Variklis yra jūsų transporto priemonės širdis – ir vienas brangiausių remontuojamų ar keičiamų komponentų. Vis dėlto daugelis vairuotojų nesąmoningai daro paprastas klaidas, kurios gali lemti visišką variklio gedimą. Pateikiame penkis dažniausiai pasitaikančius ir pavojingiausius įpročius, kurie laikui bėgant gali tyliai sunaikinti jūsų variklį.
1. Alyvos patikrinimo ir keitimo aplaidumas
Variklio alyva yra būtina tepimui, aušinimui ir valymui. Jei alyvos lygis per žemas arba jei ji nereguliariai keičiama, ji gali prarasti savo apsaugines savybes ir sukelti per didelę trintį.
- Žemas alyvos lygis = „sausas“ variklio veikimas, perkaitimas ir pažeidimas
- Sena alyva = nuosėdų kaupimasis, padidėjęs susidėvėjimas, prastas tepimas
Ką daryti: Tikrinkite alyvą kas 1 000–2 000 kilometrų ir keiskite ją pagal gamintojo nustatytus intervalus (paprastai kas 10 000–15 000 km).
2. Aušinimo sistemos problemų ignoravimas
Pratekantis radiatorius, užstrigęs termostatas arba sugedęs vandens siurblys gali sukelti variklio perkaitimą – net ir trumpam – ir dėl to gali deformuotis galvutės arba perdegti tarpinės.
Ką daryti: Stebėkite aušinimo skysčio lygį ir temperatūros matuoklį. Jei rodyklė pakyla virš normalios ribos, sustokite ir ištirkite. Niekada neignoruokite variklio temperatūros šuolio.
3. Šalto variklio užvedimas
Didelės apsukos prieš įšylant varikliui yra vienas iš greičiausių būdų pagreitinti susidėvėjimą. Šalta alyva yra tiršta ir sunkiai teka, todėl pagrindiniai komponentai yra pažeidžiami.
Ką daryti: Pirmąsias 5–10 minučių po automobilio užvedimo važiuokite švelniai ir venkite didelių apsukų. Leiskite varikliui pasiekti darbinę temperatūrą (apie 90 °C).
4. Važiavimas su įjungtomis įspėjamosiomis lemputėmis
Variklio patikros lemputė yra rimtas įspėjimas. Jos ignoravimas gali reikšti, kad nepastebėsite problemų, susijusių su degimu, alyvos slėgiu ar išmetamosiomis dujomis – bet kuri iš jų gali sugadinti gyvybiškai svarbias dalis.
Ką daryti: Kai tik pasirodys įspėjamoji lemputė, naudokite OBD2 skaitytuvą arba apsilankykite techninės priežiūros centre. Neatidėliokite diagnostikos.
5. Netinkamo arba pasenusio kuro naudojimas
Netinkamo kuro (pvz., dyzelino į benzininį variklį) naudojimas arba seno kuro palikimas bake per ilgai gali sugadinti purkštukus, kuro siurblius ar net patį variklį.
Ką daryti: Visada naudokite tinkamos rūšies kurą (patikrinkite dangtelį arba vadovą). Jei transporto priemonę laikote sandėlyje, naudokite kuro stabilizatorių arba reguliariai važiuokite, kad atnaujintumėte kuro sistemą.
Papildomi patarimai, kaip prailginti variklio tarnavimo laiką
- Pakeiskite oro filtrą: Kas 15 000–30 000 km, ypač jei važiuojate dulkėtais keliais
- Nevairuokite su tuščiu baku: Kuro vėsina siurblį; žemas lygis gali perkaisti
- Laikykitės techninės priežiūros grafiko: Laiku keiskite uždegimo žvakes, diržus ir grandines
- Venkite per ilgo veikimo tuščiąja eiga: Ypač šaltu oru; tai veda prie nevisiško degimo
- Naudokite kokybišką alyvą ir dalis: Pigūs filtrai ir žemos kokybės alyvos dažnai sukelia brangesnę žalą
Įspėjamieji ženklai, kad jūsų variklis gali būti sugedęs
- Sunkus užvedimas arba netolygus tuščiosios eigos veikimas
- Neįprastos degalų ar alyvos sąnaudos
- Dūmai iš išmetimo sistemos (mėlyna = alyva, juoda = kuras)
- Keistas garsas, pavyzdžiui, beldimas ar barškėjimas
- Nuolat dega variklio patikros lemputė
Jei pastebėjote bet kurį iš šių simptomų, nelaukite – ankstyva intervencija gali išgelbėti jūsų variklį ir piniginę.
Dauguma variklio gedimų neatsiranda per naktį. Tai yra susikaupusio aplaidumo ir, atrodo, nekenksmingų įpročių rezultatas. Atlikdami kelis paprastus veiksmus – reguliariai tikrindami alyvos lygį, naudodami tinkamą kurą ir atkreipdami dėmesį į įspėjamuosius žibintus – galite išvengti košmaro dėl sugedusio variklio.
Ar kada nors patyrėte variklio gedimą dėl vienos iš šių klaidų? Pasidalinkite savo istorija ar patarimais komentaruose!