Šių metų gegužę „Volvo Cars“ pasaulinės pardavimų apimtys, palyginti su tuo pačiu 2024 m. laikotarpiu, sumažėjo 12 % – visame pasaulyje parduota 59 822 automobiliai. Švedijos automobilių gamintojas dalį šio nuosmukio sieja su naujai įvestais JAV automobilių tarifais ir didėjančiomis medžiagų sąnaudomis. Tuo pačiu metu bendrovė įgyvendina reikšmingas sąnaudų mažinimo iniciatyvas, įskaitant 3000 darbuotojų atleidimą.
Pardavimų sumažėjimas ir elektrifikacijos sulėtėjimas
„Volvo“ elektrifikuotų automobilių, įskaitant plug-in hibridus ir visiškai elektrinius automobilius, gegužės mėnesio pardavimai sudarė 44 % visų pardavimų – tai yra smarkus sumažėjimas, palyginti su 66 % 2024 m. gegužės mėnesį. Konkrečiai, baterijomis varomi elektriniai automobiliai (BEV) sudarė tik 21 %, o įkraunami hibridiniai automobiliai – 23 %.
Geriausiai parduodami modeliai 2025 m. gegužės mėnesį
Pirmoje vietoje buvo XC60, kurio parduota 19 408 vienetų, po jo sekė XC40/EX40 (14 892 vienetai) ir didesnis XC90 (8794 vienetai). Visi trys modeliai parodė sumažėjimą arba minimalų augimą, palyginti su 2024 m. gegužės mėnesio duomenimis, tik XC40/EX40 užfiksavo metinį augimą.
- XC60: 19 408 vienetai (↓ nuo 20 507)
- XC40/EX40: 14 892 vienetai (↑ nuo 13 640)
- XC90: 8 794 vienetai (↓ nuo 9 072)
Sąnaudų mažinimo priemonės: bus panaikinta 3 000 darbo vietų
„Volvo Cars“ neseniai paskelbė, kad atleis 3 000 darbuotojų, tai yra apie 15 % savo biuro darbuotojų, daugiausia Švedijoje. Iš jų 1 000 yra konsultantų pareigybės. Tikimasi, kad dėl šių mažinimų bus sutaupyta 18 mlrd. SEK (1,6 mlrd. EUR).
Gegužės pradžioje „Volvo“ taip pat atleido 125 darbuotojus (5 % personalo) savo gamykloje Ridgelande, Pietų Karolinoje.
Viešame pareiškime „Volvo“ paaiškino: „Šie struktūriniai pokyčiai yra būtini, kad „Volvo Cars“ galėtų įgyvendinti savo ilgalaikę strategiją ir sustiprinti pelningo augimo pagrindus.“
Elektrinių transporto priemonių tikslai atidėti
Nors „Volvo“ vis dar siekia iki šio dešimtmečio pabaigos tapti visiškai elektriniais automobiliais gaminančia įmone, ji pripažino, kad šis tikslas atidedamas. Priežastis? Didėjantys elektromobilių tarifai pasaulio rinkose ir bendras ekonominis neapibrėžtumas.
Nepaisant iššūkių, įmonė patvirtino savo įsipareigojimą elektrifikacijai: „Visiškai elektriniai automobiliai yra sparčiausiai augantis segmentas, o „Volvo Cars“ išlieka šio perėjimo lyderė.“
Platesni pramonės neramumai
„Volvo“ nėra vienintelė. Kiti automobilių gamintojai, įskaitant „Ford“, „GM“, „Tesla“, „Nissan“, „Volkswagen“ ir „Stellantis“, pastaraisiais mėnesiais paskelbė apie atleidimus arba restruktūrizavimą. Didelės medžiagų sąnaudos ir neaiški prekybos aplinka verčia visą pramonę greitai prisitaikyti.
2024 m. gruodžio mėn. „Volvo“ turėjo 42 600 darbuotojų ir gamybos padalinius Švedijoje, JAV, Belgijoje ir Kinijoje, todėl jos veiksmai atspindi platesnius pokyčius Europos automobilių rinkoje.
Kokia jūsų nuomonė? Ar vyriausybės turėtų užtikrinti didesnį stabilumą, kad padėtų pereiti prie elektromobilių? Parašykite savo nuomonę komentaruose.