Vokietijos automobilių milžinė „Volkswagen“ svarsto galimybę parduoti arba rasti strateginį partnerį vienai garsiausių automobilių dizaino ir inžinerijos įmonių – Italdesign. Ši žinia sukėlė nerimą tarp darbuotojų ir profesinių sąjungų tiek Italijoje, tiek Vokietijoje.
Kodėl Italdesign ateitis tapo neaiški?
Kaip praneša naujienų agentūra „Reuters“, sprendimas svarstomas kaip platesnių restruktūrizavimo ir kaštų mažinimo veiksmų dalis. Italdesign, įsikūrusi Monkaljeryje, netoli Turino, priklauso „Volkswagen“ grupei nuo 2010 metų. Šiuo metu vertinama, ar šis padalinys atitinka grupės ilgalaikius tikslus.
Automobilių pramonės transformacija – perėjimas prie elektromobilių ir programinės įrangos sprendimų – skatina koncerną peržiūrėti savo portfelį. Italdesign, anksčiau kūrusi daugelio „Volkswagen“ modelių dizainą, dabar gali būti laikoma mažiau strateginiu padaliniu.
Darbuotojų nerimas ir sąjungų reakcija
Profesinės sąjungos išreiškė didelį susirūpinimą dėl galimo pardavimo ar bendradarbiavimo pokyčių. Italdesign darbuotojai nerimauja dėl galimų atleidimų ar reikšmingų struktūrinių pakeitimų. Italijos FIOM-CGIL atstovas teigė, kad „neapibrėžtumas dėl Italdesign ateities kelia įtampą tarp aukštos kvalifikacijos specialistų“.
Vokietijos darbuotojų tarybos reikalauja iš „Volkswagen“ vadovybės aiškumo. Vienas profsąjungų atstovas sakė: „Turime užtikrinti, kad italų ir vokiečių talentai nebūtų paaukoti siekiant efektyvumo.“
Galimi scenarijai
Kol kas oficialaus sprendimo nėra, tačiau analitikai įvardija kelis galimus variantus:
- Pilnas Italdesign pardavimas investiciniam fondui arba kitai automobilių grupei
- Strateginio partnerio paieška bendram valdymui
- Įmonės išlaikymas, bet su mažesne integracija į „Volkswagen“ struktūrą
Ekspertai pabrėžia, kad Italdesign vis dar turi stiprią reputaciją koncepcinių modelių kūrime ir prototipavime – tai gali sudominti elektromobilių startuolius. Tačiau kalbama, jog padalinio pelningumas mažėja, o investicijos – stringa.
Poveikis Europos automobilių pramonei
Jei Italdesign bus parduota ar pertvarkyta, tai gali pakeisti dizaino ir inžinerijos talentų balansą Europoje. Kaip teigė Turino automobilių istorikas, „Italdesign visada formavo Europos automobilių vizualinę kalbą. Jei ji pasitrauks iš grupės – tai gali atverti naujas kūrybines kryptis, bet ir nutraukti dešimtmečius kurtas žinias.“
Yra ir politinis aspektas – Europos Sąjunga stengiasi išsaugoti aukštą pridėtinę vertę kuriančias pramonės šakas. Jei Italdesign patektų į neeuropiečių rankas, tai galėtų sulaukti kritikos iš institucijų.
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Nors Italdesign tiesiogiai neveikia Lietuvoje, jos įtaka juntama – ši studija prisidėjo prie „Volkswagen Golf“, „Passat“, „Audi A3“ dizaino, kurie populiarūs mūsų šalyje. Jei dizaino kryptis keisis – tai gali atsispindėti naujų modelių išvaizdoje ir funkcionalume.
Be to, Italdesign bendradarbiauja su universitetais ir tiekėjais Centrinėje ir Rytų Europoje – tai gali paveikti studijų programas ar darbo galimybes automobilių inžinerijos srityje.
Paveldas kryžkelėje
Italdesign atvejis parodo, kaip net istoriniai automobilių pramonės ženklai nėra apsaugoti nuo permainų. Ar bus pasirinktas pardavimas, partnerystė ar restruktūrizavimas – dar neaišku. Tačiau akivaizdu, kad Italdesign laukia naujas etapas.
Ar esate vairavę automobilį, kurį suprojektavo Italdesign? Ar pastebėtumėte skirtumą, jei tokie modeliai nebeatspindėtų italų dizaino dvasios? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!