Diagnostikos trikties kodas P0068 reiškia sudėtingą variklio valdymo problemą, kai trys svarbūs jutikliai neteikia susijusių duomenų transporto priemonės kompiuterinei sistemai. Kai kolektoriaus absoliutinio slėgio jutiklis, masinio oro srauto jutiklis ir droselinės sklendės padėties jutiklis pateikia prieštaringą informaciją, variklio valdymo modulis negali tiksliai nustatyti tinkamo oro ir degalų mišinio. Šis jutiklių nesusikalbėjimas sukelia kaskadą eksploatacinių problemų, kurios neapsiriboja vien tik prietaisų skydelio įspėjamąja lemputė ir vienu metu paveikia kelias variklio sistemas.
P0068 MAP/MAF droselinės sklendės padėties koreliacijos reikšmė ir apibrėžtis
P0068 atsiranda, kai ECM (variklio valdymo modulis) nustato, kad MAP jutiklio, MAF jutiklio ir droselinės sklendės padėties jutiklio signalai tarpusavyje tinkamai nekoreliuoja. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, o ne amerikietiško tipo PCM (Powertrain Control Module). ECM nuolat stebi šiuos jutiklius, kad apskaičiuotų tinkamą oro ir degalų mišinį. Kai rodmenys nesutampa, pavyzdžiui, droselinės sklendės padėtis rodo plačiai atvertą droselinę sklendę, tačiau MAP/MAF jutikliai rodo mažą oro srautą, suveikia kodas. Ši koreliacijos klaida tiesiogiai veikia variklio veikimą, degalų ekonomiją ir išmetamųjų teršalų kiekį, nes dėl jos transporto priemonė gali veikti su padidintu arba sumažintu degalų kiekiu.
Bendrosios P0068 MAP/MAF droselinės sklendės padėties koreliacijos priežastys
- Neteisingas MAP jutiklis – ECM pateikia neteisingus kolektoriaus slėgio rodmenis
- Suteptas arba sugedęs MAF jutiklis – dėl užterštumo arba gedimo netiksliai matuoja oro srautą
- Gedžiantis droselinės sklendės padėties jutiklis – siunčia neteisingus droselinės sklendės kampo duomenis į ECM
- Vakuumo nuotėkis įsiurbimo sistemoje – dėl jo MAP jutiklio rodmenys nesutampa
- Susidėvėjęs oro filtras – riboja oro srautą ir daro įtaką MAF jutiklio tikslumui
- Laidų problemos arba prastos jungtys – nutraukia jutiklio signalo perdavimą į ECM
- ECM programinės įrangos problemos – pasitaiko retai, bet gali sukelti neteisingus koreliacijos skaičiavimus
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis koreliacijos klaidos indikatorius
- Silpnas pagreitis arba svyravimas – variklis sunkiai įsibėgėja dėl neteisingo oro ir degalų mišinio
- Trumpa tuščiąja eiga arba užstrigimas – variklis veikia nestabiliai esant tuščiajai eigai
- Didesnės degalų sąnaudos – ECM kompensuoja turtingesniu degalų mišiniu
- Juodi išmetamųjų dujų dūmai – rodo pernelyg turtingą degalų mišinį
- Didelis variklio sūkis – nereguliarūs sūkių dažnio svyravimai važiuojant
Diagnozė ir bandymas
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Techniniai specialistai, siekdami nustatyti neatitikimus, vienu metu, sukant variklį, nagrinėja tiesioginius MAP, MAF ir droselinės sklendės padėties jutiklių duomenų srautus. Skaitmeniniu multimetru tikrinamos jutiklių įtampos ir varžos vertės pagal gamintojo specifikacijas. Vizualiai tikrinama, ar nėra vakuumo nuotėkio, naudojant dūmų testavimo įrangą arba karbiuratoriaus valiklio purškiklį. Įvertinama oro filtro būklė, o užterštumui pašalinti gali būti naudojamas MAF jutiklio valiklis. Patikrinama, ar laidų pynės ir jungtys nėra surūdijusios, pažeistos ar atsilaisvinusios. Pažangiomis skenavimo priemonėmis galima atlikti droselinės sklendės korpuso pavaros testus, kad būtų patikrintas tinkamas veikimas.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties. Dažniausiai taikomi šie sprendimai:
- Išvalykite MAF jutiklį specializuotu valikliu – pašalinkite alyvos ir šiukšlių užterštumą; kaina: 15-30 €
- Pakeiskite oro filtrą – užtikrina tinkamą oro srautą į MAF jutiklį; kaina: 20 € – 45 €
- Suremontuokite vakuumo nuotėkius – užsandarinkite įtrūkusias žarnas arba įsiurbimo kolektoriaus tarpines; kaina: 50 € – 150 €
- Įrengti naują MAP jutiklį – užtikrinti tinkamą kalibravimą; kaina: 80 € – 180 €
- Pakeisti MAF jutiklį – būtina, kai valant nepavyksta atkurti tikslumo; kaina: 120 € – 300 €
- Pakeiskite droselinės sklendės padėties jutiklį – būtina, jei sugedę TPS blokai; kaina: 90 € – 220 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus ar jungtis; kaina: 60 € – 200 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandomąjį važiavimą, kad įsitikintų, jog koreliacijos klaida pašalinta ir jokie kodai negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Volkswagen Golf 2005-2012 m.
- Audi A4 2004-2010 m.
- BMW 3 serijos automobiliai 2006-2013 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014
- Ford Focus 2008-2015 m.
- Opel Astra 2009-2016
- „Peugeot 308” 2010-2017 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0068 kodui?
Nors automobilis gali išlikti važiuojantis, tolesnis važiavimas su kodu P0068 gali lemti prastesnes degalų sąnaudas, netolygų veikimą ir galimą variklio pažeidimą.
Išvada
Kodas P0068 reiškia kritinę jutiklio sąryšio problemą, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų užtikrintas variklio veikimas. Norint sėkmingai išspręsti problemą, reikia sistemingai diagnozuoti MAP, MAF ir TPS jutiklius, taip pat nuodugniai patikrinti vakuumines sistemas ir laidų vientisumą. Skubiai pašalinus šį gedimo kodą, taikant tinkamas diagnostikos procedūras ir prireikus pakeitus komponentus, užtikrinamas idealus variklio veikimas, degalų naudojimo efektyvumas ir atitiktis išmetamųjų teršalų reikalavimams, kartu užkertant kelią galimai ilgalaikei transporto priemonės transmisijos sistemos žalai.