Kai pasirodo diagnostikos sutrikimo kodas P006A, tai signalizuoja apie kritinį ryšio sutrikimą tarp dviejų pagrindinių variklio jutiklių, atsakingų už oro srauto į degimo kamerą matavimą. Kolektoriaus absoliutinio slėgio jutiklis ir masės oro srauto jutiklis, esantis 1 krante, variklio valdymo moduliui teikia prieštaringus duomenis, todėl atsiranda koreliacijos klaida, kuri turi įtakos degalų tiekimui ir variklio veikimui. Šis neatitikimas iš karto kelia susirūpinimą dėl esminių mechaninių problemų, kurios gali paūmėti, jei nebus tinkamai įsikišta.
P006A klaidos kodo priežastys
- Neveikiantis MAF jutiklis – užterštas arba sugadintas jutiklis neteisingai rodo oro srauto rodmenis
- Keistas MAP jutiklis – jutiklio gedimas, lemiantis netikslius kolektoriaus slėgio matavimus
- Vakuumo nuotėkis įsiurbimo sistemoje – į variklį patenkantis neišmatuotas oras turi įtakos jutiklio koreliacijai
- Neplautas oro filtras – ribojamas oro srautas, lemiantis jutiklio rodmenų neatitikimus
- ECM programinės įrangos problemos – pasenęs arba sugadintas variklio valdymo programavimas
- Laidų problemos – pažeistos MAP arba MAF jutiklių jungtys
- Įsiurbimo kolektoriaus tarpinės gedimas – atsiranda vakuumo nuotėkis ir slėgio neatitikimai
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia kontrolinė variklio lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – netaisyklingas variklio veikimas tuščiąja eiga
- Sumažėjusi degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos dėl netinkamo oro ir degalų mišinio
- Skurdus greitėjimas – varikliui trūksta galios greitėjant
- Variklio strigimas – ypač pastebimas važiuojant nedideliu greičiu arba dirbant tuščiąja eiga
- Juodi dūmai iš išmetamųjų dujų – dėl gausaus degalų mišinio atsiranda matomų išmetamųjų dujų
Diagnozė ir bandymai
Profesionalus diagnozavimas prasideda nuo OBD2 skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Mechanikai ištirs tiesioginius MAP ir MAF jutiklių duomenų srautus, varikliui veikiant įvairiais sūkių dažnio lygiais. Skaitmeniniu multimetru tikrinama jutiklio įtampos išvestis, rodmenys lyginami su gamintojo specifikacijomis. Vizualiai apžiūrint įsiurbimo sistemą nustatomi akivaizdūs vakuumo nuotėkai, o dūmų testas gali atskleisti paslėptus nuotėkius įsiurbimo kolektoriuje. Patikrinama oro filtro būklė, o vakuuminės žarnos apžiūrimos, ar nėra įtrūkimų arba atjungimų. Atliekant išplėstinę diagnostiką gali būti atliekamas oscilografo bandymas, kad būtų galima analizuoti jutiklių bangų formas ir reakcijos laiką varikliui veikiant.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos priklauso nuo pagrindinės priežasties, o darbo įkainiai Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 25 € iki 45 € už valandą.
- MAF jutiklio keitimas – išvalykite arba pakeiskite užterštą jutiklį; kaina: 80-250 €
- MAP jutiklio keitimas – sumontuokite naują jutiklį su tinkamu kalibravimu; kaina: 60 € – 180 €
- Vakuumo nuotėkio remontas – pakeiskite pažeistas žarnas arba tarpines; kaina: 30 € – 150 €
- Aro filtro keitimas – sumontuokite naują filtro elementą; kaina: 15 € – 40 €
- Įsiurbimo kolektoriaus tarpinių keitimas – kapitalinis remontas, įskaitant tarpinių rinkinį; kaina: 200 € – 500 €
- ECM programinės įrangos atnaujinimas – variklio valdymo programavimo atnaujinimas; kaina: 80 € – 150 €
Atlikę remonto darbus, technikai, naudodami OBD2 skenerį, ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandymus kelyje, kad patikrintų tinkamą jutiklių sąryšį ir variklio veikimą.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2008-2015 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Volkswagen Passat 2010-2018
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014
- Ford Focus 2011-2018 m.
- Opel Astra 2009-2017
- Peugeot 308 2010-2019
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti su aktyviu kodu P006A?
Nors važiavimas su kodu P006A iš karto nėra pavojingas, ilgainiui gali pablogėti degalų ekonomija ir galimai sugadinti variklį. Dėl nenuoseklaus oro ir degalų mišinio gali būti sugadintas katalizinis konverteris, todėl gali tekti atlikti brangų remontą. Patartina problemą diagnozuoti per kelias dienas, kad būtų išvengta tolesnių komplikacijų.
Išvada
P006A diagnostikos kodą reikia sistemingai šalinti, kad būtų galima nustatyti, ar koreliacijos klaidą sukelia MAP jutiklis, MAF jutiklis, ar įsiurbimo sistemos komponentai. Tinkama diagnostika, atliekama atliekant OBD2 nuskaitymą, jutiklių duomenų stebėjimą ir fizines apžiūras, užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Nedelsiant pašalinus šį kodą, išvengiama tolesnio variklio veikimo pablogėjimo ir išlaikomas idealus degalų naudojimo efektyvumas. Profesionali diagnostika rekomenduojama, kai yra kelios galimos priežastys, kad būtų išvengta nereikalingo dalių keitimo.