Per pastarąjį dešimtmetį Europos automobilių rinką užvaldė maži benzininiai varikliai su turbokompresoriais. Jie žadėjo mažesnį degalų naudojimo efektyvumą, pakankamą galią ir mažesnę taršą. Tačiau kai kurie iš šių variklių ilgainiui tapo katastrofomis. Iš pradžių jie buvo šlovinami ir net apdovanoti „Metų variklio“ titulu, tačiau vėliau paaiškėjo rimtų patikimumo problemų, dėl kurių atsirado brangiai kainuojančių remonto darbų ir net kolektyvinių ieškinių prieš gamintojus.
Nors ne visi sumažinti varikliai yra blogi (pavyzdžiui, „Volkswagen“ 1.0 TSI ir „Renault“ 0.9 TCe varikliai yra patikimi), kai kurie kiti tapo automobilių savininkų košmarais. Pateikiame keturis blogiausius mažus benzininius variklius, kurių tikrai turėtumėte vengti.
1. Honda 1.0 VTEC (P10A2) – Brangiai kainavęs nevykęs eksperimentas
- Naudojamas: 2017-2021 m. „Honda Civic 10th Gen
- Problemos iškyla po: ~60 000 km
- Galimos remonto išlaidos: Visiškas variklio pakeitimas
„Honda“ 1.0 VTEC P10A2 variklis sukurtas taip, kad būtų taupus ir galingas. Tačiau dėl svarbios alkūninio veleno skriemulio konstrukcijos klaidos per anksti susidėvi paskirstymo diržas. Diržo nuolaužos gali patekti į variklį, dėl to jis smarkiai perkaista ir sugadinamas antrasis cilindras.
Nepaisant „Honda“ bandymų ištaisyti šią problemą, daugeliui automobilių vis tiek įvyko katastrofiškas variklio gedimas, dėl kurio reikėjo keisti visą variklį – dažnai tai kainavo tiek pat, kiek ir naudotas tos pačios kartos „Honda Civic“. Nenuostabu, kad „Honda“ atsisakė šio variklio 11 kartos „Civic“ modelyje.
Verdiktas: Tai labai rizikingas variklis, dėl kurio remonto sąskaitos gali būti didžiulės.
2. PSA/Stellantis 1.2 PureTech (EB) – Tylusis žudikas
- Naudojamas: „Peugeot“, ‘„Citroen“, „Opel“ ir DS modeliuose (2012-2023 m.)
- Problemos iškyla po: ~40 000 km
- Galimos remonto išlaidos: 2 000-6 000 eurų
„PSA/Stellantis“ 1.2 ‚PureTech‘ variklis buvo labai populiarus ir jo pagaminta daugiau kaip 4 mln. vienetų. Tačiau pagrindinis jo trūkumas – krumpliaračio konstrukcija. Diržas yra alyvos vonelėje, kurioje jį palaipsniui tirpdo degalų teršalai.
Kai diržas susidėvi, alyvos siurblio ir vakuuminės sistemos užsikemša šiukšlėmis, todėl gali būti:
- Visiškas variklio blokavimas
- Stabdžių sistemos gedimas (dėl užsikimšusio vakuuminio siurblio)mp)
Nors PSA bandė ištaisyti padėtį sutrumpindama rekomenduojamus diržų keitimo intervalus, kai kurie varikliai sugedo jau nuvažiavus 40 000 km.
Verdiktas: Venkite, nebent mėgstate dideles remonto sąskaitas ir variklio gedimus.
3. Ford 1.0 EcoBoost – „EcoBoom” Nelaimė
- Naudojamas: „Ford Fiesta“, ‚Focus‘, ‚Mondeo‘ (2012-2018 m.)
- Problemos iškyla po: ~50 000 km
- Galimos remonto išlaidos: 3 000-8 000 eurų
Nusivylę savininkai 1.0 EcoBoost variklį praminė „EcoBoom“, nes jis buvo sukurtas siekiant efektyvumo, tačiau virto priežiūros košmaru.
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Cilindro galvutės įtrūkimai – alyvos nuotėkis ir perkaitimas
- Kuro siurblio gedimai, dėl kurių sumažėja degalų slėgis ir variklis pradeda veikti netinkamai.
- Netinkama aušinimo sistema – dėl to dažnai perkaista ir gali sugesti variklis
2018 m. „Ford“ galiausiai perėjo prie paskirstymo grandinės konstrukcijos, tačiau iki 2018 m. buvusios versijos tebėra labai rizikingos.
Verdiktas: Padarykite sau paslaugą ir venkite šios uždelsto veikimo bombos.
4. Renault 1.2 TCe (H5Ht)
- Naudojamas: „Renault“, ‚Dacia‘, ‚Nissan‘ modeliai (2012-2018 m.)
- Problemos iškyla po: ~30 000 km
- Galimos remonto išlaidos: 2 500-7 000 eurų
Iš pirmo žvilgsnio 1.2 TCe (H5Ht) atrodo padorus variklis, turintis ne tris, o keturis cilindrus. Tačiau čia slypi gudrybė:
- Per 1 000 km jis sudegina iki 1 litro alyvos – tai katastrofiškas sunaudojimo rodiklis.
- Silpnas alyvos siurblio veikimas lemia nepakankamą tepimą, todėl didėja dilimas.
- Sugedę grandinės įtempikliai gali tapti staigaus variklio gedimo priežastimi.
2015 m. „Renault“ iš dalies išsprendė šias problemas, tačiau žala variklio reputacijai jau buvo padaryta.
Verdiktas: jei pamatysite šį variklį naudotame automobilyje – bėkite.
Kaip išvengti probleminio variklio pirkimo?
- Prieš pirkdami naudotą automobilį atlikite tyrimus – pasidomėkite žinomomis konkrečių modelių problemomis.
- Patikrinkite techninės priežiūros įrašus – daugelis problemų paūmėja, jei jos nepastebimos anksti.
- Prieš pirkdami pasikonsultuokite su patikimu mechaniku.
- Venkite „per gerų, kad būtų tiesa“ sandorių – jei automobilis neįprastai pigus, dažnai tam yra priežastis.
Ką manote?
Ar kada nors turėjote automobilį su vienu iš šių probleminių variklių? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!