Šveicarija užima privilegijuotą padėtį Europos širdyje. Šveicarijos gyventojai ne tik gali tyrinėti nuostabias Šveicarijos Alpes ir žydruosius ežerus, bet ir lengvai nuvykti į kitas nuostabias vietas Austrijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Italijoje.
Tačiau kelionės gali būti ir praktiškos, o šią vasarą šveicarus į Prancūziją vilioja žemiškesnė priežastis.
Atsižvelgdami į sparčiai brangstančius degalus, vis daugiau Ženevos apylinkių gyventojų važiuoja per Prancūzijos sieną, kad užsipildytų degalų.
Šis reiškinys vadinamas „degalų turizmu“, kuris pranoksta „apsipirkimo turizmą“, dėl kurio Ženevos gyventojai pasienio miestuose jau seniai perka pigesnes prekes.
Litras degalų Ženevoje dabar kainuoja apie 2,20 franko (2,30 EUR), o Aukštutinės Savojos regione – 1,80 EUR, todėl, esant palankiam valiutos kursui, kai kuriems verta keliauti ilgiau.
Kodėl Prancūzijos politikai nepatenkinti „degalų turizmu“?
Tačiau kai kurie Prancūzijos politikai nėra patenkinti šia nauja turizmo tendencija.
Jie pabrėžia, kad Prancūzijoje degalinių kainos yra mažesnės dėl vyriausybės taikomos 18 centų už litrą degalų nuolaidos, kurią galiausiai finansuoja Prancūzijos mokesčių mokėtojai.
„Mes būtinai turime teikti pirmenybę prancūzams“, – šio mėnesio pradžioje laikraščiui „Tribune de Genève“ sakė Aukštutinės Savojos frakcijos senatorius Loïc Hervé.
„Neturėtume padėti turtingiesiems, šveicarams ir užsienio turistams. Tai labai paprasta.“
Tačiau Ženevos valstijos tarybos narys Mauro Poggia teigia, kad pasienio nauda visada buvo abipusė. Ženevoje dirbantys prancūzų specialistai naudojosi didesniais atlyginimais ir kitomis privilegijomis, kurias suteikia darbas Šveicarijos įmonėje.
„Ir nepamirškime, kad prancūzai prieš grįždami namo Ženevoje taip pat užsipildo degalų į savo automobilius, ir tai niekam netrukdė“, – sakė jis.
Prieš Rusijai įsiveržiant į Ukrainą ir dėl to pakilus degalų kainoms, bešvinės dujos Šveicarijoje buvo pigesnės nei Prancūzijoje, rašo „The Local“.
Tačiau birželio mėn. Šveicarijos vyriausybė nusprendė netaikyti degalų nuolaidų, kurias Prancūzija, Austrija, Vokietija ir Italija įvedė siekdamos sumažinti spaudimą vairuotojams.
Rugsėjį ir spalį Prancūzijai padidinus lengvatą iki 30 centų už litrą, vargu ar greitu metu nutrūks automobilių su Vudo ir Ženevos registracijos numeriais srautas.
Kur dar pastebima „degalų turizmo“ tendencija?
Dėl pragyvenimo kainų, kurios kenkia žmonių gyvenimui ir kelionių planams visame žemyne, Šveicarijos ir Prancūzijos pasienis nėra vienintelis, kur vyksta toks eismas.
Liuksemburgas garsėja pigiais degalais, todėl ir tolimųjų reisų vairuotojai, ir poilsiautojai degalų užsipila pakeliui į galutinį kelionės tikslą.
Didžiausia pasaulyje degalinė yra Shell Berchem degalinė, esanti prie pat A3 kelio Liuksemburgo pietuose, ir šią vasarą ji buvo dar labiau užimta nei įprastai.
„Taip yra dėl puikios vietos Europos viduryje, be to, tam įtakos turi ir palankios degalų kainos“, – anksčiau šį mėnesį AFP sakė vadybininkas Danielis Calderonas.