Šiuolaikinės transporto priemonės, norėdamos išlaikyti idealų variklio veikimą, priklauso nuo tikslaus deguonies jutiklio grįžtamojo ryšio, tačiau diagnostinis kodas P0032 atskleidžia esminį šios sistemos trūkumą. Kai deguonies jutiklio kaitinimo valdymo grandinė užregistruoja neįprastai aukštus įtampos rodmenis 1 banko 1 jutiklyje, vairuotojai dažnai pastebi sumažėjusią degalų ekonomiją ir padidėjusį išmetamųjų teršalų kiekį dar prieš pasirodant įspėjamosioms lemputėms. Ši iš pažiūros nedidelė elektros problema gali virsti rimtesnėmis variklio problemomis, todėl norint išvengti brangiai kainuojančio remonto, būtina anksti nustatyti ir tinkamai diagnozuoti.
P0032 HO2S šildytuvo valdymo grandinės 1 banko 1 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Diagnostikos trikties kodas P0032 rodo, kad variklio valdymo modulis (ECM) aptiko neįprastai aukštą šildymo valdymo grandinės įtampą šildomo deguonies jutiklio (HO2S), esančio 1 banko 1 jutiklio padėtyje, kaitinimo grandinėje. Europos transporto priemonėse ECM valdo variklio funkcijas atskirai nuo transmisijos valdymo modulio (TCM), kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose dažnai naudojamas bendras transmisijos valdymo modulis (PCM). Šis deguonies jutiklis yra išdėstytas prieš katalizatorių išmetamųjų dujų sraute, todėl jo vidiniam šildytuvui reikia greitai pasiekti optimalią darbinę temperatūrą. Kai šildytuvo grandinės įtampa viršija iš anksto nustatytus parametrus, tai turi įtakos jutiklio gebėjimui užtikrinti tikslią grįžtamąją informaciją apie oro ir degalų mišinį, todėl gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir sumažėti degalų naudojimo efektyvumas.
Bendrosios P0032 HO2S šildytuvo valdymo grandinės aukšto lygio 1 banko 1 jutiklio valdymo grandinės priežastys
- Gedimas deguonies jutiklio kaitinimo elementas – vidiniame kaitinimo elemente atsirado didelė varža arba trumpasis jungimas
- Pažeista laidų grandinė – Šildytuvo valdymo grandinės laidai surūdiję, nutrinti arba nutrūkę
- ECM gedimas – Variklio valdymo modulis į šildytuvo grandinę siunčia neteisingus įtampos signalus
- Neteisingos elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, darančios įtaką srovės srautui į šildytuvo jutiklį
- Sudegęs saugiklis arba relė – Sugedo elektrinės apsaugos komponentai, todėl šildytuvo grandinėje atsirado įtampos netolygumų
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai vienintelis matomas simptomas
- Maža degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos dėl neefektyvaus oro ir degalų mišinio valdymo
- Triukšminga tuščiąja eiga – variklis gali veikti netolygiai, ypač paleidžiant šaltą variklį
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – Automobilis gali neišlaikyti privalomos išmetamųjų dujų patikros
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas technikas pradeda diagnostiką prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus trikčių kodus ir „freeze frame” duomenis. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, mechanikas patikrina deguonies jutiklio šildytuvo kaitinimo grandinės įtampą, kuri paprastai turėtų būti 10-14 voltų, kai įjungtas šildytuvas. Mechanikas apžiūri, ar laidų pynė nėra matomai pažeista, ar nėra korozijos arba laisvų jungčių. Atlikus šildytuvo elemento varžos bandymą, priklausomai nuo konkretaus jutiklio, turėtų būti nustatyta maždaug 2-14 omų varža. ECM gebėjimas valdyti šildytuvo grandinę tikrinamas stebint tiesioginius duomenis, kai įjungiamas ir išjungiamas šildytuvas. Jei laidai ir jungtys atrodo tvarkingi, pats deguonies jutiklis tikrinamas, ar tinkamai veikia šildytuvas, naudojant oscilografą arba pažangią diagnostinę įrangą.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros skiriasi priklausomai nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite deguonies jutiklį – dažniausias sprendimas, kai šildytuvo elementas sugenda iš vidaus; kaina: 80-180 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis šildytuvo valdymo grandinėje; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeisti perdegusį saugiklį arba relę – paprastas elektros komponentų pakeitimas; kaina: 15 € – 35 €
- ECM perprogramavimas arba pakeitimas – Reikalingas, kai sugenda valdymo modulis; kaina: 200 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinį trikties kodą ir atlieka bandomąjį važiavimą, kad užtikrintų tinkamą sistemos veikimą ir patikrintų, ar kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2000-2010 m.
- Volkswagen Golf 1999-2015 m.
- Audi A4 2001-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2000-2014
- Ford Focus 2005-2018 m.
- Opel Astra 2004-2016
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0032?
Taip, galite toliau vairuoti, nes šis kodas nekelia tiesioginio pavojaus saugumui. Tačiau deguonies jutiklis šalto variklio užvedimo metu gali veikti ne visu pajėgumu, todėl gali padidėti degalų sąnaudos ir išmetamųjų teršalų kiekis. Ilgalaikis važiavimas esant tokiai būklei ilgainiui gali sugadinti katalizatorių, todėl jo remontas gali kainuoti brangiau.
Kiek kainuoja kodo P0032 remontas Lietuvoje?
Typinė remonto kaina svyruoja nuo 80 € iki 200 € už deguonies jutiklio pakeitimą, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai paprastai kainuoja nuo 30 € iki 50 €. Jei reikalingas laidų remontas, priklausomai nuo pažeidimų masto, tikėkitės sumokėti nuo 50 € iki 120 €.
Ar dėl kodo P0032 mano automobilis neatliks techninės apžiūros?
Taip, tikėtina, kad dėl aktyvaus P0032 kodo jūsų transporto priemonė Lietuvoje neišlaikys techninės apžiūros. Užsidegusi variklio patikros lemputė ir galimas poveikis išmetamųjų teršalų kiekiui reiškia, kad transporto priemonė neatitinka galiojančių aplinkosaugos standartų, kurių reikalaujama norint gauti techninės apžiūros sertifikatą.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0032 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta variklio veikimo pablogėjimo ir atitikties išmetamųjų teršalų reikalavimams problemų. Sisteminga diagnostika, apimanti įtampos bandymus, laidų patikrinimą ir komponentų įvertinimą, padeda nustatyti pagrindinę priežastį. Nesvarbu, ar tai būtų sugedęs deguonies jutiklis, pažeista laidų sistema, ar elektros sistemos gedimas, tinkamas remontas atkuria idealią oro ir degalų mišinio stebėseną. Remonto išlaidos labai skiriasi priklausomai nuo pagrindinės problemos, todėl ankstyvas įsikišimas padeda išvengti didesnių ir brangiau kainuojančių variklio valdymo problemų.