Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P0077, jis signalizuoja apie kritinį gedimą įsiurbimo vožtuvo valdymo solenoido grandinėje, kai įtampos lygis viršija įprastus veikimo parametrus. Dėl šios aukštos grandinės būklės sutrinka variklio kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistema, todėl gali sumažėti variklio našumas ir degalų naudojimo efektyvumas. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų laidų gedimų iki sudėtingų ECM gedimų, kuriems reikia skirtingų diagnostikos metodų. Suprasti konkrečius simptomus ir bandymų procedūras tampa labai svarbu norint nustatyti, ar laukia greitas remontas, ar kapitalinis remontas.
P0077 Įsiurbimo vožtuvo valdymo solenoido grandinės aukšto lygio 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0077 rodo, kad variklio valdymo modulis (ECM) aptiko neįprastai aukštą įtampą įsiurbimo vožtuvo valdymo solenoido grandinėje 1 banke. Ši sistema valdo kintamą vožtuvų laiką, kad būtų optimizuotas variklio veikimas ir išmetamųjų teršalų kiekis. Europos transporto priemonėse ECM šią funkciją valdo atskirai nuo transmisijos valdymo, kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose vienas transmisijos valdymo modulis (PCM) valdo ir variklio, ir transmisijos funkcijas. Sugedus šiai grandinei, sumažėja variklio efektyvumas ir išmetamųjų teršalų kiekis.
Bendrosios P0077 įsiurbimo vožtuvo valdymo solenoido grandinės aukštas 1 banko lygis priežastys
- Gedimas įsiurbimo vožtuvo valdymo solenoidas – vidinis elektrinis gedimas, sukeliantis didelę varžą
- Pažeista laidų grandinė – trumpas jungimas į maitinimo šaltinį arba surūdijusios jungtys
- ECM gedimas – vidinės grandinės gedimas, turintis įtakos elektromagneto valdymo įtampai
- Alyvos užterštumas solenoide – tiršta arba nešvari alyva blokuoja tinkamą veikimą
- Konektorių problemos – atsilaisvinusios arba surūdijusios solenoido elektros jungtys
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir skubiausias įspėjamasis ženklas
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – ypač pastebimas greitėjant
- Sumažėjusi degalų ekonomija – variklis negali efektyviai optimizuoti vožtuvų laiko
- Variklio stuksenimas arba pypsėjimas – laiko nustatymo problemos, sukeliančios degimo problemų
- Bloga reakcija į greitėjimą – sumažėjusi galia įvairiuose sūkių diapazonuose
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Tada jie patikrina įsiurbimo vožtuvo valdymo elektromagneto laidus, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodami skaitmeninį multimetrą technikai išmatuoja įtampą elektromagneto jungtyje veikiant varikliui ir tikisi, kad rodmenys bus 10-14 voltų. Paties solenoido varžos bandymas, priklausomai nuo transporto priemonės, turėtų rodyti 6-30 omų vertes. Taip pat tikrinama alyvos būklė, nes užteršta alyva gali turėti įtakos solenoido veikimui. Galiausiai ECM išėjimo signalas tikrinamas oscilografu, kad būtų užtikrinta, jog siunčiami tinkami impulsų pločio moduliacijos signalai.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite įsiurbimo vožtuvo valdymo elektromagnetą – dažniausiai pasitaikantis vidinio elektromagneto gedimo šalinimo būdas; kaina: 120-280 €
- Suremontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis grandinėje; kaina: 80 € – 200 €
- Išvalyti solenoidą ir pakeisti variklio alyvą – išspręsti alyvos užterštumo problemas; kaina: 60 € – 120 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – būtinas, kai sugenda valdymo modulis; kaina: 400 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinį kodą ir atlieka bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą veikimą ir įsitikintų, jog kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Honda Accord 2008-2012 m.
- Toyota Camry 2007-2011
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P0077 yra aktyvus?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali lemti padidėjusias degalų sąnaudas ir galimą variklio pažeidimą. Pažeidžiama laiko paskirstymo kontrolės sistema, todėl gali ilgai dėvėti variklio komponentai. Rekomenduojama nedelsiant spręsti šią problemą, kad būtų išvengta brangesnio remonto.
Kiek paprastai kainuoja P0077 remontas Lietuvoje?
Remonto išlaidos Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 120 € iki 400 €, priklausomai nuo konkrečios priežasties. Solenoido keitimas yra dažniausiai pasitaikantis remontas, kurio kaina siekia 180-280 €, o diagnostikos mokesčiai paprastai prideda 40-60 €. Sudėtingesnės ECM problemos gali kainuoti iki 800 €, įskaitant dalis ir darbą.
Ar dėl P0077 mano automobiliui gali sutrikti techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvaus P0077 kodo jūsų automobilis Lietuvoje neatliks techninės apžiūros. Užsidegusi kontrolinė variklio lemputė rodo su išmetamosiomis dujomis susijusį gedimą, kuris turi įtakos variklio veikimui. Prieš praeinant privalomąją techninę apžiūrą, transporto priemonė turi būti suremontuota ir kodas ištrintas.
Kas atsitiks, jei per ilgai ignoruosiu P0077 kodą?
Neignoruojant šio kodo gali sumažėti degalų naudojimo efektyvumas, padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir gali būti pažeistas katalizatorius. Taip pat gali kilti paskirstymo grandinės susijusių problemų, dėl kurių gali būti pažeistas variklio vidus, o remonto išlaidos gali viršyti 1500 eurų.
Išvada
Kodą P0077 reikia diagnozuoti sistemingai, kad būtų galima nustatyti, ar problema kyla dėl sugedusio įsiurbimo vožtuvo valdymo solenoido, pažeistų laidų ar ECM gedimo. Tinkamas gedimų šalinimas apima kodo nuskaitymą, vizualinę apžiūrą ir elektros bandymus. Nedelsiant išsprendus šią problemą, išvengiama tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo ir išmetamųjų teršalų kiekio didėjimo. Sprendimai gali būti įvairūs – nuo paprasto solenoido pakeitimo iki sudėtingo ECM remonto, priklausomai nuo pagrindinės priežasties, nustatytos atlikus išsamias diagnostikos procedūras.