena padanga tinka ir -30°C žiemą, ir +40°C vasarą. Tačiau realybėje sukurti padangą, kuri visur ir visada veiktų puikiai, beveik neįmanoma. Skirtingi metų laikai reikalauja skirtingų gumos savybių, protektoriaus struktūros ir elastingumo.
Vasarinės padangos turi tvirtus, standžius protektoriaus blokus ir gumą, kuri nepraranda savybių karštyje.
Žieminės padangos turi daug lamelių (smulkių įpjovų), kurios veikia kaip „tarka“ ant sniego ar ledo, o jų guma išlieka minkšta šalčio metu.
Universalios padangos bando būti tarpinis sprendimas, bet – kaip rodo testai – kompromisai ne visada veikia naudai.
Testų rezultatai: netikėti ir keliantys nerimą
Vokietijos automobilių klubas ADAC atliko kelis išsamius stabdymo testus. Rezultatai parodė, kad universalios padangos labai skiriasi tarpusavyje, o kai kurios – itin pavojingos tam tikromis sąlygomis:
Stabdymas ant sausos dangos (80–0 km/val., esant +30–36°C)
- Vasarinė padanga: 25,9 m
- Žieminė padanga: 31,0 m
- Universali Michelin CrossClimate: 27,3 m
- Universali Firestone Multiseason: 31,0 m
Michelin – neblogas rezultatas, bet Firestone veikė kaip žieminė padanga – stabdė labai prastai.
Stabdymas ant sniego (50–0 km/val., esant -3°C)
- Žieminė padanga: 29,1 m
- Vasarinė padanga: 63,1 m
- Universali Nokian Weatherproof: 29,4 m
- Universali Michelin CrossClimate: 35,5 m
Nokian beveik prilygo žieminėms. Michelin – geriau nei vasarinė, bet gerokai silpnesnė nei žieminė ar Nokian universali.
Stabdymas ant šlapios dangos (80–0 km/val., +7°C)
- Žieminė padanga: 36,2 m
- Vasarinė padanga: 42,7 m
- Universali Goodyear Vector 4Season Gen 2: 37,6 m
- Universali Firestone Multiseason: 48,2 m
Goodyear – stiprus pasirodymas pereinamuoju laikotarpiu. Firestone – itin prastas rezultatas.
Stabdymas ant šlapios dangos (80–0 km/val., +16°C)
- Vasarinė padanga: 37,6 m
- Žieminė padanga: 41,0 m
- Universali Goodyear: 37,6 m
- Universali Firestone: 48,2 m
Goodyear parodė, kad geros universalios padangos gali būti tokios pat efektyvios kaip sezoninės – jei pasirinktos teisingai.
Išvada: universalios padangos – patogu, bet ne visada saugu
Nors universalios padangos vilioja patogumu ir mažesnėmis išlaidomis, ne visos jos vienodai geros – ir tikrai ne visos saugios. Skirtumas stabdymo kelyje gali reikšti skirtumą tarp saugaus sustojimo ir eismo įvykio.
Jeigu dažniausiai važinėjate mieste, jums gali tikti ir mažiau žieminių savybių turinčios universalios padangos. Tačiau jei gyvenate kalvotame ar sniegingame regione – geriau rinktis universalias padangas su akcentu į žieminį sukibimą arba laikytis sezoninių sprendimų.
Ir svarbiausia – nesirinkite vien pagal kainą. Skirtumas tarp kokybiškų ir prastų padangų dažnai yra didesnis nei jų kainų skirtumas.
Ką manote jūs – ar pasitikite universaliomis padangomis? Gal jau turite patirties, kuria norėtumėte pasidalinti? Palikite komentarą po straipsniu!