Atėjus pavasariui, Lietuvoje kaip įprasta padaugėja norinčiųjų gauti vairuotojo pažymėjimą. Į augantį poreikį „Regitra“ reagavo strategiškai – trumpėja laukimo laikai, atsiranda daugiau egzaminų vietų, gerėja išlaikymo rezultatai. Štai, kas pasikeitė.
Trumpesnis laukimo laikas visoje Lietuvoje
Šį pavasarį vairavimo egzaminų laukimo laikas ženkliai sutrumpėjo. Pasak „Regitros“, šiuo metu teorijos egzaminui vidutiniškai reikia laukti apie 10, o praktikos – 18 dienų. Tai yra atitinkamai 1 ir 4 dienomis mažiau nei pernai tuo pačiu metu. Vilniuje rezultatai dar įspūdingesni – praktikos egzamino laukimo laikas sutrumpėjo net 23 %.
Efektyvesnis darbas ir nauji žmogiškieji ištekliai
Kaip teigia „Regitros“ vadovas Vaidas Dominauskas, pokyčius lėmė dėmesys efektyvumui. Visiuose padaliniuose buvo peržiūrėtas egzaminuotojų darbo modelis. Dabar kiekvienas jų per dieną priima ne 7, o 8 B kategorijos egzaminus, nes egzaminas buvo sutrumpintas 5 minutėmis.
Be to, egzaminuotojų komanda pasipildė 10 darbuotojų – 6 Vilniuje ir 4 Kaune. Tai leido kiekvieną dieną papildomai priimti iki 80 egzaminų.
Egzaminą galima laikyti ir tą pačią dieną
Nuo sausio mėnesio įsigaliojo draudimas naudoti automatinius įskiepius (vadinamuosius „robotukus“), rezervuojančius laisvas vietas. Už jų naudojimą registracija apribojama net 6 mėnesiams.
„Kiekvieną savaitę visoje Lietuvoje lieka apie 200 nepanaudotų vietų. Kviečiame kandidatus reguliariai tikrinti laisvas vietas ir, jei esate pasiruošę, laikyti egzaminą net tą pačią dieną“, – sako V. Dominauskas.
Gerėjantys rezultatai ir bendradarbiavimas su mokyklomis
Statistiškai 70 % žmonių išlaiko B kategorijos egzaminą per pirmus tris kartus. Tačiau likusieji 30 % užima net 60 % egzaminų vietų. Norint padėti būsimiems vairuotojams geriau pasiruošti, buvo įgyvendinta kampanija „Tau pavyks“ ir pradėtas glaudus bendradarbiavimas su vairavimo mokyklomis.
„Pernai susitikome su beveik 400 instruktorių visoje Lietuvoje. Diskutavome apie dažniausias klaidas, vertinimo kriterijus ir kaip padėti mokiniams pasiruošti. Buvo atnaujinti vertinimo kriterijai, o šiemet pirmą kartą surengėme konferenciją „Saugus startas“, kurioje dalyvavo instruktoriai ir saugaus eismo institucijos“, – pažymi V. Dominauskas.
Lietuvos vairuotojų sistema – vis efektyvesnė
2024 m. buvo priimta 136 676 teorijos ir 144 465 praktikos egzaminų – atitinkamai 11 % ir 7 % daugiau nei 2023-aisiais. Visi šie pokyčiai rodo, kad vairuotojų egzaminavimo sistema tampa greitesnė, efektyvesnė ir labiau pritaikyta šiuolaikiniam poreikiui.
Ar jums teko susidurti su šiais pokyčiais? Pasidalinkite komentaruose!