Vilnius ryžtingai žengia žalesnės ateities link. Sostinė paskelbė reikšmingą darnaus judumo plano etapą – pradedamas 145 naujų elektrinių autobusų pirkimas. Autobusai bus keturių skirtingų dydžių, o į gatves išriedėti turėtų 2026–2027 m..
Šis žingsnis – tai dalis Vilniaus siekio, kad iki 2030-ųjų visos viešojo transporto priemonės būtų varomos elektra arba alternatyviais degalais. Pasak miesto mero Valdo Benkunsko, tai „aiški kryptis švaresnio ir inovatyvesnio miesto link“. Pokyčiai žada tylesnes keliones, mažesnę taršą ir didesnį komfortą.
Tačiau nauji autobusai – tik dalis viso pertvarkymo.
Didžiausias viešojo transporto pokytis sostinės istorijoje
Kartu su parko modernizavimu Vilnius skelbia didžiausią keleivių vežimo paslaugų konkursą savo istorijoje, siekdamas padidinti paslaugų prieinamumą ir kokybę.
Planuojama:
- 7 nauji maršrutai,
- 44 dažnesni maršrutai,
- 46 koreguojami,
- 30 % daugiau transporto priemonių,
- trumpesni intervalai: miesto centre – kas 6–10 min., pakraščiuose – iki 15 min.
Visos naujos priemonės bus nulinės taršos ir atitiks aukščiausius komforto bei aplinkosaugos standartus.
Investicija į kasdienę vilniečių kokybę
Bendra 145 elektrinių autobusų ir jų priežiūros paslaugų vertė sieks iki 97,23 mln. eurų (su PVM). Sutartį planuojama pasirašyti trečiąjį 2025 m. ketvirtį, o įsigijimas vyks etapais, priklausomai nuo finansavimo.
„Šis pirkimas – nuosekli VVT veiklos dalis, siekiant kokybiškų pokyčių, kuriuos keleiviai pajus kasdien“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovas Ignas Degutis.
Įsigyti planuojama:
- 8 metrų ilgio mažos talpos žemagrindžiai autobusai,
- 10 metrų vidutinės talpos,
- 12 metrų standartiniai dviejų ašių,
- 18 metrų ilgio sujungtiniai trijų ašių autobusai.
Modernėjantys ir troleibusai
Vilnius nestovi vietoje ir su troleibusais. Į Viršuliškių VVT parką jau pristatyti visi 91 nauji „Škoda 32 Tr“ modelio troleibusai.
Tai vieni moderniausių troleibusų Europoje, galintys važiuoti iki 20 km autonominiu režimu – net ir ten, kur nėra kontaktinio tinklo. Jie gali būti naudojami ir visiškai neprijungtuose maršrutuose.
Šiuo metu 75 troleibusai jau veža keleivius, likusieji 16 prisijungs artimiausiu metu, kai bus baigti registracijos formalumai. Tuo tarpu jau pradėtas ir antrasis atnaujinimo etapas – įsigyjami dar 73 nauji troleibusai.
Vilnius ne tik ruošiasi ateičiai – jis ją kuria.
Šiuolaikiškas, švarus ir efektyvus viešasis transportas tampa naujuoju standartu.
O kaip jūs – ar dažniau naudotumėtės viešuoju transportu, jei jis būtų greitesnis, tylesnis ir visiškai elektrinis? Palikite savo nuomonę komentaruose!