• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 17 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

2 ar 4 pirštai? Kiek reikia spausti sankabą ir stabdžius saugiai

pagal Andžej Biaigo
2025.05.07, 17:30
Patarimai
A A
0
2 ar 4 pirštai Kiek reikia spausti sankabą ir stabdžius saugiai motociklas motociklo vairuotojas spaudzia stabdi sankaba
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Jei esate naujas motociklininkas arba net patyręs motociklininkas, tobulinantis savo techniką, tikriausiai esate susimąstęs, kiek pirštų reikia naudoti norint valdyti sankabą ir stabdžius. Nors kai kuriuose mokymo kursuose saugumo sumetimais rekomenduojama naudoti visus keturis pirštus, profesionalūs motociklininkai ir patyrę kasdien važinėjantys motociklininkai dažnai elgiasi kitaip. Taigi, kas yra teisinga – du pirštai ar keturi? Atsakymas priklauso nuo situacijos, jūsų motociklo ir fizinio nuovargio.

Turinys
Toggle
  • Kodėl mažiau pirštų gali reikšti didesnį kontrolę
    • Tikslus stabdymas ir akceleratoriaus perjungimas
  • Kada geriau naudoti keturis pirštus
    • Nuovargis ir svirties pasipriešinimas
  • Pritaikymas prie motociklo ir vairavimo stiliaus
  • Eksperto patarimas: treniruokitės abu būdus
    • O kaip avarinis stabdymas?

Kodėl mažiau pirštų gali reikšti didesnį kontrolę

Daugelis profesionalių lenktynininkų, pvz., MotoGP žvaigždės, priekinį stabdį naudoja tik vienu arba dviem pirštais. Kodėl? Nes tai leidžia vairuotojui tvirtai laikyti vairą ir tuo pačiu tiksliai reguliuoti stabdžių spaudimą. Naudojant visus keturis pirštus, vairas visiškai atleidžiamas, o tai sumažina vairavimo kontrolę kritiniais momentais, ypač atliekant sudėtingus manevrus ar staigiai stabdant.

Tikslus stabdymas ir akceleratoriaus perjungimas

Naudodami mažiau pirštų, jūs gaunate geresnį jausmą ir reakciją. Motociklininkai, treniruoti tokiose mokyklose kaip „Yamaha Champ“ ar „California Superbike“, dažnai naudoja dviejų pirštų stabdymą, kad galėtų geriau valdyti motociklą posūkiuose. Tas pats taikoma ir sankabos naudojimui: naudojant mažiau pirštų, galima greičiau perjungti pavaras, neaukojant vairo sukibimo.

  • Geresnis vairo valdymas stabdant ar perjungiant žemesnę pavarą
  • Geresnis moduliavimas ir jausmas važiuojant galingais motociklais
  • Padeda išvengti atsitiktinio per stipraus stabdymo ar priekinio rato užblokavimo

Kada geriau naudoti keturis pirštus

Ne kiekvienoje situacijoje reikia dviejų pirštų preciziškumo. Intensyviame miesto eisme arba ilgų kelionių metu naudojant keturis pirštus sankabai, galima sumažinti rankų nuovargį. Tai ypač aktualu motociklams su standžiais svirtimis arba nereguliuojamomis sankabos sistemomis, kurias visiškai išjungti reikia daugiau jėgos. Policijos pareigūnai ir kasdien į darbą važinėjantys žmonės dažnai naudoja daugiau pirštų tiesiog todėl, kad ilgainiui tai yra patogiau.

Nuovargis ir svirties pasipriešinimas

Jei jūsų motociklo sankaba yra ypač sunki arba jūsų rankos yra pavargusios, pavyzdžiui, po dienos sporto salėje ar ilgos kelionės, naudojant keturis pirštus galėsite važiuoti ilgiau be įtampos. Patogumas ir ištvermė tampa tokie pat svarbūs kaip ir kontrolė.

  • Naudinga eismo sąlygomis, kai reikia nuolat stabdyti ir važiuoti, nes sankaba naudojama nuolat.
  • Rekomenduojama vairuotojams, kurių rankų stiprumas sumažėjęs arba rankos greitai pavargsta
  • Padeda išvengti pirštų mėšlungio ar ilgalaikių įtampos sukeliamų traumų
Skaitykite  Vienos dienos leidimas - kaip be baudos pasiekti techninės apžiūros centrą

Pritaikymas prie motociklo ir vairavimo stiliaus

„Tinkamas“ pirštų skaičius priklauso nuo jūsų motociklo svirties jautrumo, rankų dydžio ir važiavimo sąlygų. Sportiniuose motocikluose su reguliuojamomis svirtimis ir lengvais hidrauliniu sankabiais idealiai tinka vienas arba du pirštai. Senesniuose arba mažiau patobulintuose motocikluose su kabiniais sankabiais sklandžiam išjungimui gali prireikti daugiau pirštų. Lietuvos kelio sąlygos – ar tai būtų Vilniaus miesto spūstys, ar vingiuoti kaimo keliai – taip pat gali turėti įtakos tam, kas tinka geriausiai.

  • Sportiniai motociklininkai: 1–2 pirštai, siekiant našumo ir tikslumo
  • Kelioniniai arba kasdieniniai motociklininkai: 3–4 pirštai, siekiant komforto ir nuoseklumo
  • Mišrus naudojimas: pritaikykite pagal reljefą, nuovargį ir eismo intensyvumą

Eksperto patarimas: treniruokitės abu būdus

Pasak motociklų saugos instruktorių, protinga treniruotis naudoti tiek dviejų, tiek keturių pirštų techniką. Treniruokitės reguliuoti stabdžių jėgą mažesniu pirštų skaičiumi, bet taip pat įpraskite pereiti prie keturių pirštų, kai to reikalauja sąlygos. Raumenų atmintis yra svarbi, bet prisitaikymas yra svarbiausia.

O kaip avarinis stabdymas?

Didelio streso situacijose daugelis motociklininkų instinktyviai grįžta prie stabdymo keturiais pirštais. Tai normalu, jei stabdžių svirtis nėra pernelyg agresyvi. Motociklai su ABS padeda sumažinti priekinio rato blokavimo riziką, tačiau tinkamas pirštų valdymas vis tiek yra svarbus. Treniruodamiesi abu metodus, realiose situacijose galėsite važiuoti saugiau.

Kokia jūsų nuomonė? Važiuojate vienu, dviem ar keturiais pirštais? Pasidalykite savo patirtimi ir mėgstamais metodais komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Šaltinis: Jalopnik
Žymos: motociklasmotociklo vairuotojas
Dalintis14DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

BMW M5 startas sankryžoje nors galėjo tik sukti

BMW M5 startas sankryžoje tiesiai – nors galėjo tik sukti

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Taip pat skaitykite

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Ši „Google Maps“ funkcija gali apsaugoti nuo greičio viršijimo baudų

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Ekspertai įvardijo: 5 krosoveriai, kuriems korozija negresia net po 10 metų

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

5 dyzeliniai automobiliai, kurie gali tapti finansine katastrofa

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai

Straipsniai

  • Eismas
  • Naujienos

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.