Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P007D, tai signalizuoja, kad 1 banko pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinėje fiksuojama įtampa viršija leistinus parametrus. Šis konkretus gedimas gali sukelti kaskadinį veikimo sutrikimų ciklą, kuris apima ne tik pradinį jutiklio gedimą. Variklio valdymo modulio aptikta šios aukštos grandinės būklė dažnai slepia pagrindines problemas, kurių mechanikai dažnai nepastebi atlikdami standartines diagnostikos procedūras, todėl pasikartojantys gedimai suglumina net patyrusius technikus.
P007D Įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinės aukšto 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P007D reiškia gedimą įpylimo oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinėje, konkrečiai, kai ECM gauna įtampos signalą, kuris yra didesnis už iš anksto nustatytą didžiausią ribą. Europos transporto priemonėse šią kontrolės funkciją atlieka ECM (variklio valdymo modulis), o amerikietiškose transporto priemonėse paprastai naudojamas PCM (transmisijos valdymo modulis), kuris sujungia variklio ir transmisijos valdymą. Šis jutiklis atlieka svarbų vaidmenį matuojant suslėgto oro temperatūrą po to, kai jį atvėsina tarpinis aušintuvas, todėl ECM gali optimizuoti degalų įpurškimo laiką ir užkirsti kelią variklio stuksenimui. Kai šis jutiklis veikia netinkamai, gali sumažėti variklio našumas, padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir dėl netinkamo oro ir degalų mišinio skaičiavimo gali būti pažeistas variklis.
Bendrosios P007D įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinės aukštas 1 bankas priežastys
- Neveikiantis įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklis – vidinis jutiklio gedimas, dėl kurio neteisingi įtampos rodmenys
- Sugadinta laidų grandinė – Sužaloti, nutrūkę arba trumpi laidai jutiklio grandinėje
- Neteisingos elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, turinčios įtakos signalo perdavimui
- ECM gedimas – Reti atvejai, kai sugenda pats variklio valdymo modulis
- Vandens patekimas – drėgmė elektros jungtyse, sukelianti grandinės pažeidimus
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikrinimo lemputė – dažniausias ir dažnai vienintelis matomas simptomas
- Sumažėjusi variklio galia – Pastebimai sumažėjęs pagreitis ir bendras našumas
- Mažesnė degalų ekonomija – variklis dirba ne taip efektyviai dėl neteisingų oro temperatūros rodmenų
- Variklio svyravimai – Nedidelis užklimpimas arba nereguliarus variklio veikimas greitėjant
- Slopinimo režimo įjungimas – Variklis gali įjungti sumažintos galios režimą, kad būtų išvengta pažeidimų
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų P007D kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Tada technikas apžiūrės oro užpildymo aušintuvo temperatūros jutiklį ir jo laidų pynę, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Skaitmeniniu multimetru išmatuos jutiklio varžą ir išėjimo įtampą esant įvairioms temperatūroms, kad nustatytų, ar jutiklis veikia pagal specifikacijas. Mechanikas, stebėdamas tiesioginius duomenis, taip pat gali atlikti laidų pluošto perjungimo bandymą, kad nustatytų nutrūkstamų jungčių problemas. Be to, jie patikrins ECM etaloninės įtampos tiekimą į jutiklį ir patikrins, ar tinkamai sujungtos visos grandinės įžeminimo jungtys.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos skiriasi priklausomai nuo konkretaus komponento, kurį reikia pakeisti arba suremontuoti.
- Pakeiskite įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklį – dažniausiai pasitaikantis remontas, kurio metu keičiamas jutiklis; kaina: 80-150 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis jutiklio grandinėje; kaina: 120 € – 250 €
- Elektrinių jungčių valymas – Pašalinkite koroziją ir sutepkite jungtis dielektriniu tepalu; kaina: 40 € – 80 €
- ECM keitimas – Retais atvejais reikia keisti variklio valdymo modulį; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikęs remontą, technikas iš ECM atminties ištrins diagnostinį kodą ir atliks bandomąjį važiavimą, kad įsitikintų, jog gedimas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2012-2018 m.
- Mercedes-Benz C klasės 2014-2019 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Volkswagen Passat 2011-2019
- Ford Focus ST 2013-2018 m.
- Volvo XC60 2010-2017
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti su aktyviu kodu P007D?
Nors su šiuo kodu paprastai galite važiuoti trumpus atstumus, ilgesnį laiką važiuoti nerekomenduojama. Dėl sugedusio jutiklio ECM gali atlikti neteisingus degalų mišinio skaičiavimus, todėl gali atsirasti variklio stuksenimas, suprastėti variklio veikimas ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Toliau važiuojant gali atsirasti brangesnių variklio pažeidimų.
Kiek kainuoja kodo P007D remontas Lietuvoje?
Remonto kaina Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 80 € iki 250 € už dažniausiai pasitaikančius remonto darbus, tokius kaip jutiklio keitimas ar laidų remontas. Diagnostikos mokesčiai paprastai kainuoja nuo 30 € iki 60 €. Sudėtingesnis remontas, susijęs su ECM keitimu, gali kainuoti iki 1500 €, nors to prireikia retai.
Išvada
Į diagnostikos kodą P007D reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta variklio pažeidimų ir išlaikytas patenkinamas veikimas. Tinkamai diagnozei atlikti reikia sistemingai patikrinti pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklį, susijusius laidus ir elektros jungtis. Nustačius ir pakeitus sugedusį komponentą, kodas turėtų būti panaikintas ir atkurtas normalus variklio veikimas. Reguliari techninė priežiūra ir skubus dėmesys variklio patikrinimo lemputėms padeda išvengti brangiai kainuojančio remonto ir užtikrina patikimą automobilio veikimą.