P007C diagnostikos trikties kodas signalizuoja apie kritinį gedimą 1 bloko pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinėje, dėl kurio atsiranda daugybė veikimo problemų, kurios toli gražu neapsiriboja paprastu jutiklio gedimu. Dėl šios žemos grandinės būklės sutrinka variklio valdymo sistemos gebėjimas tiksliai stebėti suslėgto oro temperatūrą, todėl sutrinka degalų tiekimo skaičiavimai ir galimi ilgalaikiai variklio pažeidimai. Supratus šio gedimo tarpusavio sąsajas, paaiškėja, kodėl norint išlaikyti idealų transporto priemonės veikimą, būtina nedelsiant atkreipti dėmesį į šį gedimą.
P007C Įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinės žemo lygio 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P007C reiškia gedimą pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinėje, kai variklio valdymo modulis (ECM) aptinka neįprastai žemos įtampos signalą iš 1 banko jutiklio. Europos transporto priemonėse ECM atlieka variklio valdymo funkcijas, kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose naudojamas vienas transmisijos valdymo modulis (PCM). Įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklis stebi suslėgto oro temperatūrą po to, kai jis pereina per tarpinį aušintuvą, ir teikia svarbius duomenis degalų įpurškimo laikui ir padidinto slėgio valdymui. Kai šis jutiklis sugenda arba pateikia neteisingus rodmenis, tai gali labai paveikti variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir išmetamųjų teršalų kiekį.
Bendrosios P007C įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinės žemo lygio 1 banko jutiklio priežastys
- Neteisingas įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklis – jutiklio elementas sugedo arba sugedo iš vidaus
- Pažeista laidų grandinė – jutiklio grandinėje surūdiję, nutrūkę arba trumpi laidai
- Sugedusios elektrinės jungtys – atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys prie jutiklio arba ECM
- ECM gedimas – variklio valdymo modulyje atsirado vidinių gedimų, turinčių įtakos jutiklio rodmenims
- Įžeminimo grandinės problemos – bloga įžeminimo jungtis, sukelianti įtampos atskaitos problemų
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir tiesioginis įspėjamasis ženklas
- Sumažėjusi variklio galia – ECM įjungia saugųjį režimą, ribojantį slėgio didinimą
- Mažesnės degalų sąnaudos – neteisingi oro temperatūros rodmenys turi įtakos degalų mišinio skaičiavimams
- Variklio stuksenimas arba pingavimas – dėl klaidingų jutiklio duomenų netinkamai sureguliuotas laiko paskirstymas
- Juodi išmetimo dūmai – gausus degalų mišinys dėl kompensuotų variklio parametrų
Diagnostika ir bandymas
Kvalifikuotas technikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus gedimų kodus ir „freeze frame” duomenis. Tada mechanikas skaitmeniniu multimetru patikrins jutiklio išėjimo įtampą esant įvairioms temperatūroms ir palygins rodmenis su gamintojo specifikacijomis. Norint nustatyti fizinius pažeidimus ar koroziją, būtina vizualiai apžiūrėti laidų pynę ir jungtis. Išplėstinė diagnostika gali apimti oscilografo naudojimą jutiklio signalų modeliams stebėti ir jutiklio elemento varžos bandymus. Technikas taip pat patikrins tinkamas įžeminimo grandines ir patikrins, ar nėra nutrūkstančių jungčių, bandydamas laidus ir stebėdamas tiesioginius duomenis.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos priklauso nuo konkretaus komponento gedimo.
- Pakeiskite įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklį – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, apimantis jutiklio nuėmimą ir montavimą; kaina: 80-150 €
- Remontuoti pažeistą laidų pynę – sujungti naujas laidų atkarpas arba pakeisti visą pynės atkarpą; kaina: 120-300 €
- Elektrinių jungčių valymas ir tvirtinimas – korozijos pašalinimas ir tepalo užtepimas dielektriniu tepalu; kaina: 40 € – 80 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – reikalingas retais valdymo modulio gedimo atvejais; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikęs remontą, technikas iš ECM atminties ištrins diagnostinius kodus ir atliks kelio bandymą, kad patikrintų tinkamą jutiklio veikimą ir patvirtintų pataisymą.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2012-2018 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Volkswagen Golf GTI 2010-2017
- Mercedes-Benz C klasė 2011-2019
- Ford Focus ST 2013-2018 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai P007C kodas yra aktyvus?
Nors automobilis vis dar gali veikti, toliau važiuoti nerekomenduojama, nes ECM negali tinkamai reguliuoti padidinto slėgio ir degalų mišinio. Dėl to gali būti pažeistas variklis dėl stuksenimo arba perkaitimo. Jei privalote važiuoti, venkite didelio pagreičio ir atidžiai stebėkite variklio temperatūrą, kol bus baigtas remontas.
Kiek paprastai kainuoja P007C remontas Lietuvoje?
Remonto kaina Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 80 € iki 300 € už jutiklio pakeitimą ir laidų remontą. Diagnostikos mokesčiai paprastai prideda nuo 40 € iki 60 € prie bendros kainos. Sudėtingos ECM problemos gali padidinti išlaidas iki 1000 € ar daugiau, nors tai pasitaiko retai.
Ar dėl P007C mano automobiliui gali sutrikti techninė apžiūra?
Taip, aktyvus P007C kodas sukels problemų atliekant techninę apžiūrą Lietuvoje. Užsidegusi kontrolinė variklio lemputė rodo, kad yra problema susijusi išmetamosiomis dujomis.
Išvada
Į P007C gedimo kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Tinkama diagnostika sistemingai atliekant įtampos bandymus ir laidų patikrą užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Nepriklausomai nuo to, ar problema kyla dėl sugedusio jutiklio, pažeistų laidų ar ECM gedimo, laiku atliktas remontas atkuria idealų variklio veikimą. Skubiai pašalinus šį kodą, išsaugomas degalų naudojimo efektyvumas, sumažinamas išmetamųjų teršalų kiekis ir užkertamas kelias brangiai kainuojančioms variklio komplikacijoms dėl netinkamo oro ir degalų mišinio valdymo.