Naujųjų metų pradžioje Brandenburgo greitkeliu važiuojantys vairuotojai pastebėjo, kad nėra skiriamųjų kelio ženklų, pranešančių apie panaikintus greičio apribojimus. Praktiškai tai reiškė, kad visi eismo dalyviai turėtų laikytis rekomenduojamo maksimalaus 130 km/h greičio. Ar tai reiškia, kad laisvo važiavimo Vokietijos greitkeliais era baigėsi?
Vokietija garsėja plačiu greitkelių tinklu, ypač legendiniais ruožais, kuriuose nėra jokių greičio apribojimų. Tačiau dėl tokių apribojimų įvedimo jau daugelį metų vyksta karštos diskusijos. Kai kurios politinės grupės ir įvairūs klimato aktyvistai pasisako už iš viršaus nustatytų apribojimų įvedimą. Pastarieji neseniai nusprendė pareikšti savo poziciją.
Nuo Vokietijos greitkelių dingo skiriamieji ženklai
Vokietijos žiniasklaida pranešė, kad Naujųjų metų išvakarėse judėjimo „Extinction Rebellion“ aktyvistai keliuose A10, A12 ir A13 greitkelių ruožuose pašalino kelio ženklus, nurodančius, kad greitis neribojamas. Kai kuriais atvejais ženklai buvo apklijuoti lipnia juosta, o tai praktiškai reiškė, kad vairuotojai turėtų laikytis rekomenduojamo maksimalaus 130 km/h greičio. Šia akcija buvo siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į greičio apribojimų Vokietijos greitkeliuose nebuvimo problemą. Socialiniuose tinkluose už iniciatyvą atsakingi asmenys aiškiai išdėstė savo poziciją.
Jei vyriausybė ir toliau ignoruos klimato krizę ir atsisakys įvesti tokias paprastas priemones kaip greičio ribojimas, mes tai padarysime už ją.
Daugiau jokio nebaudžiamumo Vokietijos greitkeliuose?
Aktyvistų veiksmai davė norimą rezultatą – vėl prasidėjo diskusijos dėl kelių eismo saugumo ir greičio apribojimų greitkeliuose įvedimo. Socialinė žiniasklaida priminė neseniai atliktos apklausos, kurioje dalyvavo daugiau kaip 6 000 žmonių iš visos šalies, rezultatus. Paaiškėjo, kad dauguma respondentų – 63 proc. pritarė idėjai Vokietijos greitkeliuose įvesti 130 km/val. greičio apribojimą.
Europos transporto saugos taryba į kryžiaus žygį prieš greičio apribojimų nebuvimą kai kuriose Vokietijos greitkelių dalyse įdėjo dar vieną plytą. Tai Briuselyje įsikūrusi pelno nesiekianti organizacija, kuri aktyviai agituoja už kelių eismo saugumo gerinimo sprendimus. Ši organizacija dar kartą pasisakė už atitinkamų apribojimų įvedimą, pabrėždama, kad tai padės sumažinti išmetamo CO2 kiekį ir išlaidas, susijusias su avarijų prevencija.
Rizika žūti avarijoje Vokietijos greitkelyje yra maždaug dvigubai didesnė nei Didžiosios Britanijos ar Danijos greitkelyje. – rašoma ETSC ataskaitoje.
Vokietijos kelių pokyčiai prieš rinkimus
Vokietijos visuomeninės organizacijos ir policijos profsąjungos taip pat paragino riboti greitį, ir tai padaryta dar prieš artėjančius rinkimus. Ekspertai sutinka, kad didelė visuomenės parama ir didėjantis politikų spaudimas gerokai padidina šio reikalavimo įgyvendinimo galimybes. Šis pokytis galėtų pagerinti kelių eismo saugą ir sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį. Ar tai reiškia neriboto greičio Vokietijos greitkeliuose eros pabaigą?