Naujoje ataskaitoje atskleidžiama, kad daugelis vairuotojų vis dar nesupranta savo automobilių saugos sistemų, todėl jomis nepasitiki ir kelia galimą pavojų saugai, taip pat kelia susirūpinimą autonominių transporto priemonių ateitis.
ADAS sistemos: Naudinga ar nesuprantama?
„DG Cities“ mobilumo ekspertų atliktos apklausos duomenimis, vis labiau nesutampa tai, ką pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos (ADAS) gali padaryti, ir tai, ką vairuotojai mano, kad jos gali padaryti. Tokios technologijos, kaip avarinio eismo juostos išlaikymo pagalbinė sistema, autonominis avarinis stabdymas ir išmanioji greičio palaikymo sistema, nuo 2023 m. liepos mėn. tapo standartinėmis naujose Europos rinkoje parduodamose transporto priemonėse, tačiau jų supratimas neatsilieka.
Nors 70 proc. vairuotojų vertina ADAS privalumus, 40 proc. vairuotojų teigia, kad pirkdami automobilį negavo pakankamai informacijos apie šias sistemas. Dar daugiau nerimo kelia tai, kad daugelis prekybos atstovybių pardavėjų neturėjo tikslių žinių, o kai kurie iš jų esą pervertino sistemos galimybes.
Pasitikėjimo spraga
Tik 30 proc. vairuotojų pasitiki automobilių gamintojais, kad šie tinkamai įvertina jų pačių saugos technologijas. Ši pasitikėjimo spraga gali rimtai pakenkti pažangai kuriant savaeigius automobilius.
„Jei šiandien žmonės nesupranta ADAS ar ja nepasitiki, negalime tikėtis, kad rytoj jie priims autonominius automobilius“, – sakė Balazs Csuvar, „DG Cities“ inovacijų ir „Net Zero“ direktorius.
B. Csuvaras pridūrė, kad Jungtinė Karalystė atsilieka nuo ES standartizacijos ir priežiūros srityje, nes dar nėra priėmusi Bendrojo saugos reglamento 2, nors Jungtinėje Karalystėje parduodamuose automobiliuose vis dar naudojamos tos pačios funkcijos.
Kvietimas priimti reglamentą
Šiuo metu ADAS sistemos, prieš pradedant jas pardavinėti Jungtinėje Karalystėje, nėra privalomai testuojamos. Gamintojai gali pateikti savo automobilius Euro NCAP bandymams, tačiau jie yra savanoriški ir ribotos apimties. Miestų generalinis direktoratas ragina:
- Griežtesnio reguliavimo ir priežiūros
- Išplėsti bandymų protokolus, ypač apimančius realaus vairavimo scenarijus.
- Aiškesnio vartotojų švietimo, kurį vykdytų prekybos salonai ir gamintojai.
Kodėl tai svarbu
ADAS technologijos yra ne tik šiandieninio vairavimo priemonės – jos yra visiško autonomiškumo pagrindas. Jei vairuotojai dabar nepasitiki šiomis sistemomis arba jų nesupranta, tai gali atitolinti visuomenės pritarimą autonominėms transporto priemonėms.
Ką manote jūs? Ar gamintojai turėtų būti priversti geriau išbandyti ir paaiškinti savo saugos sistemas? Ar dėl to ateityje būtumėte labiau linkę pasitikėti automobiliais be vairuotojo? Praneškite mums komentaruose.