Jau kitą savaitę „Volkswagen“ darbuotojai gali pradėti streikuoti visoje Vokietijoje, o tai reiškia, kad įtampa tarp automobilių gamintojos ir jos darbuotojų labai padidėjo. Penktadienį profsąjunga „IG Metall“ paskelbė, kad dabartinis susitarimas, kuriuo užkertamas kelias streikams, baigia galioti lapkričio 30 d., todėl nuo gruodžio mėn. bus rengiami streikai.
Pareiškime „IG Metall“ pareiškė, kad streikai yra „galimi ir būtini“, siekiant pasipriešinti vadovybės pasiūlymams dėl darbuotojų atleidimo ir galimo gamyklų uždarymo. Tikimasi, kad įspėjamieji streikai, kurie paprastai trunka nuo kelių valandų iki dienos, prasidės pirmadienį ir bus pirmieji dideli sutrikimai „Volkswagen“ Vokietijos gamyklose nuo 2018 m.
Konflikto esmė
„Volkswagen“ reikalauja 10 % sumažinti darbo užmokestį, motyvuodama būtinybe mažinti sąnaudas ir didinti pelningumą didėjant Kinijos gamintojų konkurencijai ir mažėjant automobilių paklausai Europoje. Bendrovė netgi iškėlė Vokietijos gamyklų uždarymo perspektyvą – tai precedento neturintis žingsnis per 87 metų istoriją.
Ginčas pasieks lemiamą tašką gruodžio 9 d., kai darbuotojų atstovai ir vadovybė susitiks derėtis dėl naujo susitarimo dėl „Volkswagen“ veiklos Vokietijoje. Profsąjungų lyderiai pažadėjo priešintis bet kokiems pasiūlymams, kuriuose nebus išsamaus ilgalaikio plano, kaip išsaugoti darbo vietas ir gamyklas.
Galimas poveikis
Jei sprendimas nebus pasiektas, streikai gali peraugti į 24 valandų arba neterminuotus streikus, o tai dar labiau pakenks „Volkswagen“ gamybai, nes jos pardavimai ir pelnas ir taip mažėja. „Volkswagen“ prie derybų stalo nuspręs, kiek ilgas ir sunkus bus konfliktas“, – pareiškė „IG Metall“ ir pridūrė, kad darbuotojai visoje šalyje yra pasirengę ilgalaikiam streikui.
Profesinės sąjungos pasiūlymai ir vadovybės pozicija
Profsąjungos pasiūlė tokius sprendimus, kaip darbo valandų sutrumpinimas ir premijų sumažinimas, kad būtų išvengta atleidimų iš darbo ir gamyklų uždarymo. Tačiau „Volkswagen“ vadovybė iki šiol atsisakė išbraukti gamyklų uždarymą iš derybų darbotvarkės.
Šio konflikto baigtis turės reikšmingų pasekmių ne tik „Volkswagen“, bet ir Vokietijos automobilių sektoriui bei ekonomikai apskritai.