Diagnostikos sutrikimo kodas P006B reiškia kritinį ryšio sutrikimą tarp dviejų pagrindinių variklio jutiklių, kurie stebi slėgio skirtumus visoje degimo sistemoje. Kai kolektoriaus absoliutinio slėgio jutiklis ir išmetamųjų dujų slėgio jutiklis pateikia prieštaringus duomenis, variklio valdymo modulis įjungia šį gedimo kodą, kad apsaugotų variklio komponentus nuo galimų pažeidimų. Ši koreliacijos klaida dažnai signalizuoja apie esmines mechanines problemas, kurios neapsiriboja paprastais jutiklių gedimais, todėl sukuria diagnostinę dėlionę, kurią reikia sistemingai tirti, kad būtų nustatyta pagrindinė priežastis.
P006B MAP išmetimo slėgio koreliacija reikšmė ir apibrėžimas
Kodas P006B reiškia MAP jutiklio, matuojančio slėgį įsiurbimo kolektoriuje, ir išmetimo slėgio jutiklio sistemos koreliacijos sutrikimą. ECM (variklio valdymo modulis), kuris Europos transporto priemonėse variklio funkcijas atlieka atskirai nuo TCM (transmisijos valdymo modulio), kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose naudojamas bendras PCM (transmisijos valdymo modulis), nuolat stebi šiuos slėgio rodmenis, kad būtų optimizuotas degalų tiekimas, uždegimo laiko nustatymas ir išmetamųjų teršalų kontrolė. Kai slėgio vertės tinkamai nesutampa, tai gali smarkiai paveikti variklio veikimą, degalų ekonomiją ir išmetamųjų teršalų kiekį, todėl transporto priemonė gali viršyti leistinas išmetamųjų teršalų normas.
Bendrosios P006B MAP išmetamųjų dujų slėgio koreliacijos priežastys
- Neteisingas MAP jutiklis – jutiklis pateikia netikslius įsiurbimo kolektoriaus slėgio rodmenis
- Gedimas išmetimo slėgio jutiklis – neteisingi išmetimo priešslėgio matavimai turi įtakos koreliacijai
- Uždengta arba pažeista išmetimo sistema – apribojimai lemia nenormalius slėgio rodmenis
- Vakuumo nuotėkis įsiurbimo sistemoje – neišmatuotas oras, turintis įtakos MAP jutiklio tikslumui
- Laidų problemos arba surūdijusios jungtys – prastos elektrinės jungtys trikdo jutiklio signalus
- ECM programinės įrangos problemos – pasenęs arba sugadintas variklio valdymo programavimas
- Užblokuotas DPF arba katalizinis konverteris – išmetamųjų dujų srauto apribojimai dyzeliniuose arba benzininiuose varikliuose
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėjęs pagreitis ir našumas
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios degalų sąnaudos, matuojamos l/100 km
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – nereguliarus variklio veikimas tuščiąja eiga
- Juodi arba pernelyg dideli išmetamųjų dujų dūmai – ypač dyzeliniuose automobiliuose
- Variklio strigimas arba sunkumai užvedant variklį – ypač užvedant šaltą variklį
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai paprastai pradeda diagnostiką prijungdami OBD2 skaitytuvą, kad gautų P006B kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Diagnostikos proceso metu MAP jutiklis išbandomas naudojant multimetrą, siekiant patikrinti įtampos rodmenis esant skirtingoms variklio apkrovoms, patikrinama, ar yra tinkama 5 voltų atskaitos įtampa ir įžeminimo jungtys. Išmetamųjų dujų slėgio jutikliai tikrinami panašiai, o rodmenys lyginami su gamintojo specifikacijomis. Siekiant nustatyti vakuumo nuotėkius įsiurbimo sistemoje, gali būti atliekamas dūmų testas, o išmetimo priešslėgis matuojamas specialiais matuokliais. Vizuali laidų pynės, jungčių ir išmetimo sistemos komponentų apžiūra padeda nustatyti fizinius pažeidimus ar koroziją, kurie gali turėti įtakos jutiklio veikimui.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos priklauso nuo pagrindinės priežasties, o darbo įkainiai Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 25 € iki 45 € už valandą.
- MAP jutiklio keitimas – įdiekite naują jutiklį ir išvalykite adaptacijos vertes; kaina: 80-150 €
- Išmetamųjų dujų slėgio jutiklio keitimas – pakeiskite sugedusį jutiklį ir atnaujinkite ECM kalibravimą; kaina: 120 € – 200 €
- Vakuumo nuotėkio remontas – pakeiskite pažeistas įsiurbimo sistemos žarnas arba tarpines; kaina: 30 € – 80 €
- Laidų sistemos remontas – sutvarkykite pažeistus laidus arba surūdijusias jungtis; kaina: 50 € – 120 €
- DPF valymas arba keitimas – atkurti tinkamą išmetamųjų dujų srautą dyzeliniuose varikliuose; kaina: 200 € – 800 €
- ECM programinės įrangos atnaujinimas – variklio valdymo modulio perprogramavimas pagal naujausią kalibravimą; kaina: 60 € – 100 €
Atlikus remonto darbus, iš ECM atminties reikia ištrinti diagnostinius kodus ir išbandyti transporto priemonę įvairiomis eksploatavimo sąlygomis, kad būtų patvirtinta, jog koreliacijos problema išspręsta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Volkswagen Golf 2014-2019 m.
- Audi A4 2013-2018 m.
- BMW 3 serijos automobiliai 2015-2020 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2016-2021
- Ford Focus 2012-2017 m.
- Opel Astra 2014-2019
- Peugeot 308 2013-2018 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti su aktyviu kodu P006B?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali lemti prastesnes degalų sąnaudas, sumažėjusį našumą ir galimą išmetamųjų dujų komponentų, pavyzdžiui, katalizatoriaus, pažeidimą. Rekomenduojama problemą išspręsti per kelis šimtus kilometrų, kad išvengtumėte brangesnio remonto.
Kiek paprastai kainuoja P006B MAP išmetamųjų dujų slėgio koreliacijos nustatymas Lietuvoje
Remonto kaina priklauso nuo pagrindinės priežasties, o darbo įkainiai Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 25 € iki 45 € už valandą. Atskirų komponentų keitimas, priklausomai nuo konkrečios problemos, gali kainuoti nuo 30 € iki 800 €.
Išvada
Į diagnostinį kodą P006B reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, nes jis turi įtakos svarbiausioms variklio sistemoms. Tinkama diagnostika apima sistemingą MAP ir išmetamųjų dujų slėgio jutiklių testavimą, vakuuminių linijų patikrinimą ir išmetamųjų dujų apribojimų nustatymą. Nedelsiant pašalinus šią koreliacijos klaidą, išvengiama tolesnių variklio pažeidimų ir išlaikomas idealus veikimas. Profesionali diagnostikos įranga ir kompetencija užtikrina tikslų pagrindinių priežasčių nustatymą, todėl atliekamas veiksmingas remontas, kurio metu atkuriamas tinkamas slėgio jutiklių sąryšis ir bendras variklio veikimas.