Kinijos kariuomenė pradėjo bandyti savo „stealth“ naikintuvą J-20S, kuriame įrengtas ilgai lauktas galingas variklis WS-15. Pekinas šiuo žingsniu nustebino Vašingtoną. Šis naikintuvas kelia didelę grėsmę JAV lėktuvams F-35 ir F-22.
Lapkričio mėnesį vykusioje „Zhuhai Airshow 2024“ aviacijos parodoje Kinija oficialiai pristatė naujausią savo „stealth“ naikintuvo J-20S modelį. Tai pirmasis pasaulyje dvivietis orlaivis, turintis tokias kovines galimybes. Pristačius šią mašiną Jungtinėse Valstijose iš karto kilo triukšmas. Pentagonas ėmė baimintis, kad karo atveju šis orlaivis gali kelti grėsmę naikintuvams „F-35 Lightning II“ arba „F-22 Raptor“.
Dabar pasaulį žaibiškai apskriejo žinia, kad Kinija pradėjo savo naujo naikintuvo su naujausiu ir galingiausiu varikliu WS-15 bandymus. Grėsmė JAV oro laivynui tapo kaip niekada reali.
That's indeed a (maybe new) twin-seater J-20S! https://t.co/cp04goDPRW pic.twitter.com/Pz1fLaTUSD
— @Rupprecht_A (@RupprechtDeino) December 11, 2024
Kinija nustebino JAV „nematomu“ naikintuvu
„Defence Express“ ekspertai išanalizavo per pastaruosius kelerius metus pasirodžiusią informaciją apie šiuos agregatus ir padarė išvadą, kad jų galia atitinka „Pratt and Whitney F119“ variklių, gaminamų JAV oro erdvės naikintuvams, galią. Šis agregatas gali generuoti 18-20 tonų traukos jėgą.
Jis suteikia galimybę išlaikyti viršgarsinį greitį nenaudojant papildomo degimo variklių. Naujasis įrenginys ne tik pagerina degalų naudojimo efektyvumą, prailgina orlaivio veikimo nuotolį, bet ir gerokai sumažina infraraudonųjų spindulių pėdsakus, todėl jį sunkiau susekti ir neutralizuoti.
China's PLAAF reportedly has 14 brigades of J-20 fifth-generation stealth fighter aircraft with 300+ units in service now.
— Clash Report (@clashreport) August 4, 2024
The J-20 entered service with the PLAAF in 2017 and began operational deployment in 2018. pic.twitter.com/jBBKDtLw67
J-20 naikintuvas – problema Taivano gynybai
Analitikai aiškina, kad jei Taivanas būtų užpultas ir visas Kinijos orlaivių parkas turėtų šiuos variklius, Vašingtonui būtų labai sunku įveikti Pekiną. Kinai turėjo techninių problemų su šiais agregatais, ir dėl šio fakto jų gamybos eiga buvo labai varginanti. Tačiau problemos buvo įveiktos. Įdomu tai, kad iš pradžių buvo planuota, jog šie varikliai į naikintuvą J-20 „Mighty Dragon“ bus montuojami 2020 m., tačiau galiausiai tai buvo padaryta tik praėjusiais metais.
Dabar tapo aišku, kad WS-15 varikliai bus montuojami ir naujuose J-20S naikintuvuose. Dabar JAV gelbsti informacija, kad iki šiol pagaminta tik apie 300 J-20, o mažiausiai 250 iš jų vis dar varomi silpnais WS-10C varikliais. Kol kas nėra informacijos, patvirtinančios, kad WS-15 variklis jau sumontuotas daugelyje J-20 lėktuvų.
Kinija jau turi 300 J-20 naikintuvų
Pareigūnai teigė, kad naikintuvai su juo atliko kelis skrydžio bandymus. Pekinas taip pat pranešė, kad kelios mašinos nuolat dislokuotos ginčijamose salose, esančiose Pietų Kinijos jūros vandenyse. Tai, regis, rodo norą išbandyti juos ekstremaliomis sąlygomis. Ekspertai mano, kad per naujausią bandymų etapą naikintuvai turėtų skristi virš snieguotų kalnų, dykumų ir drėgnų bei sūrių Pietų Kinijos jūros vandenų. Visas J-20 „Mighty Dragon“ kūrimo projektas siekia stulbinančią 129 mlrd. dolerių sumą. Pirmieji aparatai pradėti naudoti 2017 m. ir iki šiol su jais vis dar kyla nemažai problemų.
Ne paslaptis, kad Kinija ruošiasi įsiveržti į Taivaną. Tačiau jos kariuomenė jau būtų pajėgi užimti salą, jei jos nesaugotų Jungtinės Valstijos. Tuo tarpu tiesioginio susidūrimo su Vašingtonu akivaizdoje Pekinui vis tiek reikia toliau stiprinti kariuomenę. Tai reiškia, kad reikia turėti dešimtis naujų laivų ir dar 200 naikintuvų J-20 arba J-20S su naujais varikliais.