Kai transporto priemonės skaitytuve pasirodo diagnostikos trikties kodas P0033, jis signalizuoja apie galimą rimtą turbokompresoriaus arba kompresoriaus apylankos vožtuvo valdymo grandinės problemą. Šis gedimas gali tyliai pabloginti variklio veikimą, kol vairuotojai nežino apie kylančią problemą. Jei apylankos vožtuvas nesugeba tinkamai reguliuoti slėgio, kyla daugybė mechaninių problemų, kurios toli gražu neapsiriboja vien galios sumažėjimu. Labai svarbu suprasti pagrindines priežastis ir tiesioginius simptomus, kol dar neįvyko negrįžtama variklio žala.
P0033 Turbokompresoriaus/siurblio apėjimo vožtuvo A valdymo grandinės reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0033 reiškia turbokompresoriaus arba pripūtimo kompresoriaus aplinkkelio vožtuvo, dar vadinamo išmetamųjų dujų vožtuvu arba išmetimo vožtuvu, valdymo grandinės problemą. Šis vožtuvas reguliuoja slėgio padidėjimą, leisdamas suslėgto oro pertekliui prireikus apeiti turbokompresorių arba superaudonatorių. Kai ECM (variklio valdymo modulis), kuris Europos automobiliuose atlieka variklio valdymo funkcijas, o ne amerikietiškas PCM (Powertrain Control Module), aptinka elektrinį gedimą šioje valdymo grandinėje, suveikia P0033 kodas. Dėl šio gedimo gali atsirasti perteklinis degalų pripūtimas, sumažėti degalų sąnaudos ir dėl per didelio slėgio cilindruose gali būti pažeistas variklis.
Bendrosios P0033 priežastys
- Neveikiantis apylankos vožtuvo elektromagnetas – elektrinis komponentas tinkamai neatidaro arba neuždaro vožtuvo
- Pažeista laidų grandinė – valdymo grandinėje esantys laidai surūdiję arba nutrūkę
- Keista apylankos vožtuvo pavara – mechaninis komponentas užstringa arba neveikia
- ECM gedimas – variklio valdymo modulis nesiunčia tinkamų valdymo signalų
- Vakuuminių linijų nesandarumas – pažeistos vakuuminės linijos, turinčios įtakos vožtuvo veikimui
- Sužalotos elektros jungtys – blogos jungtys sutrikdo grandinės vientisumą
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia variklio patikros lemputė – ECM aptinka grandinės gedimą ir įjungia įspėjimą
- Sumažėjusi variklio galia – turbokompresorius veikia neefektyviai, darydamas įtaką greitėjimui
- Neįprastas švilpimas arba šnypštimas – užstrigęs atidarytas arba uždarytas apylankos vožtuvas
- Mažesnės degalų sąnaudos – variklis kompensuoja netinkamą slėgio padidinimą
- Variklio svyravimai greitėjant – nenuoseklus slėgio padidinimo tiekimas turi įtakos našumui
- Limp režimo įjungimas – ECM apriboja variklio galią, kad būtų išvengta žalos
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų P0033 kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Vėliau vizualiai apžiūrimas apylankos vožtuvas, laidų pynė ir vakuuminės linijos, kad būtų nustatyti akivaizdūs pažeidimai ar atjungimai. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai patikrina, ar aplinkkelio vožtuvo elektromagnetas turi tinkamą varžos vertę, kuri, priklausomai nuo transporto priemonės, paprastai yra 20-40 omų. Vakuumo bandymas rankiniu siurbliu patikrina mechaninį vykdiklio veikimą, o osciloskopo rodmenys gali atskleisti nutrūkstamus elektros gedimus. Tiesioginis duomenų stebėjimas veikiant varikliui padeda nustatyti, ar ECM siunčia tinkamus valdymo signalus į apylankos vožtuvo grandinę.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros skiriasi priklausomai nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite apylankos vožtuvo elektromagnetą – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, susijęs su elektrinio komponento pakeitimu; kaina: 120-280 €
- Suremontuoti laidų rinkinį – sujungti pažeistus laidus ir uždėti apsauginę dangą; kaina: 80 € – 150 €
- Pakeisti aplinkkelio vožtuvo pavaros mechanizmą – mechaninis komponentas, kuriam reikia prieigos prie turbokompresoriaus; kaina: 200 € – 450 €
- Išvalykite elektrines jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu; kaina: 40 € – 70 €
- Pakeiskite vakuumines linijas – sumontuokite naujas vakuumines žarnas ir jungtis; kaina: 30 € – 60 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinį kodą ir atlieka bandomąjį važiavimą, kad patikrintų, ar tinkamai veikia apylankos vožtuvas, ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 2009-2016 m.
- BMW 335i 2007-2013 m.
- Mercedes-Benz C250 2012-2015 m.
- Volkswagen Golf GTI 2010-2018
- Volvo S60 T5 2011-2018
- Saab 9-3 2003-2011
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu P0033 kodu?
Nors transporto priemonė gali likti važiuojanti, tolesnis važiavimas su kodu P0033 gali sukelti rimtų variklio pažeidimų dėl per didelio pripūtimo. Turbokompresorius gali patirti pernelyg didelę apkrovą, dėl to gali sugesti guolis arba sugesti kompresoriaus ratas. Rekomenduojama apriboti važiavimą ir nedelsiant kreiptis dėl remonto, kad būtų išvengta brangių variklio atstatymo išlaidų, viršijančių 3000 eurų.
Kiek paprastai kainuoja P0033 remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 40 € už paprastą jungties išvalymą iki 450 € už pilną aplinkkelio vožtuvo pakeitimą. Diagnostikos mokesčiai prie bendros kainos paprastai prideda 50-80 €. Dauguma remonto darbų patenka į 120-280 € intervalą, kai keičiamas apylankos vožtuvo elektromagnetas, kuris yra dažniausiai pasitaikantis sprendimas.
Išvada
Į diagnostikos trikties kodą P0033 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta rimtų variklio pažeidimų. Tinkamai diagnozei atlikti reikia patikrinti apylankos vožtuvo elektromagnetą, apžiūrėti laidų jungtis ir patikrinti ECM veikimą. Tokių simptomų, kaip sumažėjusi galia ir neįprasti garsai, ignoravimas gali lemti brangiai kainuojantį remontą, įskaitant turbokompresoriaus gedimą arba visišką variklio gedimą. Norint tiksliai nustatyti ir suremontuoti šį sudėtingą priverstinio įsiurbimo sistemos gedimą, būtina profesionali diagnostinė įranga ir kompetencija.