Europos automobilių pramonė patiria vis didesnę sumaištį, o dar vieno Vokietijos dalių tiekėjo žlugimas yra dar vienas smūgis šiam sektoriui. Rüster, gerai žinoma, dešimtmečius veikianti įmonė, uždaro vieną iš savo gamyklų ir visi darbuotojai neteks darbo.
Pramonės krizė Vokietijoje gilėja
Automobilių tiekėjai visoje Vokietijoje kovoja su didėjančiomis gamybos sąnaudomis, tiekimo grandinės sutrikimais ir mažėjančia tam tikrų komponentų paklausa. Todėl vis dažniau skelbiamas nemokumas ir uždaromos gamyklos.
Ilgametę patirtį turinti dalių gamintoja „Rüster“ paskelbė uždaranti Deggingeno gamyklą Badeno-Viurtembergo žemėje – gamyklą, kuri veikia nuo 1949 m.
Nesėkmingas Turkijos investuotojo bandymas gelbėti įmonę
2023 m. įmonę laikinai išgelbėjo Turkijos investuotojas Bayrak Lastik, kuris įsigijo visas keturias „Rüster“ gamyklas Vokietijoje ir išsaugojo maždaug 600 darbuotojų. Nepaisant šių pastangų, viena įmonė – Deggingene – negavo pakankamo pelno, todėl 2025 m. pradžioje buvo uždaryta.
„Esant dabartiniams rinkos iššūkiams, gamyklos paprasčiausiai nepavyko išlaikyti pelningos“, – praneša Vokietijos laikraštis BW24.
Vietos ir nacionalinis poveikis
Ši gamykla buvo uždaryta netrukus po to, kai regione buvo uždaryta dar viena didelė gamykla – veiklą nutraukė kita dalių tiekėja „Allgaier Automotive“.
Abi įmonės vaidino svarbų vaidmenį Vokietijos automobilių pramonėje ir buvo pagrindiniai darbdaviai Pietų Vokietijoje. Tikimasi, kad dėl dvigubo uždarymo:
- neigiamai paveiks vietos darbo rinką
- pakenks regiono pramonės stabilumui
- dar labiau pakenks Vokietijos automobilių tiekimo sektoriui
Uždarymo priežastys
Pagrindinės priežastys:
- Padidėjusios gamybos sąnaudos
- Besitęsiančios pasaulinės tiekimo grandinės problemos
- Sumažėjusi konkrečių automobilių dalių paklausa
Nepaisant užsienio investicijų, struktūrinės problemos ir rinkos pokyčiai apsunkino atsigavimą.
Įspėjamasis ženklas visam ES automobilių sektoriui
„Rüster“ Deggingeno gamyklos uždarymas nėra tik vietinė netektis – tai platesnės tendencijos dalis. Europos automobilių tiekimo pramonė patiria didelį spaudimą, ir net įsitvirtinę rinkos dalyviai stengiasi išsilaikyti.
Kaip manote – ar 2025 m. žlugs daugiau automobilių tiekėjų? Ar ES pramonė gali išgyventi perėjimą prie elektrifikavimo ir automatizavimo? Pasidalykite savo mintimis toliau!