Skirtingai nei automobilio padangos, priekabos padangos nesuvaldo pagreičio ar vairo jėgos, tačiau jos sugeria stabdymo jėgą ir palaiko stabilumą posūkiuose. Jei priekabos padangos praranda sukibimą su kelio danga, visa priekaba gali apvirsti ir sukelti katastrofiškų padarinių.
Pirmą kartą Vokietijos automobilių klubas ADAC atliko išsamų dešimties skirtingų priekabų padangų bandymą, kurio metu nagrinėjo jų savybes ant šlapios ir sausos dangos, stabdymo efektyvumą ir bendrą patvarumą. Rezultatai buvo netikėti.
Kuo skiriasi priekabų padangos?
Atidžiai apžiūrėję priekabos padangas, galite pastebėti ženklą „FRT“ (Free Rolling Tire – laisvai riedanti padanga). Šis žymėjimas reiškia, kad padanga sukurta specialiai priekaboms ir kitoms nevažiuojančioms ašims. Skirtingai nuo standartinių transporto priemonių padangų, jos sukurtos vežti didesnes apkrovas mažesniu greičiu.
Atliekant ADAC bandymą visų bandytų padangų greičio indeksas buvo „N“, t. y. jos buvo patvirtintos važiuoti iki 140 km/h greičiu. Be to, jų apkrovos indeksas buvo 104, t. y. kiekviena padanga galėjo išlaikyti iki 900 kg svorį – tai labai svarbus veiksnys karavanams ir krovininėms priekaboms.
Geriausios ir blogiausios priekabų padangos – ADAC verdiktas
Keista, kad tokie aukščiausios klasės padangų prekių ženklai kaip „Continental“, „Michelin“ ir „Pirelli“ negamina priekaboms skirtų padangų. Šioje rinkoje dominuoja mažiau žinomi gamintojai, tačiau tai nereiškia, kad kokybė nukenčia.
Remiantis ADAC bandymų rezultatais, keturios priekabų padangos buvo įvertintos „gerai“, o kitos keturios – „patenkinamai“. Tačiau du modeliai neatitiko saugos lūkesčių.
Geriausiai veikiančios padangos:
- BK Trailer 203 – Testo nugalėtojas, pasižymintis geriausiomis savybėmis įveikiant posūkius ant šlapios dangos ir mažu pasipriešinimu riedėjimui.
- Linglong Radial R701 – stipri konkurentė, pasižyminti patikimu sukibimu ir ilgaamžiškumu.
- Radar Argonite RV-4T – pasižymi puikiu atsparumu akvaplanavimui posūkiuose.
- Boka Trailer Line FT 02 – išsiskiria puikiu stabdymu ant sauso paviršiaus.
Vidutinio lygio pasirinkimai:
- GT Radial Kargomax ST-6000 – Padorus universalus modelis, tačiau jam trūksta išskirtinių funkcijų.
- Security TR 603 – Patikimas, bet ne išskirtinis.
- Wanda WR 082 –Labai vidutiniškas rezultatas visose kategorijose.
Padangos, kurių reikia vengti:
- Kenda KR 101 Mastertrail 3G –Trūksta stipriųjų pusių bet kurioje kritinėje srityje.
- Nankang TR-10 – Mažas pasipriešinimas riedėjimui, bet pavojingai prastas sukibimas su šlapia danga.
Ar jūsų priekabos padangos saugios?
Viena iš svarbiausių ADAC tyrimo išvadų yra ta, kad ne visos priekabų padangos yra vienodos. Pasirinkus netinkamas padangas, gali pailgėti stabdymo kelias, sutrikti sukibimas su šlapia kelio danga ir net kilti priekabos nestabilumo pavojus.
Prieš įsigydami priekabos padangas, vairuotojai turėtų patikrinti:
- Apkrovos indeksas – įsitikinkite, kad padanga gali išlaikyti priekabos svorį.
- Greičio rodiklis – neviršykite padangos patvirtinto leistino greičio.
- Sukibimo su šlapia ir sausa danga charakteristikos – labai svarbu, kad padanga gerai sukibtų su šlapia ir sausa danga.
Jūsų mintys?
Ar atkreipiate dėmesį į savo priekabos padangas, ar anksčiau apie tai negalvojote? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose!